2013-03-22, 01:12
Medlem
Måste säga att jag tycker det är lite faschinerade att några uttråkade ord genererar 18000 visningar
Citera
2013-03-22, 01:24
Medlem
-Rigormortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryphem
Antar att det är sättet jag är uppväxt, jag har lärt mig att respektera och älska kvinnor.
Och min farsa lärde mig att uppskatta en bra fight.

Det spelar ingen roll om kvinnan är svart, vit eller gul. Våldtäkter är aldrig okej i mina ögon.
Kan bara hålla med! Jag hade gjort allt i min makt för att stoppa gärningsmannen oavsett etnicitet på offret
Citera
2013-03-22, 01:32
Medlem
Svårt att säga säga hur man hade reagerat när jag aldrig varit i situationen, men helt klart tycker jag man borde ingripa om någon utsätts för brott oavsett kön. Dock kan jag tycka viss män agerar lite väl mycket riddare när det gäller kvinnor, typ ska gå emellan och brösta upp sig när det bara handlar om en man och en kvinna som ordtvistar. Känns tramsigt och genomskinligt.
Citera
2013-03-22, 01:33
Medlem
Det spelar ingen roll vad det skulle vara för kvinna, jag skulle försöka förhindra det på bästa möjliga sätt, oavsett om dom blir våldtagen eller rånad.
Du verkar ju vara en störd man och kvinnohatare, man kan ju alltid hoppas att du själv blir våldtagen så får du känna på hur det känns.
Citera
2013-03-22, 01:33
Medlem
Observerads avatar
Hade utan tvekan ingripit och försökt slå sönder gärningsmannen om jag fick syn på en sådan händelse, precis på samma sätt som jag har ingripit när det har skett en misshandel i min närhet. Det handlar inte om att leka hjälte, riddare eller annat jävla barnsligt skitsnack, för mig är det en självklarhet att man försöker avbryta något som med största sannolikhet kommer förstöra den utsatta i resten av dennes liv. Vissa, främst realrecognizereal är störda i huvudet och faktiskt har en helt skev bild, andra använder en massa liknande idiotiska argument för att dölja sin feghet och sitt dåliga samvete för att de innerst inne egentligen vet hur ryggradslösa de är.
Citera
2013-03-22, 01:52
Medlem
En sekund var jag nära att förstå ditt tankesätt. Kanske inte hålla med, men kunna sätta mig in. Sedan kom jag att tänka på alla gånger jag har blivit räddad av tjejer ifrån slagsmål, många fall en okänd tjej som ändå tagit en risk. Det har inte ofta varit i en mörk ensam gränd men detta har hänt. Ibland är en tjej det enda som kan stoppa ett slagsmål. Tror du måste tänka lite bredare.
Citera
2013-03-22, 01:59
Medlem
Seth-Rydells avatar
Klart att man skulle hoppat in och vevat för kung och fosterland, och hoppats att man vinner slaget. Att förstöra en människas liv är aldrig okej.
Citera
2013-03-22, 02:01
Medlem
IDeclareWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför då? Är det så fruktansvärt att man som man inte har lust att hjälpa folk som 1 satt sig i sitsen själva 2 inte ens skulle pissa på en om man brann? Varför vill så många män leka hjältar för dessa människor.

Man vill vara en god medmänniska.

Och vad för sits är det du snackar om? Tror knappast kvinnan har lagt sig och väntat på första bästa våldtäktsman ska komma.

Jävla kommunist-tänk.
Citera
2013-03-22, 02:03
Medlem
Genus skulle inte vara det första jag tänkte på om jag såg en man eller kvinna bli våldtagen/ kickad i huvudet. Skulle antagligen rusa fram och försöka dra omkull personen. Sen är ju risken stor att jag själv får en smäll, men det skulle jag sova bättre på än om jag inte gjorde något alls för att hjälpa till.
Citera
2013-03-22, 02:08
Medlem
RoffelMaos avatar
Bra fråga. Kanske skulle ringa polisen om jag fick för mig att det var en våldtäkt på riktigt. Skulle nog aldrig ingripa fysiskt.

Men tror ni inte att man skulle tro att några bara var jävligt kåta och buskaget verkade som en bra plats?
Citera
2013-03-22, 02:28
Medlem
tripptamins avatar
Självklart hade en frisk människa försökt att förhindra och stoppa våldtäkten.

Så borde det självklart vara, men tyvär så skulle nog många inte ingripa. Varför? Jo, för det ser man när det tex sker en misshandel eller andra brott, folk står bara och glor.

Fast frågan är om folk hade reagerat annorlunda när det gäller en våldtäkt?

Våld hade jag personligen brukat mot gärningsmannen, eller gärningsmännen..

Tror inte herr konstapel bryr sig speciellt mycket om en våldtäktsman eller män får sig en omgång, någon snut på flashback som kan kommentera?
Citera
2013-03-22, 02:39
Medlem
Givetvis ja. Precis som jag inte tvekat att ingripa när män blivit misshandlade på stan så skulle jag ingripa om en kvinna (av vilken etnicitet som helst) blev höll på att bli utsatt för en våldtäkt.

Om man inte skulle göra det bör man fråga sig vad man är för patetiskt litet kryp och vilken syn man har på sina medmänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in