2013-03-23, 13:58
Medlem
Klart jag skulle försöka förhindra det, oavsett etnicitet, kön eller ålder.
Citera
2013-03-23, 14:00
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorGurka
Pga av att det är vanligt jävla folkvett att hjälpa folk i knipor utan att kräva en motprestation eller liknade. Om man inte har något som helst medlidande med människor som på ett eller annat sätt befinner sig en knipa så ska man nog ta sig en allvarlig funderare på hur man fungerar i skallen. Det enklaste lilla bok om psykologi upplyser om samma sak...nått är fundamentalt felkopplat när man inte kan hjälpa andra pga av att man inte tror dom skulle hjälpa en tillbaks. Såna personer med dessa värderingar finns det tack och lov inte många av.
Och att en kvinna inte skulle hjälpa en man i knipa...det har jag sett otaliga gånger så där har du OCKSÅ fel.

Du är motstridig när du talar om att minsta lilla bok psykologi säger samma sak, om du har läst någon så vet du att folk i allmänhet drar sig för att göra en uppoffring, och när det faktiskt är så att majoriteten inte skulle hjälpa mig, då är det inte längre något som bara finns i mitt huvud, se t.ex. bystander effect. Vad du har sett omintetgör inte studier och undersökningar om hur verkligheten ser ut, undantag finns överallt.

Dessutom kan du inte tala om för folk vad en rimlig riskbedömning bör vara, om du åker buss, bussen välter och du ser eld i en ände där en människa är fastklämd, kommer du krypa djupare in i den brinnande bussen för en okänd människa? Om en människa uppfattar det som samma nivå av fara att oskadliggöra en våldtäktsman, som kan vara beväpnad, som att ta sig längre in i bussen, så är väl det inte upp till dig att säga att han/hon har fel?
Citera
2013-03-23, 14:07
Medlem
Ghastens avatar
Beror på läget. Om jag fick tag på en sten skulle jag dunka i skallen och sen sticka iväg. Skulle aldrig stanna kvar för att vittna eller ta mitt straff för misshandel av våldtäktsmannen.
Citera
2013-03-23, 14:07
Medlem
lynch4lifes avatar
TS menar alltså att alla kvinnor som inte röstar på Sverigedemokraterna eller andra "invandringskritiska partier" förtjänar att våldtas eftersom de ju själva röstat in invandrarna som våldtar. TS har därmed noll koll på att våldtäkter har skett i alla år samt att de flesta knappast begås av invandrare mot svenska på öppen gata utan av svensk mot svensk i angränsning till hemmet.

För det första: Ts är dum i huvudet.

För det andra: Jag hade som tjej vare sig gått emellan för att stoppa en misshandel eller en våldtäkt - eftersom jag fysiskt inte KAN. Jag väger knappt femtio kilo. Däremot hade jag givetvis försökt göra det jag kunnat göra: larma polis, ropa på hjälp, skrika åt idioten att sticka därifrån, kasta ett föremål eller vad som helst. Antagligen räcker det vid en våldtäkt, vet inte varför så många menar just att "gå in fysiskt och avbryta" eftersom våldtäktsmän i singular gärna blir rädda vid minsta lilla störning. Jag hade dock hållit mig på behörigt avstånd och anser att alla har rätt att göra det. Däremot måste man visa lite civilkurage - vilket TS inte skulle gjort - och i alla fall försökt göra det man kan. Hade vi varit ett flertal som kom i grupp hade jag absolut kunnat gå i närkontakt också. Men står en kille och pucklar på en annan kille och jag som liten tjej kommer in och ska hindra det... jadu. I bästa fall följer han väl mantrat att man inte slår tjejer.. i värsta fall blir jag värre skadad än den första personen eftersom jag inte kan försvara min egen kropp.
Citera
2013-03-23, 14:27
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Tänk vilken sjuk jävla person man måste vara för att begå våldtäkt. Vill man verkligen provocera en sådan person?

Såna människor är rötägg ja, men efter att ha just varit med om en sådan situation så vill jag också säga att de även är fega som fan och således kan en helt vanlig kille som bara står lite rak i ryggen skrämma skiten ur såna killar.

Så de som i tråden som tvekar för att ingripa för att de är rädda för sin säkerhet, till er kan jag säga att hamnar ni i en sådan situation så är det oftast de killarna ni tar på bar gärning som blir mer rädda för er (såvida ni inte visar er svaga och klena när era blickar möts).

Allt handlar om intryck. Jag skulle även vilja säga att man utsätter sig själv än mer för fara om man står där i en sån situation och börjar tveka, då märker ju killarna att du är vek och går således på dig direkt också. Du är ju trots allt ett vittne om du hamnar i en sådan situation och vittnen vill man ju verkligen inte ha.
Citera
2013-03-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
En bra fight skulle väl kunna vara en fight där man slåss för något riktigt. Att slåss för att stoppa en våldtäkt är väl heroiskt?

Ja, grymt manligt. Är väl klart man skulle hjälpa till.

Brukar ta och förena nytta med nöja iom att rasta hunden samt fjäderbatongen på fre-lördagkvällar runt 1-3 på skumma platser med drömmen om att stöta på nån som försöker sig på att våldta. Har dock inte stött på nån våldtäkt, men däremot hjälpt diverse skadade människor. Hittade en snubbe som krypande på gångbanan med helt fucked up knän för nån vecka sen som jag hjälpte till närmsta nattöppen mack där han fick vänta på ambulans.

Finns ju endast fördelar med att slå sönder nån som försöker sig på att våldta. För det första så är nog kvinnan väldigt tacksam. Sen kommer nog straffet, vilket jag mer än gärna skulle ta för att plocka bort en våldtäktman från gatan bli relativt chill. För jag hade då inte slutat motionera batongen förrän våldtäktsmannen är oigenkännlig. Några månader på kåken, med folk som ser upp till en för att man halvt slog ihjäl en rapist är inte så tungt.

Så till alla som är rädda för att göra en insats, ni kommer växa som människor. Ni har varit med om en stor händelse och ni ska hyllas som hjältar. Känn er som hjältar.

Tror sen inte en arbetsgivare skulle ta och neka dig jobb för att du har en grov misshandel av en jävla våldtäktman på rullbladet. Det är mer nåt du ska sätta upp på CV:t
Citera
2013-03-23, 15:21
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Självklart hade jag gjort det utan tvekan!
Citera
2013-03-23, 15:24
Medlem
GEFLE Golds avatar
Vafan spelar det för roll om det var en svenska kvinna eller utländsk?
Skulle sprungit dit vilket som!
Citera
2013-03-23, 15:32
Medlem
Tigertankens avatar
Skulle troligen (om det är endast en våldtäktsman) gå fram avbryta våldtäkten, och på något vänster hålla kvar personen medan man ringer efter polis.
Är det en gruppvåldtäkt skulle nog jag endast ringa polis, speciellt om de är fler än 2.

Om jag inte skulle göra något, skulle jag dras med en jäkla ånger efteråt.
Citera
2013-03-23, 15:33
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Kvinnor röstar rent naturligt vänster eftersom de är känslodrivna. Ingenting är fel med det. En riktig kvinna förstår dock att hennes man är rationell och därför röstar höger.

De som förtjänar att våldtas är feminister och lesbiska. De förpestar samhället med sin ideologi och klarar inte av de som tycker annorlunda.
Är du möjligen muslimsk fundamentalist? Eller kanske en person som varit verksam paramilitära trupper i Rwanda, Somalia eller forna Jugoslavien?
De brukar ju anse att kvinnor som uttrycker starka åsikter, har en annan idé om politik eller religion ska straffas. De hatar ofta homosexuella.

Kan du vara snäll och kontakt migrationsverket och be dem utvisa dig. Drägg.
Citera
2013-03-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokintolerant
Förstår dig precis, men det blir lite mer komplicerat iom att det handlar om just en våldtäktsman. Går man bara vidare utan att ingripa så finns ju risken (om än troligtvis liten) att aset ger sig på någon närstående nästa gång. Det skulle väl inte kännas speciellt bra...bättre att sätta skiten ur spel.

Däremot skulle jag tex aldrig riskera ett jävla skit för någon främlings skull, kvinna som man. Inte pga någon slags "feghet", utan för att jag tar mig friheten att värdera folk som jag behagar. Och majoriteten av folk är helt värdelösa så som jag ser det.

Ja, det har ju om inte annat denna tråden bevisat.
Citera
2013-03-23, 16:38
Medlem
självklart så skulle jag det, och presis som andra med skrivit så hadde det inte spelat någon roll vilken ras det var på kvinnan,

kvinnor är alltid kvinnor, det måste du förstå, hata inte den svenska kvinnan bara för att hon blivit lurade av tv, tidningar och skolan sedan dom var små,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in