2012-09-08, 21:22
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phal-o-Fuch
Ny fråga... var ligger Sankt Lars Sjukhus i Lund?
Hittar bara det nya som används.
Ligger dom nära varnadra?
ingen som kan skicka bild från eniro där ni märkt ut?
Går det fortfarande att komma in där?
Det är ju ett stort sjukhusområde, inte en byggnad som heter Sankt Lars. Så om du hittat "delarna" som används så är du i rätt helt område och "snokar". Det senaste jag hört är att den övergivna delen är duktigt igenbommad men kan lika gärna vara öppen då jag inte varit där personligen. Så någon håller koll på byggnaderna och bommar igen ifall någon skiva rivits ner.
Citera
2012-09-08, 22:27
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
?? St.Lars är ett helt område allt väster om Malmövägen på denna länken

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är ju ett stort sjukhusområde, inte en byggnad som heter Sankt Lars. Så om du hittat "delarna" som används så är du i rätt helt område och "snokar". Det senaste jag hört är att den övergivna delen är duktigt igenbommad men kan lika gärna vara öppen då jag inte varit där personligen. Så någon håller koll på byggnaderna och bommar igen ifall någon skiva rivits ner.

Jo att det är ett helt område vet jag
Men tänkte mer om någon visste exakt vilken del det var som man kunde gå in i som va övergiven.
Har hittat denna sidan : http://www.tilltradeforbjudet.se/page92/page92.html men där står ju inte vilken av byggnaderna man ska gå till.
som ni säger så är det ett stort sjukhusområde så det är inte så lätt att hitta rätt iheller därför jag tänkte att någon som kanske visste kunde markera ut på en karta över st lars var byggnaden är
Citera
2012-09-08, 23:13
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
som ni säger så är det ett stort sjukhusområde så det är inte så lätt att hitta rätt iheller därför jag tänkte att någon som kanske visste kunde markera ut på en karta över st lars var byggnaden är
Du har inte varit där och letat? Det är ju halva nöjet...
Citera
2012-09-09, 00:43
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Du har inte varit där och letat? Det är ju halva nöjet...

Jo vi var där idag... smög runt en hel del byggnader men är inte lätt
Hittade en del av dom här "fönstrena" eller ventilerna eller vad det rä som går ner till kulverterna... känns som om vi va så nära men lyckades ändå inte... skitstörigt

Sen fick vi överge letandet när folket där började kolla konstigt på oss

där va en del som blev renoverade/ombyggda, ni tror inte att det kan vara så att alla dom "övergivna" håller på att få nya användningsområden?
tråkigt om man ska gå miste om ett sånt äventyr
Byggnaderna runt vattentornet var nu dagis, förskola och någon annan form av skola... hur länge har det varit så?
Citera
2012-09-09, 22:06
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Vet inte om det tagits upp här innan men jag måste iallafall rekommendera er alla som bor nära skåne och är intresserade av UE att besöka Broby sanatorium.
Jag var där idag och det var en riktigt härlig upplevelse, spenderade tyvärr "bara" ca 10 min inomhus denna gången eftersom jag hade ont om tid.
Men som sagt, dra dit och se till att ha gott om tid på er där.
Rekommenderar er att göra det dagtid och med ficklampa eftersom alla rutor och dörrar är igenbommade på bottenplan så där är rätt mörkt.
Citera
2012-09-09, 22:37
Medlem
Citat:
Vet inte om det tagits upp här innan men jag måste iallafall rekommendera er alla som bor nära skåne och är intresserade av UE att besöka Broby sanatorium.
Jag var där idag och det var en riktigt härlig upplevelse, spenderade tyvärr "bara" ca 10 min inomhus denna gången eftersom jag hade ont om tid.
Men som sagt, dra dit och se till att ha gott om tid på er där.
Rekommenderar er att göra det dagtid och med ficklampa eftersom alla rutor och dörrar är igenbommade på bottenplan så där är rätt mörkt.

Om alla rutor och dörrar är igenbommade, hur kom du då in där?

Finns denna tråden om just Broby och där är en hel del bilder i den också:
https://www.flashback.org/t705135
Citera
2012-09-10, 00:20
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Om alla rutor och dörrar är igenbommade, hur kom du då in där?

Finns denna tråden om just Broby och där är en hel del bilder i den också:
https://www.flashback.org/t705135

För att någon liten "terrorist" har öppnat upp för en dörr genom att sparka bort det dom satt upp för fönstret på dörren

Jag va inne i två av byggnaderna, huvudbyggnaden och den andra som ligger bredvid lite ovanför huvudbyggnaden!

Har tagit nästan 400 bilder (inte sorterat bort dom dåliga)

Men som sagt... om ni får tillfälle att sticka dit så gör det... och det är lätt att hitta öppningen till huvudbyggnaden... bara följ byggnaden runt om så ser ni.
Citera
2012-09-24, 21:53
Medlem
Specters avatar
Citat:
Jo vi var där idag... smög runt en hel del byggnader men är inte lätt
Hittade en del av dom här "fönstrena" eller ventilerna eller vad det rä som går ner till kulverterna... känns som om vi va så nära men lyckades ändå inte... skitstörigt

Men visst var det en spännande känsla att gå runt där och leta. Och nästa gång, om ni hittar rätt och kommer in. Då kommer det kännas jävligt mycket roligare än om någon berättade exakt hur ni kommer in. Enda gången jag kan tycka det finns själ till att behöva lite mer av en guidning är om man åker på en resa och på så vis inte har tid att leta i timmar. Oftast finns då andra objekt man kan välja istället, men efterforskningar på nätet brukar också kunna leda en rätt. Den tiden kan man ta i förväg.
Citera
2012-09-29, 02:09
Medlem
UE021s avatar
Tjena!

Tänkte kolla om det finns nått fint att besöka runt Malmö trakten?
Är 65 mil från mina hemtrakter, tänkte passa på att kolla vad Skåne har att bjuda på när jag ändå
Är här! Är hemskt tacksam för alla svar!
Pm:a helst!
Citera
2012-09-30, 01:28
Medlem
Running_mans avatar
"Tvätteriet" i Knislinge
Står öppet, rivning ska påbörjas under nästa månad så passa på! Står ungefär mitt emot den numera rivna Sko/strumpfabriken(i folkmun kallad "Strumpan").

Intressant framtida(?) objekt i Perstorp
"Rivning av hotellet
är enda utvägen" står det i NorraSkåne.se -måste följas [länk]
Citera
2012-10-19, 19:33
Medlem
unoosws avatar
malmö

tjena! drar till malmö nästa vecka och skulle vilja ha tips på schyssta UE ställen man kan besöka när man är där. helst något tunnelsystem eller lite mer ''underground'' så att säga.
Citera
2012-11-09, 23:38
Medlem
Running_mans avatar
"Spritan" aka Fågelbajsfabriken
Någon här som vet vad som sker där just nu? Skulle in där för några dagar sedan, en utav grindarna stod vidöppna men någon hade givetvis parkerat en firmabil mitt framför öppningen... stod någonting med "bygg och rivning" på bilen, en vit Renault Kangoo. Andra raka misslyckandet när det gäller det här stället, fan för att det inte ligger bakom hörnet för mig.

Lantmännens silo -samma ort
Stod öppen inne på ett instängslat industriområde inte långt från Fabriken för exakt ett år sedan, såg ut att vara ett vettigt UE-objekt så jag la den på minnet. Nu gick den inte att hitta, hmmm vart tar ett sådant landmärke vägen? -Jo, den var riven. Damn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in