2009-03-03, 21:57
Medlem
Running_mans avatar
Skulle vilja komma i kontakt med folk som bor i Kristianstad med omnejd.

Har ni några trevliga "spots" så hör av er, skicka gärna ett pm!

Ska nämligen dit någon dag den närmsta tiden, känner till två platser jag har hållit ett öga på + några strax utanför stan som jag tar på vägen dit.
Citera
2009-03-03, 23:14
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Skulle vilja komma i kontakt med folk som bor i Kristianstad med omnejd.

Har ni några trevliga "spots" så hör av er, skicka gärna ett pm!

Ska nämligen dit någon dag den närmsta tiden, känner till två platser jag har hållit ett öga på + några strax utanför stan som jag tar på vägen dit.

I Åhus fanns ju Åhusparken förut, men den håller på att plockas ner. Vet inte hur mycket av sakerna som är kvar men berg-och-dalbanan har försvunnit.
Citera
2009-03-04, 20:18
Medlem
Muttaegotts avatar
Helsingborg

Granne med post terminalen ligger ett ställe som är rättså tomt på innehåll,har varit ett slakteri,passpå för nån uteliggare har bajsat på ställen där man gärna sätter foten om man inte har ficklampa.
Citera
2009-03-04, 23:14
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttaegott
Granne med post terminalen ligger ett ställe som är rättså tomt på innehåll,har varit ett slakteri,passpå för nån uteliggare har bajsat på ställen där man gärna sätter foten om man inte har ficklampa.

Slakteriet ägs av Hbg kommun, det patruleras dagligen, just nu är det stark lastbilstrafik som hämtar vad jag tror är diverse rostfritt och maskiner.

Kommer inom en 2 års period bli en del av Rönnowska skolan rakt över gatan.

Med andra ord inget UE objekt.

http://hd.se/helsingborg/2009/02/28/skolflytt-saagas-av-miljoeskael/
http://hd.se/helsingborg/2008/12/22/roennowska-kan-ta-oever-slakthuset/
Senast redigerad av Rostmannen 2009-03-04 kl. 23:17.
Citera
2009-03-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttaegott

Tjena har du kanske hittat en liten väg in har själv gått utanför stängslet men inte sett något som tyder på nån ingång bara att där e bevakning fattade jag det som. vill du dela med dig av någon info kan du göra detta på pm

Mvh borr1
Citera
2009-03-10, 17:47
Medlem
Running_mans avatar
Bjuder på lite nya bilder(från igår):
http://www.pixbox.se/pic_show_id26537746.html

Använd gärna bildspels-funktionen genom att trycka på den gröna "play-knappen" till höger om bilden. Rekommenderas...

Obs: fungerar inte den så har ni fel på er dator/internet-uppkoppling, knappen kan även saknas helt... antivirusprogram kan vara boven i dramat.

Notera den lustiga placeringen av varmvattenberedaren...

Någonting säger mig att det här huset har någonting med religon att göra, vad tror ni???
Citera
2009-03-10, 17:57
Medlem
AntiAliass avatar
Jag har inte följt tråden men jag antar att ni som har koll på objekt i skåne har varit i Flackarps-huset? Har stått öde sen jag var barn men de har blivit mer och mer förstört tyvärr...men finns ändå en del intressant där kanske. Har bland annat hittat vykort och tidningar där från 60-talet och innan. Finns något kist-liknande i källaren också men har inte gått in pga rasrisken.

Finns en liten kyrkogård också brevid med namnlösa gravar från tider när S:t lars var mer mentalsjukhus-betonat...
Citera
2009-03-10, 23:42
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag har inte följt tråden men jag antar att ni som har koll på objekt i skåne har varit i Flackarps-huset? Har stått öde sen jag var barn men de har blivit mer och mer förstört tyvärr...men finns ändå en del intressant där kanske. Har bland annat hittat vykort och tidningar där från 60-talet och innan. Finns något kist-liknande i källaren också men har inte gått in pga rasrisken.

Finns en liten kyrkogård också brevid med namnlösa gravar från tider när S:t lars var mer mentalsjukhus-betonat...
Jo nån har säkert vart dit, själv har jag inte kommit dit än. Känns meningslöst med tanke på att det är ihop rasat.
Citera
2009-03-11, 00:59
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Jo nån har säkert vart dit, själv har jag inte kommit dit än. Känns meningslöst med tanke på att det är ihop rasat.

Är det helt ihoprasat nu? när jag var där sist förra våren kunde man iaf gå i vardagsrummet och köket. Delar av taket och själva ingångarna till huset fick man hoppa över eller gå runt. Men visst, de finns en rasrisk där.
Citera
2009-03-11, 01:58
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Är det helt ihoprasat nu? när jag var där sist förra våren kunde man iaf gå i vardagsrummet och köket. Delar av taket och själva ingångarna till huset fick man hoppa över eller gå runt. Men visst, de finns en rasrisk där.

Sist jag läste om det på ett nu dött forum så var det sammanrasat och det var ca 2-3 år sen. Men jag kan ha helt fel för jag har som sagt inte varit där själv.
Citera
2009-03-11, 20:36
Medlem
MiniMilks avatar
Finns det något i hässleholm?
Citera
2009-03-11, 20:42
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMilk
Finns det något i hässleholm?