Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag jobbar också som tidningsbud i ett område med många äldre. Därför jag kom att tänka på det för en del sitter och väntar på att få tidningen klockan 4-5. Hemmets Journal kanske är dagens höjdpunkt och därför går dom upp tidigt?

Jag minns en gång då tidningen var sjukt försenad, jag kom inte igång med utdelningen förs vid 11 på förmiddagen. Många av de äldre gick ut i trapphuset när jag kom och de frågade vad som hade hänt och så vidare, flera var jättetacksamma för att jag delade ut den ändå trots att den var så sen. Det märktes väldigt tydligt att för många är dagstidningen en stor sak, det var lite rörande faktiskt.
Men jag förstår varför. För många händer det väl inte så mycket om dagarna...Barnen är i 40-årsåldern och hälsar på en gång per månad. Mellan det så är det kanske ett möte i bostadsrättsföreningen och fika hos någon väninna. Tänk också på att de flesta äldre inte har Internet och inte heller ser så mycket på TV, så tidningen är deras huvudsakliga nyhetskälla.
Enda nackdelen för mig är att de gånger jag missar en prenumerant eller är sen så ringer de in till tidningen på en gång. 70-talisterna verkar inte bry sig alls, en gång missade jag ett helt trapphus med 70-talister eftersom jag inte kom in i då värden hade bytt dörrkod men jag fick ingen påminelse alls om det dagen efter. Pensionärernas trappuppgångar är dock alltid rena att ta sig fram i, där yngre folk bor kan det stå gamla sopor och stinkande kompostpåsar i trappuppgången.
HJ och även Kyrkas Tidning är extremt viktiga för en del