2007-05-13, 21:46
Medlem
Secs avatar
Hej!
Jag o en polare försöker hitta lite shyssta ställen runt Malmö och tar tacksamt emot tips!
Angående kalkbrottet i Malmö...hur fan tar man sig till själva fabriken??Ser inte ens den från utsiktsplatsen. Hittade dock lite skumma byggnader som TDC verkar ha använt...helt övergivna nu dock.

Sen den gamla fabriken i Klagshamn, nån som kan ge en liten vägbeskrivning?
Eller gärna tips på andra lite roligare objekt!
Kommer snart lite bilder på ett ställe vi hittade igår...

Tack på förhand!
Citera
2007-05-14, 11:16
Medlem
TeEsErs avatar
"Fabriken" i kalkbrottet ser du inte från utsiktsplatsen för den ligger till höger och sen liksom inåt. Du sen den på mina gryniga bilder och de är tagna från vägen ut mot Bunkeflo. Utsiktplatsen syns inte på min bild, men den bör vara uppe i högra delen av bilden.

http://profile.imageshack.us/user/picure/images/detail/#503/dsc00212ej6.jpg

Fabriken ute i Klagshamn är numera Klagshamns ridklubb och du hittar inte mycket mer än halm och hästar där.

/T
Citera
2007-05-14, 12:17
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Hej!
Jag o en polare försöker hitta lite shyssta ställen runt Malmö och tar tacksamt emot tips!
Angående kalkbrottet i Malmö...hur fan tar man sig till själva fabriken??Ser inte ens den från utsiktsplatsen. Hittade dock lite skumma byggnader som TDC verkar ha använt...helt övergivna nu dock.

Sen den gamla fabriken i Klagshamn, nån som kan ge en liten vägbeskrivning?
Eller gärna tips på andra lite roligare objekt!
Kommer snart lite bilder på ett ställe vi hittade igår...

Tack på förhand!

Att ta sig ner i kalkbrottet är inga problem, va där för ett tag sen o promenerade lite men där e inte så spektakulärt, fabriken ligger i nordvästra sidan av brottet och jag har nog nån bilder tagna från södra sidan om du vill ha, pm:a isf för mer info.

vad gäller fabriken i klagshamn så e de ju som folk säger, inget spec där iheller förutom lite hålrum under vissa husgrunder som jag dock ska kika lite närmare på vid tillfälle

//A
Citera
2007-05-14, 18:22
Medlem
Secs avatar
Tackar!
Då behöver man inte lägga tid på Klagshamn med andra ord.
Kan fortfarande inte lokalisera var du står när du tagit bilden på fabriken!
Det ser ju ut som om man skulle kunna hoppa över staketet där och ta sig till fabriken, eller? Vilken är närmsta gata från där du står?

Jag tar gärna emot fler tips och bilder via PM!
Citera
2007-05-15, 15:10
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Tackar!
Då behöver man inte lägga tid på Klagshamn med andra ord.
Kan fortfarande inte lokalisera var du står när du tagit bilden på fabriken!
Det ser ju ut som om man skulle kunna hoppa över staketet där och ta sig till fabriken, eller? Vilken är närmsta gata från där du står?

Jag tar gärna emot fler tips och bilder via PM!

Man tar sig in från södra sidan med gångavstånd från vägen vid bunkeflo, bara att taska utan att behöva klippa/hoppa över stängsel o dyl, hur bra som helst
Citera
2007-05-15, 15:18
Medlem
Amanites avatar
Utkiksplatsen ligger för övrigt på samma sida som "Fabriken", dvs den norra sidan mot annetorpsvägen, dock i mer östligt läge. kolla eniro annars..
Citera
2007-05-17, 13:52
Medlem
Giggis avatar
http://sydsvenskan.se/skane/trelleborg/article237175.ece

Sista chansen! Ska tydligen vara en upplevelse att klättra upp i klocktornet, om än förenat med livsfara!
Citera
2007-05-18, 00:08
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
http://sydsvenskan.se/skane/trelleborg/article237175.ece

Sista chansen! Ska tydligen vara en upplevelse att klättra upp i klocktornet, om än förenat med livsfara!

Så sant, va utanför för ett tag sen o tog lite foton mest som dokumentation innan den rivs, har dock inte varit inne än...skulle va skoj o ta en tur in
Citera
2007-05-18, 00:28
Medlem
Giggis avatar
Körde hem till föräldrarna idag och bakom kyrkogården på Scheelegatan låg ett bygge som jag aldrig lagt märke till. Ett stort torn i mitten och några små runt om. Fönsterna var igenspikade. Hann inte köra inom och kolla, men någon som vet vad det är?
Citera
2007-05-18, 16:41
Medlem
Ballenas avatar
Ang. klagshamn instämmer jag i att där inte var så mycket att titta på. Var där tidigare i vår.
Citera
2007-05-20, 20:37
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Körde hem till föräldrarna idag och bakom kyrkogården på Scheelegatan låg ett bygge som jag aldrig lagt märke till. Ett stort torn i mitten och några små runt om. Fönsterna var igenspikade. Hann inte köra inom och kolla, men någon som vet vad det är?

Tyvärr ingen aning...än
Citera
2007-05-20, 22:02
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Tyvärr ingen aning...än

Berätta gärna när du vet. Orkar jag stiga upp i tid innan mitt möte imorgon kanske jag kör förbi och kollar!

Smög förbi gamla taxistationen på Slussplan ikväll. Ska ju byggas ett 13 våningshus där. Förmodligen inget spännande, men man vet aldrig. Ett fönster är krossat iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in