Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olle
Shit vad jag lyckats röra om i grytan med min komentar om misshandeln av ett äldre par i Landskrona. Det är okej att skriva nedlåtande om homosexuella och muslimer utan att någon reagerar. Att raljera över bögar med någon halvt burdus komentar om deras handlingar är okej. Det är det ingen som bryr sig om. Att tycka illa om muslimer och lämna rasistiska komenterar reagerar få på numer. Att däremot slänga iväg en bitsk nedlåtande komentar om pensionärer i det fallet paret som blivit misshandlat som jag gjorde verkar däremot göra så att det tar hus i helvete. Frågan jag ställer mig då är: Varför är pensionärer heliga? Varför får man inte vara elak i sina komentarer om dem? Vad gör dem till bättre människor än andra?
För mig är pensionärer en allt större källa för irritation lika mycket som det för vissa andra är med främlingar och bögar. Man förväntas se upp till dem och visa dem någon slags vördnad många inte gjort sig förtjänta av. Pensionärer lever med en gloria som oskuldsfulla och hjälplösa samtidigt som många beter sig som svin. Att ge sig in i något och tro att man skall komma undan lindrigare för att man är pensionär är en idiotisk syn. Många tror att de har rätten att göra vad som helst på grund av de är pensionärer. En gång i tiden hade jag respekt för dem men ju mer jag ser av hur de beter sig inser jag att de inte förtjänar en bättre behandling än någon annan.
pensionär är du själv om några år, så ska du hata dig själv då eller?
att hata pensionärer är ytterligare ett bevis på att människor faktiskt utvecklas med åren. att tro man är världens smartaste i gymnasiet brukar vara brukligt men sanningen får man några år senare, när man skrattar åt hur fånig man var då.
så det goda rådet lyder: vänta till du själv är pensionär med att kritisera, så förstår du varför du inte ska kritisera pensionärer.