Skivarps nerlagada sockerbruk är att rekomendera, hade varit roligt om någon snubbe kunde tipsa om fler nerlagada fabriker. Alternativt något sjukhus fast det tvivlar jag lite på.
Skivarps nerlagada sockerbruk är att rekomendera, hade varit roligt om någon snubbe kunde tipsa om fler nerlagada fabriker. Alternativt något sjukhus fast det tvivlar jag lite på.
Har varigt där men kom inte in i själva byggnaden. Något tips hur man kommer in där?
Jag har hört något om ett övergivet slakteri i hör / hörby skriv gärna om ni vet något om detta..
Någon som kan förklara mer om det där nerlagda eternitbruket i Lomma ??
Jag har föreldrar och kompisar i Lomma och är således där ganska ofta.
Etenitbruket kommer du knappast hitta några spår av idag. Det byggs nu bostadsområden över hela hamnområdet.
Jag vet inte om det bara är jag men jag tycker det är lite roligt att folk köper lägenheter för 5 mille som står på ett gamalt eternitbruk
St lars området
Tja sankt lars har en del tunnlar, man tar sig in vid mentalsjukhuset, gå till biblioteket eller dra i snöret i "sänkan" på baksidan.
Finns en olåst liten lucka under bilbron som går över ån. Har inte krupit in där men nån har sagt att det leder till gamla nerlaggda gångar. Mycket spindelnät...
Finns ett litet underjordiskt rum med häftigt aukustik vid kunskapksskolan, man får klättra nerför en stege.
vid möllan som ligger söderut från sankt lars, vid flackarp, finns ett övergivet hus med en del gammla prylar kvar...hehe, bla en gammal päls och andra personliga grejjor.
ett gammalt vattentorn med trädörr...nytt lås sist ja kollade
Gunnesbo
Finns en gammal vikingakulle (finns en till vid monumentet och en till vid flackarp, säkert ännu fler). Vid ena sidan av kullen finns eller fanns en lucka på marken. Är nog låst nu. Man kunde klättra ner där, på en inbyggd stege, vågade inte :P.
Värpinge By Har en ravin där får brukar beta på sommaren, där typ kävlingen ån går i. I båda ändar finns tunnlar. I ena änden finns eller fanns tunnlar man kan gå in i...har hört folk som kommit väldigt väldigt långt i dessa....måste såklart ha en massiv ficklampa och batterier eller fackla med sig.
St Hans backar Låsta luckor som ja inte utforskat
Gamla vattentornet (astronomicentrum), bakom universitetssjukhuset
Här finns en del skumma luckor och paranoida vakter...
Finns många roliga byggnader på sjukhusområdet man kan ta sig in i på dagtid om man låtsas vara någon anställds barn osv...:P
Utanför Lund: Finns massor runt om, tex i Dalby. Stenbrotten är ganska mäktiga...
Är ju militärt område stora delar därute, vid revinghed osv.
Har drömt flera gånger att det finns en del feta grottor i dalby-sandby berget men har inte hittat dom än. Ingången var på sandbys sida av berget, mot revingehed...nästan i markhöjd, nära ett hus eller gård...en liten bit till höger om vägen, gåendes mot gården som ligger typ österut eller nordöst kanske...
Finns massor med övergivna och allmänt skumma byggnader häromkring. Även mitt i samhället.
lunds sjukhus är jue inte nerlagt.....men det går ändock att utforska....i lämpliga kläder....
En kyrka är kanske inte riktigt UE, men jag vill trots det rekommendera Maglarps nya kyrka utanför Trelleborg. Kyrkan har stått övergiven i 30 år, och blir allt mer förfallen. Församlingen har fått tillåtelse till att riva kyrkan.
En kyrka är kanske inte riktigt UE, men jag vill trots det rekommendera Maglarps nya kyrka utanför Trelleborg. Kyrkan har stått övergiven i 30 år, och blir allt mer förfallen. Församlingen har fått tillåtelse till att riva kyrkan.
Kyrkan är tyvärr stängd på grund av rasrisken. Dessutom finns det inga inventarier kvar invändigt. Däremot är det åtskilliga tegelstenar som har rasat ner på marken. Förmodar att detta är en utflykt för de som vill se vad som händer med en byggnad om man låter den stå och förfalla i flera decennier. Eftersom kyrkan finns en liten bit från motorvägen är det ingen omväg för den som besöker Trelleborg eller ska vidare söderut i Europa.