2007-02-06, 12:27
Medlem
Rosenrots avatar
Skivarps nerlagada sockerbruk är att rekomendera, hade varit roligt om någon snubbe kunde tipsa om fler nerlagada fabriker. Alternativt något sjukhus fast det tvivlar jag lite på.
Citera
2007-02-06, 15:52
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrot
Skivarps nerlagada sockerbruk är att rekomendera, hade varit roligt om någon snubbe kunde tipsa om fler nerlagada fabriker. Alternativt något sjukhus fast det tvivlar jag lite på.

Har varigt där men kom inte in i själva byggnaden. Något tips hur man kommer in där?

Jag har hört något om ett övergivet slakteri i hör / hörby skriv gärna om ni vet något om detta..
Citera
2007-02-07, 22:55
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Någon som kan förklara mer om det där nerlagda eternitbruket i Lomma ??
Jag har föreldrar och kompisar i Lomma och är således där ganska ofta.
Etenitbruket kommer du knappast hitta några spår av idag. Det byggs nu bostadsområden över hela hamnområdet.
Jag vet inte om det bara är jag men jag tycker det är lite roligt att folk köper lägenheter för 5 mille som står på ett gamalt eternitbruk
Citera
2007-02-09, 12:36
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaspo
inga andra som vill dela med sig?

Spoiler för Lund och Österut.

finns säkerligen mycke mycke mer
Citera
2007-02-09, 12:42
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrot

lunds sjukhus är jue inte nerlagt.....men det går ändock att utforska....i lämpliga kläder....
Citera
2007-02-10, 23:00
Medlem
Tjenare, jag bor utanför Helsingborg, någon som e pepp på att låta mig hänga med en tur ?
Citera
2007-02-10, 23:55
Medlem
Var är utanför HBG?

//Patrik
Citera
2007-02-11, 15:21
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Har varigt där men kom inte in i själva byggnaden. Något tips hur man kommer in där?

Jag har hört något om ett övergivet slakteri i hör / hörby skriv gärna om ni vet något om detta..

Här har du bilder från det gamla hörby slakteriet
http://www.pixbox.se/alb_show_id186923_page0.html
Citera
2007-02-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didde mannen
Var är utanför HBG?

//Patrik

i Klippan, det finns ett gammal läderfabrik här som kanske kan vara intressant?
Citera
2007-02-12, 20:09
Medlem
Maglarp

En kyrka är kanske inte riktigt UE, men jag vill trots det rekommendera Maglarps nya kyrka utanför Trelleborg. Kyrkan har stått övergiven i 30 år, och blir allt mer förfallen. Församlingen har fått tillåtelse till att riva kyrkan.

Läs mer här: http://www.trelleborg.se/t_templates/t_Page____6847.aspx
Citera
2007-02-12, 20:45
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barsk
En kyrka är kanske inte riktigt UE, men jag vill trots det rekommendera Maglarps nya kyrka utanför Trelleborg. Kyrkan har stått övergiven i 30 år, och blir allt mer förfallen. Församlingen har fått tillåtelse till att riva kyrkan.

Läs mer här: http://www.trelleborg.se/t_templates/t_Page____6847.aspx
Vet du om det går att ta sig in där?
Citera
2007-02-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av access-ue-areas
Vet du om det går att ta sig in där?

Kyrkan är tyvärr stängd på grund av rasrisken. Dessutom finns det inga inventarier kvar invändigt. Däremot är det åtskilliga tegelstenar som har rasat ner på marken. Förmodar att detta är en utflykt för de som vill se vad som händer med en byggnad om man låter den stå och förfalla i flera decennier. Eftersom kyrkan finns en liten bit från motorvägen är det ingen omväg för den som besöker Trelleborg eller ska vidare söderut i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in