2013-03-21, 13:27
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Alla ni som svarar självklara ja:n: Om det var en gruppvåldtäkt då?? Och om förövarna hade knivar, teleskopbatonger eller t.o.m. pistoler?? Fortfarande lika självklart att ni hade vågat ingripa??

Ringer polisen, letar efter föremål att kasta (skit sak samma om det råkar träffa kvinnan, hon överlever och slipper bli våldtagen) och skriker "Våldtäkt!" "Hjälp!".
Citera
2013-03-21, 13:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Alla ni som svarar självklara ja:n: Om det var en gruppvåldtäkt då?? Och om förövarna hade knivar, teleskopbatonger eller t.o.m. pistoler?? Fortfarande lika självklart att ni hade vågat ingripa??
Att ingripa/försöka förhindra behöver ju inte betyda att vederbörande slänger sig in i mitten, det kan också vara något så enkelt som att larma.
Citera
2013-03-21, 13:29
Medlem
Absolut, utan någon som helst tvekan. Jag skulle förmodligen sparkat av nacken på personen, hämtat bilen, åkt ut i skogen och sänkt fanskapet i lämplig pöl.

Spelar liksom ingen roll där om GM är vit,blå,svart eller gul. Samma gäller kvinnan.
Citera
2013-03-21, 13:31
Medlem
epic-norrmans avatar
Ja!

Om folk är rädda för sitt eget liv och inte har fysiska förutsättningar för att hjälpa till så kan man hjälp på andra sätt.

Ni som säger att ni inte skulle hjälpa till eller bry er är fega äckliga kräk.
Citera
2013-03-21, 13:42
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att ingripa/försöka förhindra behöver ju inte betyda att vederbörande slänger sig in i mitten, det kan också vara något så enkelt som att larma.
Håller med till 100%.

Citera
2013-03-21, 13:45
Medlem
bollfjollas avatar
Spelar ingen roll vem det är! Skulle ingripa direkt. Jävla svin säger jag. Sen om jag förlorar eller inte så har jag ändå avbrutit våldtäkten och kvinnan har chans att springa bort och kalla på hjälp eller liknande.
Citera
2013-03-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rachelstarr
Om du inte skulle försöka förhindra en våldtäkt, oavsett vem som blir våldtagen så är du en feg ryggradslös varelse PUNKT. Försökt inte hitta på någon "vettig" anledning till varför ni inte skulle försöka förhindra våldtäkten för det finns ingen anledning förutom att du är en fegis

Den går inte, jag facar gärna 100 meningsmotståndare som en sann krigare, jag gillar det. Skiter oddsen detta handlar om annat.
Citera
2013-03-21, 14:01
Medlem
Europes avatar
Jag skulle omedelbart springa fram och hoppa på våldtäktsmannen. Om det skulle vara en gängvåldtäkt, så skulle jag möjligtvis se mig om efter något passande att slå med och försöka utnyttja överraskningsmomentet. Skulle jag däremot slå ihjäl någon, så är jag inte så säker på att jag skulle stanna kvar, även om det är till kvinnans fördel. Jag skulle i alla fall använda någon annans mobil för att ringa hjälp. Jag skulle även göra ovanstående trots att jag inte har kontrollerat att kvinnan är svensk...märklig förutsättning i trådstarten...

Jag kan tänka mig att jag skulle kunna reagera likadant som ovan ifall ett djur håller på att bli ihjälplågad. Möjligtvis (förhoppningsvis) kanske jag nöjer mig med att ringa på polisen om gärningsmännen är flera och svåra att överraska.
Citera
2013-03-21, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?
Det skulle jag definitivt. Möjligen skulle jag ringa polisen först för att sen slänga mig rakt in i striden
Citera
2013-03-21, 14:08
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Men din jävla ärkefjant! Måste det vara en person som är stark nog att hjälpa dig för att du ska hjälpa denne? Varför kan man inte göra en god gärning utan att få något tillbaka?

Om vi bortser från dina tankebanor, så är ett ingripande fortfarande ett förebyggande. Tänk om denne man kvällen efter analtar din mor mot sin vilja, bara för att du är för "stolt" för att ingripa?
Citera
2013-03-21, 14:09
Medlem
HamWorths avatar
Som den sanna ariska krigaren jag är så avlägsnar jag självklart förövaren från platsen och sodomiserar denne medelst vinflaska eller dylikt. Han ska få smaka på sin egen medicin.
Citera
2013-03-21, 14:11
Medlem
Guitarsmokes avatar
Ja för helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in