2013-03-22, 03:29
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Varför inte? Är inte alla värda trygghet?

Nej verkligen inte. Vad är det för påhitt?
Citera
2013-03-22, 03:45
Medlem
Självklart gör man det! Ingen förtjänar att bli våldtagen.
Citera
2013-03-22, 03:55
Avslutad
Nej!

Men nej! Självklart detta INTE!
Varför ska man förhindra något man i stället kan filma med mobilen och därigenom "bli någon" genom att lägga ut detta på nätet? Dumheter att ens ställa frågan!

// Tiggmar Bögman
Senast redigerad av hee4r 2013-03-22 kl. 03:57.
Citera
2013-03-22, 04:19
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recan
Jag skulle behöva maskera mig innan jag eventuellt skulle springa fram och hjälpa kvinnan. Om jag mot förmodan skulle lyckas slå ned den som försöker våldta finns ju senare risken att den tar reda på vem jag är och kommer hem och mördar mig.

Testa med gladpack eller gaffatejp så blir du även kändis på köpet.
Citera
2013-03-22, 04:20
Medlem
Stiffnippless avatar
Självklart går man fram och frågar om man får provköra. Allt annat vore oförskämt.
Citera
2013-03-22, 05:19
Medlem
Kesslers avatar
Oddsen att kvinnan som håller på att bli våldtagen röstat för att förminska våldtäkter är ju säkert väldigt liten så ser man det så får hon då skylla sig själv. Men skulle jag se en våldtäkt skulle jag ändå ingripa. Empati har man lite kvar iaf.

Frågan är snarare om jag skulle låta våldtäktsmannen leva eller inte (om inte han skulle lyckas slå ner mig dvs.) Skulle jag döda honom skulle ju sjukt nog jag få värre straff än vad han skulle fått om jag låtit honom leva. Borde vara berättigat att få slå ihjäl våldtäktsmän eller att man håller fast personen och väntar på att polisen kan avrätta honom på platsen.
Citera
2013-03-22, 06:01
Medlem
Gullegubbens avatar
Frågeställningen är larvig eftersom polisen aldrig letar efter vittnen till våldtäkter, vilket betyder att i de få fall det finns vittnen har de anknytning till gärningsmannen eller offret. Om frågan är om svenska kvinnor anstränger sig för att förtjäna svenska mäns skydd, så är svaret förstås nej.
Senast redigerad av Gullegubben 2013-03-22 kl. 06:34.
Citera
2013-03-22, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?
Jag hade hjälpt till
Citera
2013-03-22, 06:04
Medlem
Ja, varför skulle man inte göra? Jag har alltid kniv på mig, våldtäktsmannen kommer att dö.

Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
En bra fight skulle väl kunna vara en fight där man slåss för något riktigt. Att slåss för att stoppa en våldtäkt är väl heroiskt?

Varför ens ha en fight? Smyga sig på bakifrån, sticka kniven in i ryggen om och om igen är bättre. Inte någon idé att ge personen en chans, dö ska dom göra, varför ska man slåss då för?
Senast redigerad av Meratina 2013-03-22 kl. 06:08.
Citera
2013-03-22, 06:24
Medlem
Ja, om hon nu inte var feminist. I så fall hade jag gått därifrån.
Citera
2013-03-22, 06:53
Bannlyst
Jag hade stoppat det och hade det varit en svarting hade jag slagit ihjäl honom. Det finns ju faktiskt en liten chans att hon har röstat svenskt.

Man kan ju fråga henne och svarar hon nej tar man över där negerbabianen slutade
Citera
2013-03-22, 07:17
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Nej verkligen inte. Vad är det för påhitt?
Prova gärna att googla på ordet medmänsklighet

Det kanske till och med får dig att intresseras av ordet empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in