2006-06-22, 22:07
Medlem
J.Ns avatar
Det är möjligt att de flesta här redan sett denna tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=332254

Att den passar här beror på att den ligger mindre än 500 m norr om skåne/småland-gränsen, så om någon bor i norra skåne så kan det vara ett lämpligt besöksobjekt
Citera
2006-06-24, 02:50
Medlem
Ariess avatar
någon som vet vad de är för något som ligger vid rännemästaregatan i mlamö
ser ut som en bunker kan se de från inre ringvägen åker förbi ikea mot hamnen så är de på högra sidan grästäckt bunker med högt staket runt ligger nästan vid koloniområdet har jag för mig någon som vet vad som finns/funnits där nere??
Citera
2006-06-24, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aries
någon som vet vad de är för något som ligger vid rännemästaregatan i mlamö
ser ut som en bunker kan se de från inre ringvägen åker förbi ikea mot hamnen så är de på högra sidan grästäckt bunker med högt staket runt ligger nästan vid koloniområdet har jag för mig någon som vet vad som finns/funnits där nere??

jag har oxå undrat va de e för något.

kan vara nån central av något slag
Citera
2006-06-24, 03:20
Medlem
Ariess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
jag har oxå undrat va de e för något.

kan vara nån central av något slag

jo kan nog vara så staketet är rätt nytt samt att allt militärt försvann från malmö 1982 förutom HV och marinen nere i hamnen
Citera
2006-06-25, 10:17
Medlem
Det VA-verket som ligger där. Civilt skyddsobjekt.
Citera
2006-06-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbe
Det VA-verket som ligger där. Civilt skyddsobjekt.

Helt rätt det är färskvattenförsörjning, inget kul men däremot fyfy att åka fast för intrång där.
Citera
2006-06-25, 23:22
Bannlyst
Nu e jag lite osäker
Om man kör i segekaruselen, kör igenom, mot lomma, och sen svänger av mot bilbesiktningen, så ligger sege mot höger och besiktigen mot v'nster, är det där ni menar?
Citera
2006-06-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Nu e jag lite osäker
Om man kör i segekaruselen, kör igenom, mot lomma, och sen svänger av mot bilbesiktningen, så ligger sege mot höger och besiktigen mot v'nster, är det där ni menar?

Ja typ.
Citera
2006-08-01, 14:51
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Gick förbi det här objektet inne i centrala Malmö häromdagen. Huset är ett riktigt förfallet hörnhus (ni kan kolla in hur porten och fasaden ser ut på hitta.se om ni vill veta mera) och det är nästan så man vill begå lite egenmäktigt förfarande när man går förbi det
http://www.malmo.se/download/18.2842ea510c0ad90e3880005702/Dp+4762+Danzig+20+Anm%C3%A4lan.pdf
Citera
2006-08-29, 09:02
Medlem
fjärvärme tunnel

som känt tidigare så letar jag efter den gamla sjukhus tunneln mellan mas o värnhems gamla sjukhus. vet dock inte som den finns längre lr någonsin har funits. de åter står att se.

man jag hittade en fjärvärme tunnel. fjärrvärme rören brukar ju läggas direkt i marken men nu hittade jag en tunnel som är ca 2,5m bred o 1,5m hög. har dock inte hittat någon öppning men jag vet att den finns där.
Citera
2006-08-29, 14:13
Medlem
zodiackillers avatar
Sjukhustunnlar

Vill du vandra i tunnlar finns det ett par kilometer sådana under umas och bup, öppet för alla och envar. Bara och ta hissen ned. Sannolikt borde en anslutning till värnhem finnas där nere i umas tunnlar. Har du kollat där? Under Akademiska sjukhuset i Uppsala finns för övrigt en intressant underkulvert som man lätt kan ta sig ned i - men som någon sällan besöker. Kanske finns en likadan under umas?

och när vi ändå är inne på ue: måste jag nostalga om en fastighet som fanns ymersplan vid fredsgatan i Malmö för femton år sedan. Närmast ett helt kvarter som var tomt. Jag höll till där i ett par veckor under en period när jag var bostadslös. En riktig ue-höjdare. Sen jämnades huset med marken på nån vecka. Är det någon som var där?
Citera
2006-08-29, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Vill du vandra i tunnlar finns det ett par kilometer sådana under umas och bup, öppet för alla och envar. Bara och ta hissen ned. Sannolikt borde en anslutning till värnhem finnas där nere i umas tunnlar. Har du kollat där? Under Akademiska sjukhuset i Uppsala finns för övrigt en intressant underkulvert som man lätt kan ta sig ned i - men som någon sällan besöker. Kanske finns en likadan under umas?

och när vi ändå är inne på ue: måste jag nostalga om en fastighet som fanns ymersplan vid fredsgatan i Malmö för femton år sedan. Närmast ett helt kvarter som var tomt. Jag höll till där i ett par veckor under en period när jag var bostadslös. En riktig ue-höjdare. Sen jämnades huset med marken på nån vecka. Är det någon som var där?

snackde precis med morsan som jobbat 10 år på UMAS. Hon kände inte till nån tunnel mellan Värnhem och UMAS...

Kvarterat på fredsgatan var väl det där massa punkare och patreask intog och "krigade" med snuten om ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in