Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-04, 10:49
Medlem
hejsantests avatar
Många pensionärer är de verkliga influensaspridarna, eftersom dom ofta lägger sina äckliga snytnäsdukar med snor i tillsammans med sedlar och annat i sina fickor. Dom hostar i handen och efter dom har tagit i sina snornäsdukar går dom till affären där det bjuds på gratis kafffe och kaka, för att sedan snudda dessa kakor som andra oskyldiga kommer äta...

Och de vägrar betala med kort, vilket skulle stoppa lite av deras smittspridning.

Och varför är alla pensionärer som fika-kåta? Kl 12 är det fika, sedan är det eftermidfdagsfika för att sedan kanske ta en fika efter kvällsmaten.
Citera
2009-10-07, 08:29
Medlem
Man ska visa respekt för pensionärer!

Dem har kämpat och knegat hela sina liv för att sedan dumpas av på nåt bittert servicehus med puckade (iaf en del) människor som hjälper dem. Klart dem tappar humöret! Nej, mer livskvalite åt dessa kämpar som samhället nu skiter i. Dem har enorm livserfarenhet som ofta förbises helt.

EDIT: För övrigt är vi ju där själva någon dag. Förutom jag själv då som ser till att skjuta mig själv innan jag hamnar i händerna på någon annan.
Citera
2009-10-19, 21:47
Bannlyst
En klassiker är väl att man är uppkäftig så fort man säger emot, att dagens ungdomar inte har någon hyffs.
Citera
2009-10-19, 21:49
Medlem
betongskalles avatar
Det är väl lite som när freshmen på college i USA blir plågade av sistaårsstudenterna i såna där töntiga filmer? Man står ut med det för man vet att en dag då är det minsann ens egen tur att vara sådär dryg och fördömande. Allt jag vet är att jag när jag jag blir pensionär (om man mot förmodan lever så länge) kommer jag anse mig inneha ett carte blanche för att bete mig hur fan jag vill.

Jag har ofta undrat över hur morgondagens pensionärer kommer att se ut. Kommer det t.ex sitta en massa skröpliga jävlar i ett allrum och lyssna på Wu-Tang Clan med hörapparaterna uppskruvade till max? Framtiden är verkligen spännande
Citera
2009-12-22, 12:10
Medlem
killspreems avatar
Glöm inte att det finns sådana som klagar på allting bara för att jävlas! finns dom som säger sig "störas" på saker när dom bor 5 km bort och dom som bor precis brevid stör sig inte!
Citera
2009-12-22, 12:41
Medlem
BorisBlanks avatar
När jag blir pensionär så ska jag delta ordentligt i trakasserierna av yngre.

- Hytta med näven (alt käppen) när de cyklar närmre än 2 meter
- Gå ivägen i matvarubutikerna
- Klaga på ouppfostrade ungar (gör visserligen det redan nu *s*)
- Köra så närma mittlinjen som möjligt i trafiken

Tyvärr kan man nog inte räkna mynten eller betala allt med 50-öringar när det är dags eftersom fysiska pengar förhoppningsvis är borta
Citera
2009-12-22, 13:42
Medlem
D_Devils avatar
Å ena sidan klagar vi 70- och 80-talister, långt innan pensionsåldern redan på dagens ungdom, närmare bestämt 90-talisterna.

Fast å andra sidan så ÄR de ju faktiskt hjärndöda.
Citera
2009-12-22, 20:58
Medlem
miniCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkifnask
Ja, vad är deras mål här i livet?
Nu handlar det förstås inte om alla men merparten av de pensionärer jag har kommit i kontakt med har varit bittra, elaka och allmänt ovänliga mot normala individer.

Deras approash brukar vara;

1. Hitta ett offer. (förslagsvis en sommarjobbare)
2. Gå till verbal attack. ("Fyfan vad dålig du är på ... !")
3. Ignorera logisk bortföklaring.
4. Säg något elakt/nedvärderande till offret.
5. Fly innan offret hinner svara.
6. Tillbaka till punkt ett.

Vad är det som driver dem till detta beteende?
Kommer man själv förvandlas till ett praktsvin när man fyller 65?
Hur ska man bäst konfrontera/äga dessa superdebattörer?
Betalar långsamt med småmynt på bussen gör de också. -.-
Citera
2010-01-07, 23:46
Medlem
OfforiQs avatar
Fyfan vad jag är inne på detta spåret. Nu får det vara slutdaltat med dessa mumbojumbo-mumlande lallarna.

Som pensionär får man tydligen säga och tycka vad man vill?

Sitta å sladdra om negrer som flyttar in trots att de varit sossar i 70 år

Sen slår dom ju barn också tydligen....och snattar
Citera
2010-01-08, 00:00
Medlem
amenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfforiQ
Fyfan vad jag är inne på detta spåret. Nu får det vara slutdaltat med dessa mumbojumbo-mumlande lallarna.

Som pensionär får man tydligen säga och tycka vad man vill?

Sitta å sladdra om negrer som flyttar in trots att de varit sossar i 70 år

Sen slår dom ju barn också tydligen....och snattar

Ronald gjorde svenska folket en tjänst, håll vår hjälte utanför detta.
Citera
2010-01-08, 16:25
Medlem
OfforiQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Ronald gjorde svenska folket en tjänst, håll vår hjälte utanför detta.

Din hjälte möjligtvis. Att bli så provocerad av en snorunge att man lappar till honom tyder ju på någon form av mentalt glapp. Men sure alla har vi olika hjältar. Kanske retas de lokala snorungarna även med dig? Kränker dig djupt?
Citera
2010-01-09, 00:40
Medlem
amenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfforiQ
Din hjälte möjligtvis. Att bli så provocerad av en snorunge att man lappar till honom tyder ju på någon form av mentalt glapp. Men sure alla har vi olika hjältar. Kanske retas de lokala snorungarna även med dig? Kränker dig djupt?

Givetvis har vi alla våra egna värderingar och åsikter om vad som bör anses rätt&fel. Den mycket enkla anledningen till att jag förstår och stöder Ronald, är att jag själv vet hur jag var som mindre. Jag var en riktigt jävla skitunge, gjorde lite som jag ville och fick aldrig några direkta konsekvenser. En lavett tror jag faktiskt hade hjälpt mig tidigare att inse hur man bör beté sig gentemot andra människor, och framförallt att man bör visa respekt för äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in