2013-03-21, 16:39
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Tror ärligt talat du inte har någon som skulle slagits för dig... Du är ju bara bitter. Eller troll.

Har en hel del folk som jag både offrat livet för och som hjälpt mig, det är jag evigt tacksam för.
Citera
2013-03-21, 16:46
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Tyvärr kan det väl stå en dyrt att ha civilkurage i dagens Sverige

Jag stör mig på det.

Civilkurage borde belönas med pengar, medalj och en egen stjärna på walk of fame.
Citera
2013-03-21, 16:51
  #183
Medlem
angestlamusiques avatar
Eftersom jag är en liten kvinna själv hade det bara varit dumstridigt att ge sig in i striden, speciellt eftersom han kan vara beväpnad. Goda avsikter hjälper inte så mycket mot kulor.

Jag skulle vilja försökt se så mycket av han som möjligt, ringa 112 till platsen, och om tillfälle ges; se vart han springer efteråt. Det skulle vara den mest logiska handlingen.

Och just det, man kan ju bli dömd om man med våld hjälper någon i nöd i Sverige Dumma jävla land.
Citera
2013-03-21, 16:53
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestlamusique
Eftersom jag är en liten kvinna själv hade det bara varit dumstridigt att ge sig in i striden, speciellt eftersom han kan vara beväpnad. Goda avsikter hjälper inte så mycket mot kulor.

Jag skulle vilja försökt se så mycket av han som möjligt, ringa 112 till platsen, och om tillfälle ges; se vart han springer efteråt. Det skulle vara den mest logiska handlingen.

Och just det, man kan ju bli dömd om man med våld hjälper någon i nöd i Sverige Dumma jävla land.

En 10 kg tyngre man är dock bulletproof.
Citera
2013-03-21, 16:55
  #185
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag räddar alltid och står alltid upp för dom som har min rygg, andra människor spelar ingen roll för mig. Tror risken är ganska stor att man losar mot en våldäktsman, fattar inte varför man ens skulle bry sig som sagt. Och nej jag är knappast feg, snarare är jag stark och självsäker nog att skita i sånt trams, aldrig förståt varför massa betahannar går bananas vid just dessa tillfällen.

Och nej, jag tänker inte på fullt allvar lära mig detta forurms funktioner för någon tönt vill det.

Du får min hjälp efter bästa förmåga iaf om jag skulle se att du var i nöd, precis som jag skulle göra för vilken annan människa som helst. Men det är ledsamt att se att inte alla människor resonerar på det viset. Förhoppningsvis kommer du att ändra din inställning.
Citera
2013-03-21, 16:58
  #186
Medlem
Krasigts avatar
Att få chansen att se till att ett äckel inte kan bruka sitt kön någonsin igen är ingenting jag hade tvekat till. Ett solklart ja.
Citera
2013-03-21, 17:00
  #187
Medlem
SvensktWeinerbrods avatar
Om det var en VIT svensk så ja
Citera
2013-03-21, 17:01
  #188
Medlem
Tokkers avatar
Oavsett om jag hade blivit dömd för misshandel eller inte, så hade jag självfallet stoppat en våldtäkt om jag såg det. Utan några som helst tvivel så hade jag misshandlat honom med nöje. Är man så feg, och rädd för att bli bestraffad och inte stoppar en våldtäkt så är man fan ett kräk, om denne person är stark nog att stoppa den dvs. Stå upp för dina medmänniskor!
Citera
2013-03-21, 17:02
  #189
Medlem
självklart! som en bra och vettig medmänniska är det nästan ens plikt att ingripa i sådana lägen.
Citera
2013-03-21, 17:03
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvensktWeinerbrod
Om det var en VIT svensk så ja


Hade gjort det värre om det var en invandrare som försökte begå våldtäkten, alltså brukat mer våld.
Citera
2013-03-21, 17:04
  #191
Medlem
angestlamusiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
En 10 kg tyngre man är dock bulletproof.

Nej, det är dumstridigt att ge sig in i fighten vad man än är. Goda avsikter gäller både man och kvinna. Ursäkta om det var otydligt.
Citera
2013-03-21, 17:06
  #192
Medlem
givemefives avatar
Sådana som du ts är lika fega och äckliga som våldtäkts männen.

Jag är tjej och även fast jag är svag och förmodligen inte skulle kunna ingripa lika bra som en man så skulle jag självklart ingripa. Inte för att jag borde utan för att det inte finns något annat i min värld, jag hade inte tänkt på om jag vart skadad. Det är sällan dom bär vapen och sen skulle killen nog bli rädd och springa om någon dök upp. Hade jag varit rädd? ja men inte så rädd att jag bara stod där som ett as utan att göra något.

Man kan skylla på mycket, som att man själv kan bli skadad men det är högst sannolikt att gärningsmannen blir skrämd och drar. Alla män borde ingripa och jag tror och hoppas att majoriteten gör det. Dom som gör det - respekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in