2013-03-21, 18:14
Medlem
Surrealismens avatar
Självfallet hade jag gjort det. Vare sig det var en man, kvinna, vit eller svart. Personer som våldtar är nog inte så jävla tuffa. Dom springer nog sin kos så fort man bryter skiten. Perfekt läge dessutom, surprise attack.
Citera
2013-03-21, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför då?

Dum jävla fråga, ryggradslösa kräk som dig som hjälper makten att leda vårt folk mot undergång det ska bli en sann glädje att släpa dig till gasen!
Citera
2013-03-21, 18:27
Medlem
Det är ju självklart att man hjälper till att förhindra att något sådant sker.

Dock är jag rätt säker på att en stor del av alla kvinnor inte skulle göra detsamma om det gällde en man.

Den som tittar på när en kvinna eller man blir våldtagen/Grovt misshandlad behöver söka hjälp i mina ögon.
Citera
2013-03-21, 18:28
Medlem
DosSantoss avatar
Ja det hade jag. Oberoende om det var en svensk kvinna eller en utländsk kvinna.
Citera
2013-03-21, 18:35
Medlem
coreytaylors avatar
Naturligtvis! Förstår inte hur man bara skulle kunna stå och se på, om man nu inte vågar sig på att springa fram så ropar man självklart på hjälp, ringer polisen eller kastar en jävla tegelsten i huvudet på fanskapet.
Citera
2013-03-21, 18:39
Medlem
lovsjs avatar
Men självklart, man är ju ffs inhuman annars
Citera
2013-03-21, 18:39
Medlem
Varför i helvete skulle jag göra det?

Svenska kvinnor har blivit varnade EN MILJON gånger om att multikulti-samhället inte fungerar och att det är fullständigt oansvarigt och omoraliskt att släpa hit samhällsparasiter och dekadent negerfolk.
Jag kan av förklarliga skäl inte känna någon empati för sådana kvinnor.
Citera
2013-03-21, 18:40
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Enstaka gånger? Önskar att du hade rätt. Så är det tyvärr inte.

Bevisa gärna detta, det är 99% invandrare som gör överfallsvåldtäkter. Detta finns statistik på.
Citera
2013-03-21, 18:41
Medlem
För övrigt ska naturligtvis mainstream-pöbeln hitta sig till den här tråden och tala om för alla hur moraliska och goda människor de är och hur de skulle vara handlingskraftiga och modiga och blablabla.

Sanningen är dock att ytterst jävla få hade gjort det när det väl kommer till kritan.
Förbaskade hycklare.
Citera
2013-03-21, 18:46
Medlem
Cinnabars avatar
Ditt grundproblem verkar vara att du inte är säker på om du skulle få hjälp av främmande människor om du var i knipa (nu tolkar jag dig välvilligt).

En man (se intervjun i Skavlan) utsatte sig för att leva som Robinson, på riktigt. Helt ensam på en öde ö, naken. Det första han gjorde var att tillverka kläder, det kändes obekvämt att gå runt naken. Han kom fram till att det antagligen var en djupt mänsklig drift att skyla sig. Den allra viktigaste insikten var dock att helt ensam var allt meningslöst. Han hade ingen att skapa något för, ingen att skriva eller sjunga för, ingen att glädjas med. Framför allt upptäckte han vilken enorm trygghet det ligger i att det alltid finns någon att rådfråga eller få hjälp av. Som du ju gör här. Andra människor finns alltid runt oss, isolering är ett onaturligt tillstånd.

Vi söker hjälp och stöd av varandra, det är helt naturligt för oss. Liksom att hjälpa. När allt verkar meningslöst, är känslan av att hjälpa det som får folk på banan igen. Du vet inte om det, men du skulle hjälpa en människa i nöd. Alla har det i sig. Du tycker egentligen om människor, men – det finns undantagsvis människor som är sociopater och personlighetsstörda. De bryr sig bara om den egna familjen, så som du beskriver. Vem du än är, är din fråga inte politisk, utan djupt mänsklig. Lär känna dig själv.

Svaret på frågan är att jag skulle ingripit. Jag har räddat kända som okända män från att bli misshandlade många gånger, gått mellan, avbrutit. Jag är en ingripare och i sådana situationer skiter jag i konsekvenserna för min egen del. Det har hittills räddat folk. Jag har också själv räddats ur diverse situationer. Hela livet är en fråga om att ge och ta, vi tänker inte på det stundligen. Det bara är så, det ligger så djupt i den mänskliga kärnan. Det är därför vi är människor. Du kan inte ändra på det, mer än i krig då våra mänskliga drifter sätts ur spel, medvetet. Grupptryck och sånt. Passa dig för det, det är en biljett till psykisk misär och tanken med livet är inte mer komplex än att må bra.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-03-21 kl. 18:55.
Citera
2013-03-21, 18:46
Medlem
ikeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Vad är skillnaden? Om en svensk våldtar drar du hem och skäms istället för att hjälpa säger du?

Självklart inte, vad jag menar är att det vore pinsamt eftersom vi svenskar alltid ska låtsa svara så laglydiga.
Citera
2013-03-21, 18:48
Medlem
.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Skulle du inte ens tillkalla polis till platsen?

Men ja, jag skulle ifall situationen tillåter, försöka förhindra det hela.
Ifall det vore genom att få uppmärksamhet från personer i närheten eller att själv ge sig in i kriget låter jag således vara osagt.
Senast redigerad av .Watson 2013-03-21 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in