Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-19, 07:21
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
19.30. Rapport!! En pensionär missar ALDRIG en nyhetssändning!

Även om dom sett samma nyheter flera gånger så missar dom inte nästa nyhetssändning..

.

Haha, du har rätt. Då jag varit till farmor min och stannat där några nätter så har hon alltid sett på nyheterna. Inte missat en nyhetssändning.

Är man till henne och äter , brukar vara vid 16 tiden och vi sitter till ca 17.30 ( alltid tre rätters ) så sätter hon alltid igång tv då nyheterna ska börja.
Citera
2010-04-01, 18:28
Medlem
Varför är pensionärer heliga!

Shit vad jag lyckats röra om i grytan med min komentar om misshandeln av ett äldre par i Landskrona. Det är okej att skriva nedlåtande om homosexuella och muslimer utan att någon reagerar. Att raljera över bögar med någon halvt burdus komentar om deras handlingar är okej. Det är det ingen som bryr sig om. Att tycka illa om muslimer och lämna rasistiska komenterar reagerar få på numer. Att däremot slänga iväg en bitsk nedlåtande komentar om pensionärer i det fallet paret som blivit misshandlat som jag gjorde verkar däremot göra så att det tar hus i helvete. Frågan jag ställer mig då är: Varför är pensionärer heliga? Varför får man inte vara elak i sina komentarer om dem? Vad gör dem till bättre människor än andra?

För mig är pensionärer en allt större källa för irritation lika mycket som det för vissa andra är med främlingar och bögar. Man förväntas se upp till dem och visa dem någon slags vördnad många inte gjort sig förtjänta av. Pensionärer lever med en gloria som oskuldsfulla och hjälplösa samtidigt som många beter sig som svin. Att ge sig in i något och tro att man skall komma undan lindrigare för att man är pensionär är en idiotisk syn. Många tror att de har rätten att göra vad som helst på grund av de är pensionärer. En gång i tiden hade jag respekt för dem men ju mer jag ser av hur de beter sig inser jag att de inte förtjänar en bättre behandling än någon annan.
Citera
2010-04-01, 18:31
Medlem
ant's avatar
Muslimer är de som ser ut som spöken.
Bögar ser man på stan.
Pensionärer är våra föräldrar och far/morföräldrar.

Vilka tror du man bryr sig mest om?
Citera
2010-04-01, 18:33
Bannlyst
Ant har rätt, homosexuella främlingar, muslimska islamister och våran familj.... jadu, undrar varför

Edit: för att göra det lättare för dej: Två tidningar, den ena berättar ett en homosexuell kille blivit misshandlad och den andra säger att din morfar blivit misshandlad.
Vilken reagerar du starkast på?
Senast redigerad av reyear 2010-04-01 kl. 18:56.
Citera
2010-04-01, 19:04
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Muslimer är de som ser ut som spöken.
Bögar ser man på stan.
Pensionärer är våra föräldrar och far/morföräldrar.

Vilka tror du man bryr sig mest om?

Detta svaret sätter definitivt punkt för tråden tycker jag.
Mycket bra inlägg.
Citera
2010-04-01, 19:09
Medlem
_abous avatar
"Bögar ser man på stan", det gäller väl pensionärer också?
Fattar inte riktigt det argumentet.
Citera
2010-04-01, 19:10
Man föds liten och svag, växer upp och blir stor och stark, sen krymper man och blir liten och svag och dessutom förjävla schleten som grädden på moset. De har inte en chans
Citera
2010-04-01, 19:14
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
"Bögar ser man på stan", det gäller väl pensionärer också?
Fattar inte riktigt det argumentet.
Bögar är för mig främlingar då jag inte känner eller umgås med några som är homosexuella. De få gångerna jag ser en bög är på stan. Vet att det blev lite luddigt men ville hålla inlägget kort.
Citera
2010-04-01, 21:39
Medlem
Motleys avatar
Ja lite dubbelmoral är det allt att reagera så olika. Dock så är pensionär något de flesta av oss en dag själva kommer att bli vare sig vi vill eller inte, så det känns ju extra meningslöst att gå runt och hata såna. Men visst kan man störa sig på sådana också, ingen är såklart "helig".
Citera
2010-04-01, 22:24
Medlem
Pensionärerna bör tas om hand om, de bör ha en lämplig mängd pengar att röra sig med. Annat önskar jag åt muslimer/kriminella svenskar/ kriminella invandrare/bidragstagare/skattefuskare/kvinnomisshandlare osv osv.

Pensionärer är de som byggt upp landet, och som får se sitt "livsverk" förgöras.
Citera
2010-04-01, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olle
Shit vad jag lyckats röra om i grytan med min komentar om misshandeln av ett äldre par i Landskrona. Det är okej att skriva nedlåtande om homosexuella och muslimer utan att någon reagerar. Att raljera över bögar med någon halvt burdus komentar om deras handlingar är okej. Det är det ingen som bryr sig om. Att tycka illa om muslimer och lämna rasistiska komenterar reagerar få på numer. Att däremot slänga iväg en bitsk nedlåtande komentar om pensionärer i det fallet paret som blivit misshandlat som jag gjorde verkar däremot göra så att det tar hus i helvete. Frågan jag ställer mig då är: Varför är pensionärer heliga? Varför får man inte vara elak i sina komentarer om dem? Vad gör dem till bättre människor än andra?

För mig är pensionärer en allt större källa för irritation lika mycket som det för vissa andra är med främlingar och bögar. Man förväntas se upp till dem och visa dem någon slags vördnad många inte gjort sig förtjänta av. Pensionärer lever med en gloria som oskuldsfulla och hjälplösa samtidigt som många beter sig som svin. Att ge sig in i något och tro att man skall komma undan lindrigare för att man är pensionär är en idiotisk syn. Många tror att de har rätten att göra vad som helst på grund av de är pensionärer. En gång i tiden hade jag respekt för dem men ju mer jag ser av hur de beter sig inser jag att de inte förtjänar en bättre behandling än någon annan.
pensionär är du själv om några år, så ska du hata dig själv då eller?

att hata pensionärer är ytterligare ett bevis på att människor faktiskt utvecklas med åren. att tro man är världens smartaste i gymnasiet brukar vara brukligt men sanningen får man några år senare, när man skrattar åt hur fånig man var då.

så det goda rådet lyder: vänta till du själv är pensionär med att kritisera, så förstår du varför du inte ska kritisera pensionärer.
Citera
2010-04-02, 00:00
Medlem
Dalianas avatar
Med pensionärer så är det som med vilken gruppering som helst i samhället, finns både bra personer och rötägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in