Citat:
Ursprungligen postat av
Bloggskvaller
Jag håller iofs inte riktigt med om att den breda medelklassen försöker leva som den lär. Visst finns det vissa ur medelklassen som har en sådan ambition, men det är ändå många som åker på solsemestrar, weekends och skidresor med flyg.
Bloggbevakning ser ut att ha plockat upp Sandras samarbete:
[url]https://nyheter24.se/bloggbevakning/2025/02/25/sandra-beijers-reklaminlagg-for-langflyg-uppror/#comments[/url
Nu är klockan rätt sent i Tokyo och det blev inget blogginlägg idag. Hon har svarat i en kommentar att hon inte hann lägga upp idag. Men hon har inte svarat på kritiken, även om hon låter kritiken ligga kvar.
Ok, det var lite väl generaliserat kanske. Jag lever väl lite i min bubbla också. Men på min arbetsplats i en stor stad i Sverige, där jag skulle säga att typ alla är medelklass, är det i princip inte accepterat att ta bilen till jobbet. Folk pratar mycket om att flyga mindre osv. Så jag har det mycket runt omkring mig. Jag gör också många klimatmedvetna val själv, som jag inte tycker är så jättekul alla gånger. Därför sticker det i ögonen när andra helt obrytt flyger och konsumerar.
Kul att bb fångade upp det!
Och hmm ”inte hann lägga upp idag”, hon tidsinställer ju alltid inläggen i förväg! Så tror snarare på att hon tog bort ett tidsinställt inlägg och inte hann slänga ihop ett nytt.