2013-03-19, 22:24
Medlem
PeaceLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Någon som vet var detta är för ställe? (Malmö)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mbqrpqhs2g1rpy989o3_1280.jpg

Helsingborg. Leta!
Citera
2013-03-28, 14:00
Medlem
The Rig Vedas avatar
Har någon varit i det övergivna templet i Yangtorp?

http://www.flickr.com/photos/whyld/sets/72157630447697806/
Citera
2013-03-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Har någon varit i det övergivna templet i Yangtorp?

http://www.flickr.com/photos/whyld/sets/72157630447697806/

Jo visst har man varit där. Vi besökte det förra sommaren så hur det ser ut just nu vet jag inte. Stod i tidningen för ett par dagar sedan om att det nu är sålt och att det varit omfattande stölder under vintern. Tyvärr finns det många kleptomaner i samhället. Den nya ägaren är okänt.

Men häftigt ställe, och bilder gör sig inte rättvisa när det gäller ett sådant objekt.

mvh
//UE Skåne
Citera
2013-03-28, 16:05
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tails
Jo visst har man varit där. Vi besökte det förra sommaren så hur det ser ut just nu vet jag inte. Stod i tidningen för ett par dagar sedan om att det nu är sålt och att det varit omfattande stölder under vintern. Tyvärr finns det många kleptomaner i samhället. Den nya ägaren är okänt.

Men häftigt ställe, och bilder gör sig inte rättvisa när det gäller ett sådant objekt.

mvh
//UE Skåne
Går det att ta sig in byggnaderna utan problem, eller är det bra igenbommat?
Citera
2013-03-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Går det att ta sig in byggnaderna utan problem, eller är det bra igenbommat?

Nu ligger jag ju 1år bak i tiden när det gäller info men det går mkt lätt att ta sig in. Som du ser på bilderna är det inte alls igenbommat. Dock kan man dela upp yangtorp i 2 delar. En del är helt klar, larmad och går inte att beträda. Samt en annan del (större delen av bygget och där alla bilder är ifrån) som består av allt ifrån en byggplats till halv-renoverat.
Vill tillägga att det är olagligt att beträda tomten samt att securitas har sina rutter där men vad jag vet stoppar inte sådant en UEare

lycka till!

UE Skåne
Citera
2013-04-04, 15:03
Medlem
Var där för en månad sen. Allt är öppet så det är lätt att ta sig in, men jag skulle inte rekommendera det nu när det är sålt...
Citera
2013-04-06, 02:17
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xilos
Var där för en månad sen. Allt är öppet så det är lätt att ta sig in, men jag skulle inte rekommendera det nu när det är sålt...
Var också där för några veckor sedan, då var det "fritt fram". Frågan är hur det ser ut där just nu, väldigt osäkert läge... kanske inte så smart att åka dit?
Citera
2013-04-06, 09:33
Medlem
Yangtorp är faktiskt en av de häftigare platserna jag besökt som UE objekt just för att det är så annorlunda. Kulvertar, bunkrar, hus osv kommer att besökas igen men det lär nog dröja innan man får se något så annorlunda som detta ställe.
Jag antar att ägaren inte lär "flytta in" i komplexet utan att det är fritt fram att utforska det tills att stället ser ut som en byggarbetsplats. Med arbetsplatsen lär även säkerheten/larm komma och innan dess tror jag inte att den nya ägaren lär bry sig med tanke på skicket huset är i. Därför är min gissning att man kan besöka det ett tag till. Och för er som inte gjort det, ta chansen

Mvh
Citera
2013-04-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tails
Med arbetsplatsen lär även säkerheten/larm komma och innan dess tror jag inte att den nya ägaren lär bry sig med tanke på skicket huset är i. Därför är min gissning att man kan besöka det ett tag till. Och för er som inte gjort det, ta chansen

Mvh

Jag och några polare var på templet i februari. Några rum var då larmade, men inte alla.
Hela restaurangdelen var larmad och tillknuten G4S.
Var även tänt i nedre delen vid resturangen.
Så jag anbefaller inte folk att försöka få upp låsta dörrar.

Sammanfattat.
Låst dörr= larmat
Olåst dörr= bara till att gå in
Citera
2013-04-13, 01:06
Medlem
Någon som vet om den gamla tågstationen öster om Kristianstad är något som UE objekt?
Är den övergiven?

kört förbi flera gånger, är alltid släkt, aldrig sett några fotspår, bilar, personer eller något som säger att den är i bruk.
Samtidigt ser den ovanligt "fräsch" ut.
Ingen skadegörelse, inga krossade fönster, ingen graffiti osv.
Citera
2013-04-14, 19:45
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo1987
Någon som vet om den gamla tågstationen öster om Kristianstad är något som UE objekt?
Är den övergiven?

kört förbi flera gånger, är alltid släkt, aldrig sett några fotspår, bilar, personer eller något som säger att den är i bruk.
Samtidigt ser den ovanligt "fräsch" ut.
Ingen skadegörelse, inga krossade fönster, ingen graffiti osv.
Vilken station tänker du på? [ Alla dessa härliga beskrivningar på flashback -i love it! ]

Är det kanske Bäckaskog? Gualöv?? Gamla stationen i Bromölla???
Citera
2013-04-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Vilken station tänker du på? [ Alla dessa härliga beskrivningar på flashback -i love it! ]

Är det kanske Bäckaskog? Gualöv?? Gamla stationen i Bromölla???

Anadledningen till att jag inte namnger platsen är att det troligen blir som resten av UE ställena, kloter, skadegörelse och tjuveri.
Men får göra det då tydligen inte någon ue som har vart där, stationen jag menar är den gammla i Bäckaskog. Bromöllas station är konst museum eller liknande? Vad jag vet så har inte gualöv någon station?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in