Citat:
Ursprungligen postat av Stolensun
som känt tidigare så letar jag efter den gamla sjukhus tunneln mellan mas o värnhems gamla sjukhus. vet dock inte som den finns längre lr någonsin har funits. de åter står att se.
man jag hittade en fjärvärme tunnel. fjärrvärme rören brukar ju läggas direkt i marken men nu hittade jag en tunnel som är ca 2,5m bred o 1,5m hög. har dock inte hittat någon öppning men jag vet att den finns där.
det finns ingen tunnel eller kulvert mellan mas och värnhem.
under mas finns två kulvertsystem ett transport/gång och ett fjärrvärme/el kulvert.dessa löper på de flesta ställen parrallellt.du kan i dessa kulvertar i princip gå ifrån södervärn ut till mobilia.den ända "tunnel" som gick utanför sjukhuset var en ång och vatten tunnel som gick ifrån panncentralen över till den sk "lusestationen" sedermera auktionskammaren och nu bostadshus invid fiskatorget.samma system finns på värnhems och östra sjukhuset...dock inte i samma omfattning.de två sistnämnda är dock inte sjukhus eller dårhus längre
om man nu inte räknar in studenter och kriminella
edit: i min iver glömde jag nämna en tunnel från panncentral till tandläkarhögskolan för ångdistrubution...denna är dock varken gång eller krypbar.den går under carl-gustafs väg.