2008-07-11, 20:42
Medlem
jasifils avatar
Kommer att svänga förbi Skåne nästa vecka och tänkte då fota lite vid Hasslarps sockerbruk. Kul att se hur rivningen fortskrider. Någon som varit där nyligen? Sist jag var där var i september förra året men det lär ha hänt en del sedan dess. Tänkte mest fota exteriört.
Citera
2008-07-11, 21:40
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Tack för tipset, lätt att hitta dit och enligt mig värt ett besök.
Kul med lite "nya ställen" i mitt revir... lite pinsamt att man inte kände till den, he he.

Stället ligger i princip mitt i byn, så trots att alla bybor känner till den så är den relativt orörd.

Tog en sväng dit igårkväll, tog några bilder, varsågod:
http://www.pixbox.se/alb853474

(Vågade inte gå in för att det var mycket folk ute just då, någon slags byafest gissar jag på.)

Inte bara byafest, utan södra Sveriges näst största marknad.
Synd du inte gick in, mycket fina prylar som ligger där.
Fina bilder måste jag säga. Tror du fick med en polares hus på näst sista bilden.
Citera
2008-07-11, 21:48
Medlem
CheapSheeps avatar
Tittade förbi gamla diabasbrottet i "Svarta Bergen" utanför Lönsboda igår med motorcykeln. Kanske lite OT med tanke på att det inte är direkt övergivet, men många rostiga rör, vajrar, kranar och sånt finns det där. Får väl kanske lägga upp lite bilder. Intresserade?
Citera
2008-07-12, 14:48
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapSheep
Tittade förbi gamla diabasbrottet i "Svarta Bergen" utanför Lönsboda igår med motorcykeln. Kanske lite OT med tanke på att det inte är direkt övergivet, men många rostiga rör, vajrar, kranar och sånt finns det där. Får väl kanske lägga upp lite bilder. Intresserade?

Var där för några dagar sedan!

Körde förbi själva brottet och tittade lite närmare på "sliperiet", tog du bilder på det? Det gjorde inte jag, det var för mörkt ute för att få till bra bilder...

Sedan så finns det lite smalspår kvar ute i skogen, ska vara skitläckert att titta på... hittade du?
Citera
2008-07-12, 19:45
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Var där för några dagar sedan!

Körde förbi själva brottet och tittade lite närmare på "sliperiet", tog du bilder på det? Det gjorde inte jag, det var för mörkt ute för att få till bra bilder...

Sedan så finns det lite smalspår kvar ute i skogen, ska vara skitläckert att titta på... hittade du?

Inga bilder på sliperiet. Började åska och ha sig, så jag ville hem innan regnet kom, då MC och regn inte går ihop, så jag hann inte kolla i skogen och så runt omkring. Ska väl dit med brorsan (schiffnyckel) snart, så då får vi kolla runt lite.
Citera
2008-07-13, 23:35
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Inga bilder på sliperiet. Började åska och ha sig, så jag ville hem innan regnet kom, då MC och regn inte går ihop, så jag hann inte kolla i skogen och så runt omkring. Ska väl dit med brorsan (schiffnyckel) snart, så då får vi kolla runt lite.

Kolla efter smalspår i skogen och besök "sliperiet" då... ska dit någon dag igen, denna gång när det är ljust.
Citera
2008-07-15, 13:48
Medlem
CheapSheeps avatar
Nu har jag lagt upp några av bilderna jag tog. Inga omgivningsbilder, utan mest detaljer i konstnärligt syfte.

rostochskrot.blogg.se
Om ni inte hittar, ligger det under "Svarta Bergen"
Citera
2008-07-15, 15:09
Medlem
Paijters avatar
Citat:
En medlem på forumet postade följande text och ville att jag skulle vidareförmedla detta:

Akta er för läderfabriken nu, koppartjuvar har huggt i heta kablar.
Lär nog bli Jävligt bevakat där nu. Och bommat.

http://hd.se/klippan/2008/06/18/yxman-var-paa-jakt-efter-koppar/

Idioter som härjar med yxa... vad händer härnäst???

"...gick loss med en yxa inne på ett fabriksområde i Klippan..."
"Mannen försvann sedan in i den gamla läderfabriken."
Torde inte röra sig om förstörelse i läderfabriken, utan endast hans tillflykt.
Citera
2008-07-16, 06:54
Medlem
riddar ms avatar
Citat:
Nu har jag lagt upp några av bilderna jag tog. Inga omgivningsbilder, utan mest detaljer i konstnärligt syfte.

rostochskrot.blogg.se

Kul! Hoppas det kommer mer! Någon omgivningsbild hade inte varit så dumt för översiktens skull, men men... man blir lite besökssugen!
Citera
2008-07-16, 19:55
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddar m
Kul! Hoppas det kommer mer! Någon omgivningsbild hade inte varit så dumt för översiktens skull, men men... man blir lite besökssugen!

Nej, det blev inga omginingsbilder den gången, men jag och brorsan ska nog till trakterna och prova lite cykelvägar, så då får väl kameran hänga med.

Och ja, det kommer mer bilder. Har bara 3g-bredband där jag är nu, men när jag kommer hem igen så ska jag ladda upp resten där, då det blev för segt här.
Citera
2008-07-16, 21:15
Medlem
J.Ns avatar
Citat:

rostochskrot.blogg.se

Kul! Där har min farfarsfar, farfar och pappa jobbat och jag har varit där och kikat, tyvärr utan kamera den gången.
Citera
2008-07-20, 11:17
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
"...gick loss med en yxa inne på ett fabriksområde i Klippan..."
"Mannen försvann sedan in i den gamla läderfabriken."
Torde inte röra sig om förstörelse i läderfabriken, utan endast hans tillflykt.

Pratade litet med det drabbade företaget. En man som på förmiddagen varit inne i Läderfabriken och kapat strömförande ledning. Polisen kommer dit och mannen flyr. På eftermiddagen försöker han samma sak igen, trots att han nästan blev grillad första gången. Syntes spår när jag var där i helgen efter hans försök i elcentralen där.
Till en annan sak ang. Läderfabriken, det borde väl inte vara några hinder att få ut ritningar på stället från byggnadskontoret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in