2009-03-06, 05:37
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Som barn fick jag höra på de äldre generationerna som skrockade och klagade på dagens ungdom, tydligen är vi alla "nattmänniskor" nu för tiden och med diskussionerna framkom det att gamlingarna jag pratade med såg på det som en vanesak och ren idioti att vara uppe mitt i natten. Svår fråga det här och ännu en anledning att älska Flashback.
Jag har för mig att jag läste en vetenskaplig rapport förra året som bevisade att det ligger i generna om man är dag- eller nattmänniska. Det är alltså ingen vanesak. Det kvittar alltså om jag stiger upp klockan 6 varje dag i ett år, den dagen jag glömmer att ställa klockan kommer jag att sova till sent på eftermiddagen

Citat:
Ursprungligen postat av MrAhrne
Njä. Visst blir man mer lugn som gammal, men det vi förknippar med gamlngar, religiositet och klassisk musik, intresse för hembygdsgårdar, klagande på att det är så mycket nakety i tv osv osv är ju resultatet av att de tillhör en annan generation. Finns ju ingen åldringsprocess som innebär att man anammar en gammal tids kultur. Du kommer vara radikalt annnorlunda när du är gammal jämförbar med de som är 90 idag.
Jag är inne på samma spår som dig. Jag tror inte att vi kommer att vara som de som är pensionärer idag. Det är en generationsfråga och de som är ungå då kommer att tycka att vi är knasiga som lyssnar på Hårdrock, surfar på fb och dödsknarkar! Konstigt bara att det är så få pensionärer som tar till sig av det "moderna" fast det orkar jag inte tänka på just nu, sängen nästa!

, har aldrig tänkt på det tidigare, men att åldringar langar upp en 500-lapp är faktiskt mer regel än undantag. Som tidigare nämnts, kan man ju verkligen undra vad de gör av all växeln. För merparten av Sveriges pensionärer idag har väl inte det alltför fett i rent ekonomiskt.
mormor däremot handlade varje helg.