2013-03-22, 07:19
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyraLi
Jag kan inte annat än flina åt att ditt uttalande, jisses vilken sjuk hjärna som befinner sig i dig...
klart du inte kan du är väl oxå en inkompetent kvinna

Trots att våldtäkt kan vara ganska smickrande för kvinnor hade jag nog förhindrat det om jag såg det, kvinnor får redan för mycket uppmärksamhet!
Citera
2013-03-22, 07:32
  #350
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Jag hade stoppat det och hade det varit en svarting hade jag slagit ihjäl honom. Det finns ju faktiskt en liten chans att hon har röstat svenskt.

Man kan ju fråga henne och svarar hon nej tar man över där negerbabianen slutade
Sen slutade det med att du och våldsmannen vart buksvågrar! Grattis
Citera
2013-03-22, 07:39
  #351
Medlem
OMAsteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
"en bra fight" får du ju med någon som vill slåss med dig, förslagvis på en kampsportsklubb lr ej. Anser du det vara rätt att ha uppfostrats till en krypande knähund, rövslickande och patetisk. Förväntar du dig samma uppoffring tillbaka från kvinnor om du tex blir rånad lr misshandlad.
ja? har flera gånger varit med när killar blir misshandlade eller rånade och det är just tjejer som hoppar in och hjälper. klart som fan man hjälper någon i nöd spelar ju inte någon jävla roll vart hon/han kommer ifrån eller ser ut. det är såna som du jag hopas blir nedslagna och rånade och folk ser men bara går förbi medans du ligger där så du får smaka din egen medicin
Citera
2013-03-22, 07:40
  #352
Bannlyst
Ska jag vara ärlig är jag dock rätt säker på att dessa nationella män som skriver skulle gripa in - även om det var en tjej som röstade vänster.
De har inte varit i den situationen, men om de skulle se en svensk kvinna våldtas är jag extremt säker på att de ändå skulle gripa in. Det ligger i vår natur att göra så.
Citera
2013-03-22, 08:08
  #353
Medlem
Ketchikans avatar
Som det ryggradsdjur jag är känner jag mig manad att förhindra en våldtäkt oavsett vem offret är. Jag har också en naturligt god empatisk förmåga som tjänat mig många fördelar i livet och som låter mig se händelser ur en annan persons perspektiv. Dessutom håller jag med om gällande lagstiftning där våldtäkt tydligt klassas som något brottsligt och särskilt avskyvärt och jag skulle gärna se att straffen höjs för våldtäktsmän. Jag skulle gladeligen ingripa och avstyra ett sånt vidrigt brott. Bara instinkten skulle automatiskt tvinga mig att förhindra det på ren impuls. Våldtäkt är och lär förbli ett av de absolut värsta brotten som finns. Just för att den som blir utsatt för det reduceras till ett stycke kött, ett ting, som ska slitas med hälsan och sen kastas åt sidan. Tanken gör mig rosenrasande och jag skulle förmodligen se rött i ett sånt läge och ta till övervåld för att avstyra våldtäkten.
Citera
2013-03-22, 08:40
  #354
Medlem
Schizofrenens avatar
Säg såhär: du är på väg hem från en kompis sent en torsdagskväll och tar en genväg genom en park. Där ser du att en kvinna blir våldtagen av två riktigt stora jävlar. Den ena håller fast offret medan den andra förgriper sig på henne. Du vet inte om de är beväpna med t.ex. kniv, men med tanke på vad de håller på med är de inte direkt personerna som visar medmänsklighet.

Skulle man fortfarande gripa in? Griper du in kommer du med största sannolikhet att åka på dunderstryk, antagligen bli spräckt samt tjejen blir ännu mer våldtagen.

Att inte göra något är fegt. Men gör man något kommer inte läget förändras mer än att du riskerar ditt liv "helt i onödan" (ni förstår vad jag menar...)

Skulle man fortfarande gripit in?
Citera
2013-03-22, 08:53
  #355
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Så länge det inte är en babbe.



Va ??
Citera
2013-03-22, 09:22
  #356
Medlem
BandyBrakmans avatar
Innan beslut tages för min del så måste jag kolla av hur kvinnan är klädd.

Hon kan ju faktiskt ha "bett om det" med att vara utmanande klädd.

Chansningen man tar om man ingriper är ju att om killen är papperslös så lär man få skaka galler.
Citera
2013-03-22, 09:29
  #357
Medlem
Gryphems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandyBrakman
Innan beslut tages för min del så måste jag kolla av hur kvinnan är klädd.

Hon kan ju faktiskt ha "bett om det" med att vara utmanande klädd.

Chansningen man tar om man ingriper är ju att om killen är papperslös så lär man få skaka galler.

En kvinna kan springa naken och skrika våldta mig, det spelar ingen roll.
Vill hon inte så vill hon inte när det väl kommer till kritan.
Citera
2013-03-22, 09:30
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför då? Är det så fruktansvärt att man som man inte har lust att hjälpa folk som 1 satt sig i sitsen själva 2 inte ens skulle pissa på en om man brann? Varför vill så många män leka hjältar för dessa människor.

Förstår dig precis, men det blir lite mer komplicerat iom att det handlar om just en våldtäktsman. Går man bara vidare utan att ingripa så finns ju risken (om än troligtvis liten) att aset ger sig på någon närstående nästa gång. Det skulle väl inte kännas speciellt bra...bättre att sätta skiten ur spel.

Däremot skulle jag tex aldrig riskera ett jävla skit för någon främlings skull, kvinna som man. Inte pga någon slags "feghet", utan för att jag tar mig friheten att värdera folk som jag behagar. Och majoriteten av folk är helt värdelösa så som jag ser det.
Citera
2013-03-22, 09:43
  #359
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Säg såhär: du är på väg hem från en kompis sent en torsdagskväll och tar en genväg genom en park. Där ser du att en kvinna blir våldtagen av två riktigt stora jävlar. Den ena håller fast offret medan den andra förgriper sig på henne. Du vet inte om de är beväpna med t.ex. kniv, men med tanke på vad de håller på med är de inte direkt personerna som visar medmänsklighet.

Skulle man fortfarande gripa in? Griper du in kommer du med största sannolikhet att åka på dunderstryk, antagligen bli spräckt samt tjejen blir ännu mer våldtagen.

Att inte göra något är fegt. Men gör man något kommer inte läget förändras mer än att du riskerar ditt liv "helt i onödan" (ni förstår vad jag menar...)

Skulle man fortfarande gripit in?

Även om man skulle vilja gripa in, så har ju asen som bestämmer i det här landet sett till att det är olagligt att bära vapen för hederliga människor. Enda sättet att rå på två brottslingar med kniv är ju om man själv bär pistol. De flesta bär inte pistol, och de som gör det gör det ju olagligt och riskerar att åka dit för det, om de använder den. Men har man röstat på ett riksdagsparti, vilket ju de allra flesta har, så har man ju valt att vara ett slaktdjur för kriminella.
Citera
2013-03-22, 09:52
  #360
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Även om man skulle vilja gripa in, så har ju asen som bestämmer i det här landet sett till att det är olagligt att bära vapen för hederliga människor. Enda sättet att rå på två brottslingar med kniv är ju om man själv bär pistol. De flesta bär inte pistol, och de som gör det gör det ju olagligt och riskerar att åka dit för det, om de använder den. Men har man röstat på ett riksdagsparti, vilket ju de allra flesta har, så har man ju valt att vara ett slaktdjur för kriminella.
Vi skall nog vara mycket glada över att det är så restriktivt med vapen i Sverige, för i det läget som beskrivs så skulle offret för våldtäkten befinna sig i skottriktningen i lika hög grad som gärningsmännen - och få är faktiskt prickskyttar av sådan dignitet som man ser på film när det handlar om rörliga mål och stressade situationer.

Dessutom vill man inte ens tänka på alla som skulle skadas på grund av alla missuppfattade situationer och på grund av att vapen fanns tillgängliga när folk blev förbannade och gick över styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in