2011-12-17, 22:00
Medlem
ifconfigs avatar
Någon som kan berätta mer om US2 i Örkelljunga?
PM.
Citera
2011-12-17, 23:57
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipback
Det finns ett övergivet sockerbruk i klagshamn,om det nu är ett sockerbruk vet jag inte men jag skulle gissa på det.
Du menar antagligen den gamla cementfabriken? Den är inte övergiven utan används av den lokala ridföreningen. Mycket folk, och framförallt otäcka hästkreatur överallt.

/T
Citera
2011-12-24, 16:52
Medlem
Under Möllevångstorget skall det finnas ett skyddsrum. Myndigheterna påstår att det "fyllts igen" nyligen men ingen i området har sett några lastbilar med "fyllnadsmaterial" förutom jobb till en ny gågata.
Citera
2011-12-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Under Möllevångstorget skall det finnas ett skyddsrum. Myndigheterna påstår att det "fyllts igen" nyligen men ingen i området har sett några lastbilar med "fyllnadsmaterial" förutom jobb till en ny gågata.

Med nära släkt som bott bara ett kvarter bort... det ÄR jämnat...räckte att fylla trappen
Citera
2011-12-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Med nära släkt som bott bara ett kvarter bort... det ÄR jämnat...räckte att fylla trappen

De har alltså enbart "fyllt trappan" ner. - Dvs stängt den ingången och byggt en cykelbana ovanpå. (vid ICA) Alltså finns hela utrymmet kvar under Möllevångstorget och det finns garanterat fler ingångar. Myndigheterna har hela tiden hävdat att de skulle fylla igen hela skyddsrummet (eller vad det nu än är) vilket de absolut inte gjort.
Citera
2011-12-25, 18:01
Medlem
Citat:
De har alltså enbart "fyllt trappan" ner. - Dvs stängt den ingången och byggt en cykelbana ovanpå. (vid ICA) Alltså finns hela utrymmet kvar under Möllevångstorget och det finns garanterat fler ingångar. Myndigheterna har hela tiden hävdat att de skulle fylla igen hela skyddsrummet (eller vad det nu än är) vilket de absolut inte gjort.

Garantier är lätta att dela ut men kan du stå för den garantin ? Jag vet massor av skyddsrum med bara en väg in/ut
Citera
2011-12-25, 18:17
Medlem
Citat:
Garantier är lätta att dela ut men kan du stå för den garantin ? Jag vet massor av skyddsrum med bara en väg in/ut
Ingen garanti, men den trappan som tagits bort var även extremt smal och bara en pers åt gången kunde gå i den och det är märkligt för ett skyddsrum i centrala Malmö. Jag menar att när det är kris så skall många kunna springa ner samtidigt. Lokalen torde vara attraktiv, med tanke på läget rent kommersiellt. - Lager, butik, krog etc. En sak är helt säker, de har inte fyllt igen lokalen i alla fall.
Citera
2011-12-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ingen garanti, men den trappan som tagits bort var även extremt smal och bara en pers åt gången kunde gå i den och det är märkligt för ett skyddsrum i centrala Malmö. Jag menar att när det är kris så skall många kunna springa ner samtidigt. Lokalen torde vara attraktiv, med tanke på läget rent kommersiellt. - Lager, butik, krog etc. En sak är helt säker, de har inte fyllt igen lokalen i alla fall.

Det är inte 100% fyllt nej bara in/ut gångarna för Ja det var två en på torget och en på den lilla gräsremsan på andra sidan Bergsgatan.
Skyddskapaciteten var 100Personer och lokalens placering/standard ansågs vara för dålig för att göra ngt åt för vettiga pengar redan 1974
Länk
Citera
2011-12-26, 02:55
Medlem
Samhalls avatar
Läser ni artikelen så står det att en grävmaskin ska tugga igenom taket.. Så nog är det igenfyllt...
Citera
2011-12-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samhall
Läser ni artikelen så står det att en grävmaskin ska tugga igenom taket.. Så nog är det igenfyllt...

"Taket" är helt...en del av det går som jag skrev under bergsgatan och en del av torget.. det håller så varför knäcka det bara "för att"..
Citera
2011-12-29, 12:20
Medlem
Samhalls avatar
Citat:
"Taket" är helt...en del av det går som jag skrev under bergsgatan och en del av torget.. det håller så varför knäcka det bara "för att"..
Okej, det är den delen på hörnan Bergsgatan/Smedjegatan som dom har fyllt igen.
Citera
2011-12-29, 15:50
Medlem
LågOchLångsams avatar
Klippte in Malmötråden i Skånetråden.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem