2008-12-02, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Den är vid det här laget vattenfylld.

På med dykardräkt bara tror jag har sett nån svensk sida med ett gäng galningar som dyker i grottor
Citera
2008-12-02, 16:58
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plummet
På med dykardräkt bara tror jag har sett nån svensk sida med ett gäng galningar som dyker i grottor

Jadå, baggbodykarna.org
Citera
2008-12-02, 17:37
Medlem
Fauntleroys avatar
Någon som hann vara inne på den nerlagda Barn och ungdomspsykiatri-avdelningen i Lund?
Citera
2008-12-02, 18:31
Bannlyst
Citat:
Jadå, baggbodykarna.org

Just det så var det, tack kompis!

Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
Någon som hann vara inne på den nerlagda Barn och ungdomspsykiatri-avdelningen i Lund?

Jag var där inne när jag var på besök i stan. Har dom rivit stället nu?
Citera
2008-12-02, 20:08
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
Just det så var det, tack kompis!

Jag var där inne när jag var på besök i stan. Har dom rivit stället nu?
Ingen aning, var ett par månader sen jag var där. Var där 6 dagar i sträck och inspekterade hela stället upp och ner, tyvärr efter att folk hade festat och vandaliserat skiten, men innan det blev nerklottrad. Jag hann också in där innan de spikade igen stället, så jag kom först in igenom en olåst dörr och senare igenom ett fönster. Såg du ifall det var igenspikat för personalrummets fönster i källaren? Med tanke på hur lata snickarna var som lät plywoodplanken ligga utanför ett par veckor skulle det inte förvåna mig ifall dom har missat dom fönstrena. Det borde vara lungt att gå dit nu, ett tag så tränade poliserna sina polishundar där.

Själva känslan när jag gick i genom dörren till den orörda delen var helt obeskrivlig. Hittade en mapp med rapporter där vårdare filat in rapporter om hur de blivit attackerade av dampungar, hotade med luftpistoler och annat smått och gott.
Senast redigerad av Fauntleroy 2008-12-02 kl. 20:12.
Citera
2008-12-03, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
Ingen aning, var ett par månader sen jag var där. Var där 6 dagar i sträck och inspekterade hela stället upp och ner, tyvärr efter att folk hade festat och vandaliserat skiten, men innan det blev nerklottrad. Jag hann också in där innan de spikade igen stället, så jag kom först in igenom en olåst dörr och senare igenom ett fönster. Såg du ifall det var igenspikat för personalrummets fönster i källaren? Med tanke på hur lata snickarna var som lät plywoodplanken ligga utanför ett par veckor skulle det inte förvåna mig ifall dom har missat dom fönstrena. Det borde vara lungt att gå dit nu, ett tag så tränade poliserna sina polishundar där.

Själva känslan när jag gick i genom dörren till den orörda delen var helt obeskrivlig. Hittade en mapp med rapporter där vårdare filat in rapporter om hur de blivit attackerade av dampungar, hotade med luftpistoler och annat smått och gott.

ok!
Vilken del var den orörda? Jag var där i sommras och då kändes det ganska orört. Spegeln eller glaset som man kan se igenom på ovanvåningen var tex helt. Läskigt som fan om polisen tränar hundar där. Finns risk att träningen går över till skarp läge...
Citera
2008-12-03, 01:38
Medlem
ignorantfuckers avatar
Citat:
Den är vid det här laget vattenfylld.

Nej, den är INTE vattenfylld. Den är helt intakt och går att komma in i bara man är lite akrobatisk.
Citera
2008-12-03, 01:52
Medlem
ignorantfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunkerbus
Tjenare alla, jag är ny här, så vi får väl se om detta inlägget hamnade där det skulle.

Det pratas om en tunnel i Limhamn vid kalkbrottet, känner till denna sedan gammalt, men aldrig sett den.

Någon som vet vart den är på riktigt och som inte hört om det av en kompis kusins , rumskamrats systerdotter 1973?

Och finns det isåfall möjlighet att kunna ta sig dit och foto dokumentera .

Mvh/Bb

Koordinater (RT90) för ingången till tunneln i kalkbrottet:

X 6163853
Y 1318405

Koordinater (RT90) för ingången till tunneln på cementa:

X 6165736
Y 1318809
Citera
2008-12-03, 16:10
Medlem
Jag tackar och bugar

Citat:
Ursprungligen postat av ignorantfucker
Koordinater (RT90) för ingången till tunneln i kalkbrottet:

X 6163853
Y 1318405

Koordinater (RT90) för ingången till tunneln på cementa:

X 6165736
Y 1318809

Jag tackar och bugar och skall försöka vara akrobatisk.

Mvh/Bb
Citera
2008-12-03, 16:10
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
ok!
Vilken del var den orörda? Jag var där i sommras och då kändes det ganska orört. Spegeln eller glaset som man kan se igenom på ovanvåningen var tex helt. Läskigt som fan om polisen tränar hundar där. Finns risk att träningen går över till skarp läge...
När jag var där så var ingången bakom huvudingången och korridorerna som leder fram till lobbyn orörda, allt höger från det hållet var helt vandaliserat. Även ovanvåningen, men till vänster från ingången jag kom ifrån var helt orörd ett tag.

Lite äckligt att de hade glömt kvar en gul burk "toxic waste" med använda blodprovsbehållare. Att polisen tränade hundar där är ett säkert faktum, fick höra att några som var inne torskade på det viset. Som tur var blev det nerlagt. Jag hade även ett litet kort samtal med han som tränade sin hund där. Men det borde vara lungt nu då allt är igenspikat.

Vad tyckte du om stället annars?
Citera
2008-12-03, 18:57
Medlem
ignorantfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunkerbus
Jag tackar och bugar och skall försöka vara akrobatisk.

Mvh/Bb

Tips:
På cementa använd stegen som ligger vid byggnaden för att klättra upp på taket, sen ta med stegen för att klättra upp på nästa tak, där kan du sen klättra in till en trappa som går ner i tunneln, fett läskigt...

I kalkbrottet är det en liten sjö så använd en gummibåt eller stege som ligger i närheten... Ingången är stor som ett fönster..
Citera
2008-12-04, 13:49
Medlem
Gamla Lv 4 i Husie, utkanten av Malmö, har en del gamla tunnlar/bunker-liknande saker.
Det är ett gammalt militärområde från 2:a världskriget, lades ner i början på 80-talet tror jag.

Minns att jag sprang runt där en del som liten, var mycket spännande

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sv&geocode=&q=malm%C3%B6+sweden&sll=37 .0625,-95.677068&sspn=47.033113,79.101563&ie=UTF8&ll=55.5 83039,13.08888&spn=0.008247,0.019312&t=h&z=16&iwlo c=addr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in