2008-10-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg
. undrar dock vargör de gigantiska stålportarna var borta? sålda som skrot eller? nån ide?

Har för mig att låsen/dörrkonstruktion fortfarande är "hemliga".
Citera
2008-10-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbe
Har för mig att låsen/dörrkonstruktion fortfarande är "hemliga".

lite bilder från de två förråden. inget märkvärdigt

www.svartmagi.org/mob
Citera
2008-10-24, 12:17
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmdk
I sommras drog jag och några polare ner till den gamla inomhus skatepark i landskrona.

Precis innan vi skulle gå in kommer det en bil körandes i 80-90 km/h. Bilen kör in på gården till skateparken, Chauffören sliter tag i min polare och trycker in han mot väggen och skriker "har ni snott något"

Han fortsatte att rycka i min polaren och skrek som en galenpadda, På nåt sätt lyckas min kompis ta sig loss och hoppade upp på cykeln, Mannen i bilen körde efter oss, Men alla cyklade på olika håll så vi kom undan,

Efter detta har jag lärt mig att man ska vara lite försiktigt med vart man går in

Vadå, varför smög ni inte?

Alltid bäst att vara "osynlig"...
Citera
2008-11-04, 17:30
Medlem
passade på att kolla lite på jordberga sockerbruk idag ute i småregn och dimma. delar av betmottagningen är öppen såsom transportrännorna och grovsköljen. kanske att man kan ta sig in i byggnaderna genom att följa transportörbanden uppåt. det såg ut att vara en möjlig väg in.

någon som har en aning om var banden slutar? vill inte dimpa ner i en stor damm
Citera
2008-11-06, 22:32
Medlem
Några tipps i skåne

Intreserar mig främst för äldre krigs tunnlar mm och tänkte tippsa lite

Helsingborg:
* Alla känner väll till kärnan anntar jag. (annars sök)

* I annslutning till Hällsovägen (hällsobacken) så finns det ett par väll förslutna gruv tunnlar. Man kan se en ingång och en bit rälls ut ur bärget när man åker ner för backen.
Dessa tunnlar skall även leda en bra bit i väg och det skall finnas fler ingånger innom en radie på ca 150m (som är mer undan skymmda och lättare att bryta upp)

*Ska finnas ett par krigs tunnlar under helsingborg med.
En av dessa ska annsluta med föregående tipps.
Ska även finnas en ingång till en annan vid trappan upp till kärnan som leder upp och kommer upp vid hällso backen.
Har sätt skisser och en karta på detta i en bok på stadsarkivet i helsingborg för många årsedan.

Finns en mynt handel i helsingborg som även handlar med äldre kartor mm.
Kan vara ide att maila honnom för att kanske kunna köpa kopier över kartor på dessa tunnlar om han har. (värt ett försök kanske)

Ängelholm:
Även här ska det finnas en hel del krigs tunnlar och sörvis tunnlar.
En ingång ska finnas i eller brevid bunkern som ligger mitt i mot tågstationen (i parken).
Mitt i mot Rodakvar bigrafen (Rodakvarn.se) ligger det en liten gul byggnad med toaletter. Tittar man runnt lite så kan man hitta en ventilations trumma som går upp intill en stubbe (vet tyvärr inte mer om denna tunnel)
Har även hört ryckten om sörvis tunnlar mellan parkeringshuset bakom biblioteket. Som skall gå bort till parkerings källaren vid Gammla skolan.
Ska även finnas en ingång till en sörvis tunnel i källaren på stadshuset och en annslutning i källaren på biblioteket.
Ska finnas en under jordisk militär annläggning med flera ingånger vid/i hembygsparken.

Hov/bjärehalvön
Under hovskyrka finns det gånger under jorden som vätter ner mot havet.
En av dessa är ganska kännd och alla som bor i närheten känner till denna tunnel som är ca en km lång och härstammar från 1a värdskriget har jag för mig. Vad inte så många vet är att i annslutning till denna tunnel finns det en till som är lite längre och har inte utforskats så väl vad jag vet. Har dock sätt en gammal karta där det är utmärkt ett ganska stort tunnel system med grott rum mm.
Kan vara ide att försöka begära ut kopior från båstads komunkontor som jag vet har en dålig karta i sina arkiv.

Ska fylla på här vid senare tillfälle och se om jag kan leta upp lite gammla kartor mm åt er som jag kan scana och lägga in.
Citera
2008-11-06, 22:34
Medlem
LågOchLångsams avatar
Tipps...
Citera
2008-11-06, 22:42
Medlem
okej illa :P

jaja mod får ta bort tråden om så önskas tänkte bara ge er lite TIPPPS

hehe
Citera
2008-11-07, 12:12
Medlem
Deannas avatar
För mig som moderator blir det så mycket lättare att allt samlas i en och samma tråd, både då jag ska kolla igenom forumet för regelbrott och för att jag ska kunna länka till trådar vid förfrågningar.
Jag tycker att tipsen var bra, därför slår jag ihop den gamla tråden med denna, så finns det samlat på samma ställe..

/mod
Citera
2008-11-18, 01:25
Bannlyst
Malmö Kulladal

Den finns en rejäl bunker i två underjordiska plan ute i Kulladal i Malmö, jag har haft turen att få besöka den ett antal gånger genom mitt jobb
Citera
2008-11-18, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
3 våningsplan är det.

2 är det faktiskt!
Citera
2008-11-18, 02:23
Bannlyst
Sen finns det ju fd VÄS (Värnhems sjukhus) med en del kulvertar mm men frågan är hur man kommer ner i de... har hört att nedgångarna är rätt så tillbommade men det finns en (vad jag känner till kanske finns fler) lucka på området ner i underjorden som är låst med ett enkelt hänglås... luckan är belägen ca 10-20 m bakom korvgrillen "Tjollen" som ligger ut med Sallerupsvägen.
Citera
2008-11-18, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Den finns en rejäl bunker i två underjordiska plan ute i Kulladal i Malmö, jag har haft turen att få besöka den ett antal gånger genom mitt jobb

Hittade den här artikeln efter lite googlande.. http://www.skd.se/article/20081111/NYHETER/3351402
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in