2006-08-30, 11:04
Medlem
Pradas avatar
Någon som är sugen på en liten expedition i helsingborg i helgen?
Citera
2006-08-30, 12:53
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Någon som är sugen på en liten expedition i helsingborg i helgen?

Bor ganska nära Hbg, så kanske, beroende på när och var?
Citera
2006-08-30, 13:03
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Bor ganska nära Hbg, så kanske, beroende på när och var?

pma eller lägg till mig på msn beebop@comhem.se.
Citera
2006-08-30, 18:16
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
snackde precis med morsan som jobbat 10 år på UMAS. Hon kände inte till nån tunnel mellan Värnhem och UMAS...

Kvarterat på fredsgatan var väl det där massa punkare och patreask intog och "krigade" med snuten om ??

Det är i och för sig inte jag som påstår det där med tunneln, utan Stolensun... När det gäller fastigheten Fredsgatan/Hornsgatan gällde det för övrigt inte det av punkarna ockuperade huset. (Jag tror för övrigt att ueare är mer diskreta än politiska.) Men någonstans i närheten. Såg nåt bra foto på nätet nån gång, men nu kan jag inte hitta det. Finns med på nåt av fotona här http://hem.passagen.se/stengronberg3/varnhemstorg.htm

Är det föresten nån som har en nyhetslänk till dom ueare som gick i en tunnel under Malmö och fick ringa på mobil efter räddningstjänsten?
Citera
2006-09-02, 00:33
Medlem
ostz0rs avatar
Finns en hel del gamla mejerier och liknande på österlen, tex finns det en gammal fabrik utanför löderup, en utanför borby och en mellan borby och tommelilla bara för att nämna några. Detta att de finns en "massa" ödegårdar är skit snack, visst kan du hitta nårga enstaka men om du ser en som ser öde ut och tittar in genom fönstret får du ganska snabbt se ett modernt inrätt boningshus i en gammal svinstia. De är dem där stockholmarna som köpt upp allt
Däremot finns det en jädra massa militäranläggningar längsmed hela kusten, kan tillägga att de finns en "hemlig" (ingen utom vi som äger skogen och han som äger skogsplätten bredvid har varit där och tittat). I en av alla bunkrar fanns där en stor luftvärns kanon, eller va det heter.
Citera
2006-09-03, 14:49
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Jag var förbi på Lönngatan i Malmö idag, beläget i stadens skummare områden om man säger så. I vilket fall som helst, ett av husen var rena rucklen, tydligen har det varit någon verkstad där men hursomhelst var det två stora ödetomter bredvid + en parkeringsplats. Inte så vanligt att man ser såna här skräpiga miljöer inne i en stad numera, men Malmö är ju Malmö...

För ett par år sedan ockuperades visst huset:
Länk till nidymedia-artikel om ockupation av ödehus
Jag går i god för att huset fortfarande är skräpigt och övergivet, sen vet jag inte om man kommer in någonstans i.o.m. att jag bara var förbi där.

I vilket fall som helst är huset extremt lättillgängligt med en sådan närhet bredvid en större gata och Södervärns busstation...

Skulle bara säga att jag var in där förra veckan. Relativt att ta sig in (om man vill krypa lite), men knappast något särskilt att se - om man inte vill nöja sig med att njuta av atmosfären. Tydliga tecken på att någon bott där till åtminstone fram till 2003. (Massor av post, inklussive hyreskrav och obetalda räkningar). Inte tillräckligt stort för att den där särskilda ue-njutningen ska infinna sig.
Citera
2006-11-19, 15:05
Medlem
Pradas avatar
Runt Kalkbrottet och cementa i Limhamn finns det en del övergivet
Citera
2006-11-20, 21:56
Medlem
mrsWhoas avatar
KALKBROTTET är det finaste i malmö, värt att kolla upp
buss 4 från centralen mot limhamn. do it do it do it
Citera
2006-11-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsWhoa
KALKBROTTET är det finaste i malmö, värt att kolla upp
buss 4 från centralen mot limhamn. do it do it do it

Stället kryllar av knarkare och hemlösa, och de har ökat bevakningen under senaste tiden.
Citera
2006-11-21, 13:10
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmokille
Stället kryllar av knarkare och hemlösa, och de har ökat bevakningen under senaste tiden.

Den gamla färjterminalen i limhamn finns väl kvar?
Citera
2006-11-26, 20:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Tygelsjö?

Nån som vet vad dom stora gröna "barackerna" i Tygelsjö är för något ? Kan det vara hemvärnet? de är ju så stora så man undrar om det finns fordin å sånt därinne.? Kom igen nu,nån måste väl veta?
Citera
2006-11-27, 17:58
Medlem
wääuus avatar
Sockerbruket i Hasslarp är ganska övergivet, de har nån vakt som kör och stänger grinden vid fem, den är öppen därför att nåt företag parkerar sina lastbilar där, jävligt koolt ställe var där och fotade lite utanför för några år sedan.
Sen finns ju KVK/KVS utanför Ängelholm som jag bor granne med.
Det är ett gammalt sanatorium för TBC, det har även varit flyktingläger ett tag och nåt hem för handikappade tror jag. Två av husen är övergivna ett är renoverat och ett har brunnit ner. Om man går in i husen så är det ingen som bryr sig, iallafall inte om man går in i det lilla där springer ungarna stup i kvarten och nån uteliggare bor där ibland. Men i det stora har jag aldrig varit, där finns såna där förvaringsutrymmen för döda i källaren mm.
De har för nåt år sedan röjt ut lite ur det som är mest "öppet", när vi var 11-12 stal vi soffor mm. till vår koja därifrån fast nu finns inget kvar.
Det finns även några utspridda jordkällare fyllda med bråte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in