2024-08-15, 18:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Kan hålla med dig om att hon verkar snåla när det kommer till att bjuda. Bullar och mjölk liksom.. och 9 kilo lösgodis delat på över hundra pers.

Men! Din sista kommentar är så fjantig? Det är väl INGEN som vill att ens gästar ska gå varken hungriga eller törstiga. Haha

Haha nej. Men vet många som anser att ”om maten tar slut så var det alldeles lagom” eller ”jag sa ju att jag beställt lagom med vin, allt tog ju slut”. Uppenbarligen tog vinet slut eftersom de gick vidare för efterfest.
Citera
2024-08-15, 20:38
Medlem
Ja alltså korv med bröd (speciellt lite "lyxigare") är ju den perfekta vickningen. Kan inte tänka mig något bättre än att det skulle rulla upp en korvmoj när man festat i flera timmar och börjar bli småhungrig igen. Faktum är att det här med vickning är ett moment som typ alltid missas i folks festplanering och det är sån besvikelse tycker jag?? Liksom.. om man äter middag vid 18-tiden och sen partar järnet hela kvällen så kommer man vara hungrig igen vid midnatt precis som man är om man går ut och festar och då vill man ha mat? Skippa förrätten och se till så det finns korv med bröd istället, lyckan när det dyker upp riktig vickning är ju svårslagen! Men ja åter till Sandras fest, där blev det korv med bröd till middag och bulle och mjölk till vickning.. Kul grepp absolut, men tycker som fler att det kändes snålt tilltaget.
Citera
2024-08-15, 20:49
Medlem
plommonstups avatar
Sista bilden på tårtan fick det att vända sig lite i magen när jag tänkte på att samtliga gäster på festen skrapade på den med skedar de redan haft i munnen. Snacka om att dubbeldippa.
Citera
2024-08-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
En sak jag funderat på när det gäller Sandra är att jag upplever att hon alltid bjuder på väldigt lite. Även när det är middagar blir jag ofta förvånad att det liksom räcker?

På festen nu t.ex. så visst, jag hade blivit mätt på en korv med bröd och det blev förmodligen hon med. Men min man hade behövt typ fem korvar minst. Och även drycken verkade det snålt med, på flera bilder är det nästan tomt i vinkylarna. Tänker att hon kanske själv äter och dricker så lite att hon inte förstår hur mycket andra äter?

Och även om det var omtänksamt med 12-procentiga shottar så var min första tanke att det var snålt också haha. Om man nu shottar (jag gör det inte) så är det väl för att man vill ha nåt starkt? Annars kan man ju lika gärna ta en mun vin.

Njae, tycker kalaset kändes aningen snålt faktiskt. Men å andra sidan är jag en sån person som hellre lagar för mycket och har för mycket dryck som blir över än att någon ska gå hungrig eller törstig.
Håller helt med, så märkligt val att bjuda på korv... Och portionera ut "shottar" med en timmes mellanrum... Och varför 12%? Kan det ens kallas shots, är mer snarare ett glas vin då... Och ofräscht med tårtan! Hade blivit besviken om jag kom på fest och fick detta. Men de rika är väl de smalaste .
Citera
2024-08-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Haha, tänkte detsamma. Det var ju en generös kommentar att Sandra fått hennes gener när det är så uppenbart att hon fixat till både det ena och det andra. Säger inte att det är fel av hennes mamma men lite svårt att imponeras av att någon är så snygg och fräsch när det är uppenbart fixat. Men hon verkar absolut vara en trevlig och engagerad mamma och mormor.

Oj visste inte att mamman fixat nåt, känns lite skumt i den generationen liksom.. innan allt med fillers mm kom på tapeten.
Sånt där går ju lätt i arv, mammor som nog påverkar döttrars bild av sig själva, smal och snygg mm.
Citera
2024-08-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Håller helt med, så märkligt val att bjuda på korv... Och portionera ut "shottar" med en timmes mellanrum... Och varför 12%? Kan det ens kallas shots, är mer snarare ett glas vin då... Och ofräscht med tårtan! Hade blivit besviken om jag kom på fest och fick detta. Men de rika är väl de smalaste .
*De rika är de snålaste , skulle det stå!
Och hur många ggr har hon nämnt att hon beställt 9 kg godis!? Till drygt 100 gäster = knappt 90 g per person.... 😂
Citera
2024-08-16, 02:55
Medlem
Fick hon några presenter av sina gäster på kalaset tro?
Citera
2024-08-16, 06:20
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanhuset872
Fick hon några presenter av sina gäster på kalaset tro?

https://www.flickr.com/photos/sandyp...y/53921325585/

Det blir kanske ett eget inlägg.

Citat:
Och hur många ggr har hon nämnt att hon beställt 9 kg godis!? Till drygt 100 gäster = knappt 90 g per person.... 😂

115 pers till och med, så det blir ännu mindre. Undrar hur många bullar hon köpte?

Det är så osmakligt att vara snål mot sina vänner men generös mot sig själv. Till Sandra duger endast det bästa, märkesväskor och lyxhotell och fina restauranger. Men till kompisarna går det bra med billigaste rosén, 70 gram lösgodis och en slabbig sked tårta.
Citera
2024-08-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

115 pers till och med, så det blir ännu mindre. Undrar hur många bullar hon köpte?

Det är så osmakligt att vara snål mot sina vänner men generös mot sig själv. Till Sandra duger endast det bästa, märkesväskor och lyxhotell och fina restauranger. Men till kompisarna går det bra med billigaste rosén, 70 gram lösgodis och en slabbig sked tårta.

Hade skämts ihjäl om jag serverade en tårta där alla skulle slabba med skedar direkt i utan tallrikar. Jag kan knappt tänka på det utan att dö.
Citera
2024-08-16, 08:09
Medlem
Citat:

Ja hon nämner det som om det vore mycket! Som att alla ska tänka ”oj shit vad mycket godis”. Varför nämner man ens mängden man köpt av något, märkligt!
Citera
2024-08-16, 08:13
Medlem
Citat:

Jag tror att hon är snål men intalar sig själv att hon är härlig och speciell som har detta upplägg på en fest, de som tycker något annat förstår inte hur fenomenal och världsvan hon är haha. Hur ska 115 pers ens kunna samlas runt den lilla tårtan och ta en sked, blev det köbildning? Man behöver inte ha bacillskräck för att inte vilja dela saliv med 115 personer.
Citera
2024-08-16, 08:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Mm håller med. Hon hade kunnat bjuda på champagne och mycket godare mat! Jag var på en 40-årsfest i somras och hon hade beställt tre olika food trucks som fanns där när man kom. Sen blev det korv med bröd på natten som vickning. Dryck fanns i överflöd och bestod av allt möjligt från bubbel till drinkar. Men min kompis är inte så snål och hade sparat och planerat i över ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in