2013-03-21, 17:13
Medlem
JoliQuZs avatar
Spelar det någon roll om det är en svensk kvinna? Hade hjälpt bruden oavsett var hon kom ifrån.

Mvh
Citera
2013-03-21, 17:14
Medlem
enflaskavitts avatar
Det är en självklarhet! I ett sådant tillfälle kommer du förmodligen ha ett par sekunders betänketid och alla som inte anser att det är rätt att ingripa förstår jag mig inte på. Du kanske inte måste bruka våld men att bara vandra vidare gör dig lika feg och mentalt svag som grobianen som våldtar.

Stå upp för de svaga i samhället, dina medmänniskor!
Citera
2013-03-21, 17:27
Medlem
HKH.Estelles avatar
Hade nog inte vågat. Men om jag hade vågat hade jag räddat såväl svensk som invandrare.
Citera
2013-03-21, 17:27
Medlem
Truchosthlms avatar
Hade hjälpt henne oavsett om det var en vit, gul, svart eller handikappad kvinna. Hade spöat GM med glädje.

När jag var ca 15-16 så hamnade jag i bråk med en kille på en hemmafest som hade tafsat på en brud som däckat och det kändes jävligt bra att ge han ett par smällar.

Nej, han var inte neger.
Citera
2013-03-21, 17:30
Medlem
silentviolences avatar
Jag skulle definitivt hjälpa tjejen! Även om jag själv är en ung och nätt flicka så skulle jag inte bara passera.. fyfan, tänk att leva med det sen.

Bär för övrigt alltid med mig en tårgasliknande spray samt överfallslarm.. men helst skulle jag ville ha en stun gun, eller kanske en rape axe? http://www.youtube.com/watch?v=Cr9yNiHz9Zc
Citera
2013-03-21, 17:41
Medlem
Jag tycker det är bra att lössläppta vita kvinnor och feminister blir våldtagna. De förtjänar att bli slagna och våldtagna och de förtjänar enligt mig även att få fittan uppskuren. Jag hade inte gjort ett dugg mer än att i förebyggande syfte kanske sparkat mot äggstockarna tills nästa gång lösvaginan suger kuk. Om blåpålarna frågat hade jag sagt att jag såg och hörde allt men att jag tyvärr inget minns.
Citera
2013-03-21, 17:42
Medlem
Snuskalass avatar
Om "kvinnan" var en tjej på 9 år, hade du resonerat på samma sätt då TS?
Du säger att anledningen till att du inte skulle hjälpa till inte grundar sig i feghet eller avsaknad på möjlighet, utan istället din brist på empati för någon du aldrig träffat. Anser du då även att våldsbrott i allmänhet bör gå ostraffat/legaliseras? Förutom skyddande dig själv och din familj då.

OnT: Jag hade givetvis hjälpt till efter förmåga - dvs. även om det rör sig om 20 stycken beväpnade män kan man alltid larma.
Citera
2013-03-21, 17:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det är just det, vetskapen om att jag gjorde rätt uppvägde alla eventuella obehag. Ser mig inte som en hjälte utan human.

Du har rätt i att få människor förstår det numera, men jag hoppas att när tillfälle ges så skall man rädda personen med allt man har att ge, oavsett vem det än är.

Korrekt. Livet går till stor del ut på att utröna vilka som är en plikter, och sedan göra sitt bästa för att uppfylla plikternas bud. Denna tråd är därför bra, ty den ger många en möjlighet att överväga vilka plikter som etiken formulerar för oss som människor.
Citera
2013-03-21, 17:52
Medlem
Du utelämnar väldigt många detaljer. Är det 1 våldtäktsman är det 3+ våldtäktsmän.

Min grundprincip är att jag aldrig någonsin skulle utsätta mig själv för fara för att rädda någon random person särskilt inte med dagens våldtäksmän som är krigsskadade idioter.

Hade jag ansett att jag hade haft minst 80% chans att vinna ett eventuellt slagsmål med dödlig utgång så hade jag hjälpt personen som blev våldtagen om annars nej.
Citera
2013-03-21, 17:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Tyvärr kan det väl stå en dyrt att ha civilkurage i dagens Sverige

Man får leva med det. I alla tider har människor som följt sin etiska plikt blivit martyrer. Att i vår tid, i vårt land, bli martyr för att man undsätter ett brottsoffer - det tror jag man kan stå ut med.
Citera
2013-03-21, 17:59
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Ja såklart!

Om jag sett situationens allvar så hade jag påverkat i mån jag kunnat. Jag kanske inte hade tagit mig in i en fajt, utan snarare ringt polis och försökt skaffa hjälp. Anser egentligen inte att män ska ta sig in i fajter heller såvitt de inte känner sig ganska säkra på att de klarar sig. Tror också det kan vara bra för män att söka backup.

Tror dock det sällan det blir våldtäkter som är så tydliga. Nog mycket som sker i skymundan. Och tyvärr känner jag att om jag varit osäker så är risken stor att jag gått förbi.
Senast redigerad av Mojokii 2013-03-21 kl. 18:06.
Citera
2013-03-21, 18:09
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andresh299
Jag tycker det är bra att lössläppta vita kvinnor och feminister blir våldtagna. De förtjänar att bli slagna och våldtagna och de förtjänar enligt mig även att få fittan uppskuren. Jag hade inte gjort ett dugg mer än att i förebyggande syfte kanske sparkat mot äggstockarna tills nästa gång lösvaginan suger kuk. Om blåpålarna frågat hade jag sagt att jag såg och hörde allt men att jag tyvärr inget minns.
Vad konstig du verkar vara!?

Du tänker alltså i dessa tankebanor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in