2024-08-16, 08:54
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Sista bilden på tårtan fick det att vända sig lite i magen när jag tänkte på att samtliga gäster på festen skrapade på den med skedar de redan haft i munnen. Snacka om att dubbeldippa.

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hade skämts ihjäl om jag serverade en tårta där alla skulle slabba med skedar direkt i utan tallrikar. Jag kan knappt tänka på det utan att dö.

Ja, det där med tårtan var både konstigt och äckligt. Men å andra sidan smart - då räcker det ju med en, för folk i gemen är ju inte så pigga på att äta gemensamt med 100 andra, a la forna tiders grötskål på vikingatiden då alla satt gemensamt i långhuset och försåg sig direkt skål - mun - repeat.
Vet inte vid vilken tidpunkt tårtan fotades men det var ju mest diskreta små hål här och där på den…
Citera
2024-08-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Tror inte hon hade velat dricka billig rosé och käka lösgodis ändå haha.

Tror inte jag heller! Haha
Citera
2024-08-16, 09:14
Medlem
Hur kan man vara så snål som Sandra? Oattraktiva som finns
Citera
2024-08-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Ja, det där med tårtan var både konstigt och äckligt. Men å andra sidan smart - då räcker det ju med en, för folk i gemen är ju inte så pigga på att äta gemensamt med 100 andra, a la forna tiders grötskål på vikingatiden då alla satt gemensamt i långhuset och försåg sig direkt skål - mun - repeat.
Vet inte vid vilken tidpunkt tårtan fotades men det var ju mest diskreta små hål här och där på den…

Jag tänkte också direkt på att det var en ren snålis-grej. Hur man får en enda tårta att räcka till 115 personer.

Angående lösgodis som debatterats en hel där så tycker jag att även det är ganska äckligt bland så många människor. Så många som ska gräva med smutsiga händer i skålar med oklädda godisar liksom. Nej tack. Och ja hennes påpekande om att det var hela 9 kilo är skrattretande 😂
Citera
2024-08-16, 10:28
Medlem
Ja, Sandra verkar snål, men tror också att det handlar om brist på mognad. Tror Sandra kör samma upplägg som när man hade fest när man var tidiga 20, dvs man köper typ en påse chips, en BIB och tänker att det räcker så. Att vara en god värdinna är lite för medelålders för henne
Citera
2024-08-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha nej. Men vet många som anser att ”om maten tar slut så var det alldeles lagom” eller ”jag sa ju att jag beställt lagom med vin, allt tog ju slut”. Uppenbarligen tog vinet slut eftersom de gick vidare för efterfest.

Nu vet jag inte reglerna för den lokalen, men där jag bor är det vanligt att det måste vara tyst i en festlokal vid 02.00.
När jag hade 40-årsfest hade alla lokaler vi tittade på gräns till 02.00.
Citera
2024-08-16, 15:21
Medlem
Ärligt talat så är det precis en sån fest jag vill gå på. Dans, enkel mat, öl och vin samt sång. Hade själv en liknande fest nyss - känd artist samt - serveringspersonal. Jag satsade pengar på fin lokal, köpte öl, vin, bubbel, sprit från systemet, hade plockmat, chips, nötter, dj och almondy tårta. Det kom ca 100 pers och hela kalaset gick på ca 45 000 kr. Jag tror att Sandras fest gick på bra mycket mer än så.

Jag kollade på att få dit en foodtruck till min fest men hjälp vad det skulle kosta.
Citera
2024-08-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84
Ärligt talat så är det precis en sån fest jag vill gå på. Dans, enkel mat, öl och vin samt sång. Hade själv en liknande fest nyss - känd artist samt - serveringspersonal. Jag satsade pengar på fin lokal, köpte öl, vin, bubbel, sprit från systemet, hade plockmat, chips, nötter, dj och almondy tårta. Det kom ca 100 pers och hela kalaset gick på ca 45 000 kr. Jag tror att Sandras fest gick på bra mycket mer än så.

Jag kollade på att få dit en foodtruck till min fest men hjälp vad det skulle kosta.
hon har väl iofs ekonomi till en riktigt fet fest om hon hade velat
Citera
2024-08-16, 18:42
Medlem
Allt var väl typ spons ändå inkl tårta och godis? Fick vibbar av det, med drickat kändes det åtminstone ganska uppenbart. Någon gav henne väl en tårta och då nöjde hon sig med den, men ingen ville sponsra med tallrikar. Känner också att det blir en fest för de som tar för sig mest. Älskar efterrätter och hade blivit sjukt besviken om jag kom till min kompis fest och var tvungen att slåss för en bit efterrätt.
Citera
2024-08-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84

Var din fest också sponsrad? Eller uppstyrd av "syrrans" jobb på en eventbyrå? Tror inte det..
Citera
2024-08-17, 07:00
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Halva nöjet med Sandras blogg är att läsa kommentarerna! Hur hennes fans försöker skriva som henne, men ännu mer extremt. Det är SÅ cringe (i brist på bättre ord).
Instämmer till fullo. Tror jag noterade det redan 2007 där omkring, i bloggens begynnelse. ”Det bästa som har hänt dig”-kategorin är verkligen underhållning på hög nivå i ängsliga niotillfem-kopior.
Citera
2024-08-17, 07:04
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Tårtan känns mer som en ”kreativ grej” snarare än att mätta folks magar. Ja, det var snålt i betydelsen att tillfredsställa folks dessertbehov men säkert menat som nåt sociala medier-drag där den ska fotas och det ska vara lite dekadent på nåt vis (snarare än uppstyrt som en del av flera måltider eller hur jag ska uttrycka mig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in