Citat:
Ängelholm:
Även här ska det finnas en hel del krigs tunnlar och sörvis tunnlar.
En ingång ska finnas i eller brevid bunkern som ligger mitt i mot tågstationen (i parken).
Mitt i mot Rodakvar bigrafen (Rodakvarn.se) ligger det en liten gul byggnad med toaletter. Tittar man runnt lite så kan man hitta en ventilations trumma som går upp intill en stubbe (vet tyvärr inte mer om denna tunnel)
Har även hört ryckten om sörvis tunnlar mellan parkeringshuset bakom biblioteket. Som skall gå bort till parkerings källaren vid Gammla skolan.
Ska även finnas en ingång till en sörvis tunnel i källaren på stadshuset och en annslutning i källaren på biblioteket.
Ska finnas en under jordisk militär annläggning med flera ingånger vid/i hembygsparken.
Ursprungligen postat av johmar81
Ängelholm:
Även här ska det finnas en hel del krigs tunnlar och sörvis tunnlar.
En ingång ska finnas i eller brevid bunkern som ligger mitt i mot tågstationen (i parken).
Mitt i mot Rodakvar bigrafen (Rodakvarn.se) ligger det en liten gul byggnad med toaletter. Tittar man runnt lite så kan man hitta en ventilations trumma som går upp intill en stubbe (vet tyvärr inte mer om denna tunnel)
Har även hört ryckten om sörvis tunnlar mellan parkeringshuset bakom biblioteket. Som skall gå bort till parkerings källaren vid Gammla skolan.
Ska även finnas en ingång till en sörvis tunnel i källaren på stadshuset och en annslutning i källaren på biblioteket.
Ska finnas en under jordisk militär annläggning med flera ingånger vid/i hembygsparken.
Ventilationsrören vid toaletten utanför rödakvarn är ett minne från en anläggning som alla över 25-30 år kommer i håg. På samma plats som toan är idag fanns det en nergång till en toalettanläggning som låg under mark. (motsvarande modell fanns bla på GA-torg i Hbg fram tills renoveringen för två år sedan (dock ej i bruk). Ingen tunnel således.
Biblioteket och garaget under gallerian byggdes under mittev 80-talet, klent med tunnlar utöver det som redan syns. Byggnaden mitt emot stationen är inte en bunker utan en pumpstation. Var skulle ingångarna till anläggningen vid Hembyggdsparken finnas? Har bott på en granngata intill hembyggdsparken i 20 årr, aldrig sett nått likande.

, rumskamrats
systerdotter
1973?