Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-28, 12:34
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Ja, varför?
Jag säger inte att alla pensionärer är morgonpigga men jag vill säga att vad jag vet så går alla gamlingar jag känner och lägger sig väldigt tidigt och stiger .....

jag tror att dom är arbetsskadade, alltså dom har antagligen jobbat i hela sina liv å gott upp tidigt sen dom började jobba i 14 års ålder å har man då gott upp klockan 05-07 varje morgon i ca 50 år så tror jag att vanan att gå upp sitter i... men visst finns gammla som går upp sen också. men oftas så tror jag det hänger ihop med sina gamla rutiner.. en tanke jag tor kan vara sann...

Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Bekvämare kanske? Om man ändå ser ut som en pung i ansiktet, kan man ju lika gärna skita i håret?

hahhaa

mvh // c9
Citera
2009-02-28, 13:09
Medlem
Anuspelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofoot65
pensionärer är jobbiga speciellt i mat affärer dom är lediga hela dagarna men ändå måste dom gå och handla i rusningstid. När man slutar jobbet och man vill hem fort och ska handla på vägen hem så kan man ge sig fan på att det e en hel drös men pensionärer i kön. Måste dessa allmänt sega personer gå ut och stå i vägen för folk som har lite bråttom dom har haft hela dagen på sig.

Ah! Jag ser fram emot att bli den där hemska pensionären. Faktiskt. Rullatorer är jävligt roliga, man får säkert ett ton mediciner och man kan tillägna all tid åt det man vill, som att klaga på dagens ungdom
Citera
2009-02-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Dom är jobbiga i matvarubutiker. Först ska dom räkna pengarna och samtidigt kolla igenom kvittot så allt stämmer, det blir världens liv om det misstämmer.
Dom flesta har ju sjukt lite pengar så det är inte så konstigt.
Tattarna i kassan bör ju göra rätt från första början så skulle vi sluppit "världens liv"..
Citera
2009-02-28, 13:25
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Dagens pensionärer ärju odågor hela bunten. Medans ungdomar tänker "Rädda jorden", källsortera, äta veganmat och ha sex för att fortplanta sig så går pensionärerna runt med rullatorer och klagar på dreadlocks och hög musik på tunnelbanan. Usch för dom. Dom borde bli som folk!

Om du tycker att dagens pensionärer är odågor så kan du ju redan nu börja förfasas över vilka egoistiska ärkesvin 90-talisterna kommer att bli när de väl kommer upp i pensionsåldern!

Där kan vi ju verkligen snacka om odågor!

Det är väl bara att hoppas att den livserfarenhet de insuper under de kommande åren gör att läget inte blir så pass allvarligt som man räds för att det kommer att bli...
Citera
2009-02-28, 14:03
Medlem
wonderlands avatar
Håller med om att de flesta är morgonpigga.. men min farmor däremot, sitter uppe till midnatt och vaknar till lunch! En riktig rocker Jaja, iaf inte en hurtbulle.

Tror också det hänger ihop med arbetstiderna på den gamla tiden och att de sover middag, det sitter väl kvar i blodet.
Citera
2009-02-28, 14:06
Medlem
TheDeepSixs avatar
Min alkoholist mormor är likadan. Dricker 2 vinare vid sju tiden, somnar nio och vaknar pigg och kry klockan 6 på morgonen dagen efter.
Fattar inte hur man orkar.
Citera
2009-02-28, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Om du tycker att dagens pensionärer är odågor så kan du ju redan nu börja förfasas över vilka egoistiska ärkesvin 90-talisterna kommer att bli när de väl kommer upp i pensionsåldern!

Där kan vi ju verkligen snacka om odågor!

Det är väl bara att hoppas att den livserfarenhet de insuper under de kommande åren gör att läget inte blir så pass allvarligt som man räds för att det kommer att bli...
I slutändan blir det ändå vi 90-talister som tvingas ta hand om dig när du är gammal och grå. Tänk på det och passa dina ord nu medan du fortfarande är ung nog att tala, gubbe!
Citera
2009-02-28, 14:16
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
I slutändan blir det ändå vi 90-talister som tvingas ta hand om dig när du är gammal och grå. Tänk på det och passa dina ord nu medan du fortfarande är ung nog att tala, gubbe!

Min plan är att ställa tofflorna på skohyllan den dagen jag blir så pass gammal att jag inte klarar av att ta hand om mig själv.
Citera
2009-02-28, 14:55
Medlem
Schnauzers avatar
Tack för en del fina svar, och en del mindre fina. Det kanske är många olika faktorer som spelar in och det kan ju vara så att de inte kan sova länrge än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Jag går upp klockan fyra eller tidigare varje dag. Är jag en pensionär, menar du? Jag tror knppst att alla gör det. Min mormor och morfar tillexempel, de brukar gå upp vid tio-tiden.

Citera
2009-02-28, 15:15
De kanske gillar solljuset och dagen bättre än natten? Så de vill uppleva så mycket av dagen som möjligt och sova när det är mörkt och tråkigt
Citera
2009-02-28, 15:19
Medlem
Flarrrrns avatar
Min farfar gick upp runt två tiden på eftermiddagen och var uppe till kanske kl 4 på nätterna

var väl mestadels för att han var filmälskare som han satt uppe så sent.. men ändå
Citera
2009-02-28, 15:19
Medlem
Carleoneyähs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCISSP
När vi blir gamla kommer vi hänga här hela nätterna.

Japp.
Jag tror att det har med åldern att göra, ju äldre man blir destomer morgonpigg blir man.
Ursäkta mitt ordval, bakfull och helt borta i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in