Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Varför är det ett skämt? Det är väl allmänt känt att många tjejer ”börjar om” vid typ höstterminens start (precis som i skolan) snarare än på nyår. Hannah och Amanda brukar alltid prata om det och jag och mina tjejekompisar gör samma sak. Ny frisyr, ny kalender, ny stil, nya mål. Ingenting av detta görs i januari, fy fasen vilken värdelös månad att omstarta sig själv.
Eller hur!
Alla som nånsin gått i skola har väl upplevt nystartspeppen? Att september är det riktiga nyåret har väninnor (och jag) tyckt i över 20 år.
Fattar inte varför det skulle vara ett sarkastiskt inlägg. Sen skriver ju Sandra ofta lite tongue-in-cheek men det betyder ju inte att hon inte behöver mena det hon skriver om.
Klart 1 september är det riktiga 31 december! Gott nytt år, alla!
🥳🥳🥳🥂🍾
Citat:
Ursprungligen postat av
Sarapaflashback
Ang inlägget om tjejnyår, jag hakade upp mig lite på att hon skrev att hon inte hittar en stringhylla på vinden men kan lika gärna köpa en ny för de är 'inte så dyra' (allt är ju relativt men jag tycker de är rätt dyra). Men det kanske också var ironi? Gillade inlägget i övrigt
Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarbollen
Haha reagerade också på det. Funderade på om det var ironi eller om hon tappat greppet om vad vanligt folk har råd med. Utöver det fick hon fråga om budgetkläder i något av modeinläggen och skrev att hon själv har budgetkläder. Någon av klänningarna som länkades till kostade några tusen.
Googlade nu, den verkar kosta runt 1000 kronor. Det är väl ändå inte särskilt dyrt för de flesta vuxna? Det är ju en möbel och inte en engångsartikel. Men även om det är dyrt för en själv så spelar det ju ingen roll då Sandra bara skrev att hon skulle köpa den, inte att hon tyckte att vi skulle göra det.
Jag reagerade mer på miljöaspekten av det hela. (Och ja, jag gör tyvärr samma själv ibland.)
Edit: och på att Didriks böcker skulle vara i en hylla uppe på väggen där han inte når dem. Som någon skrev i en kommentar: finns ju inget mysigare än när ett litet barn kommer tultande och vill ha lässtund med en bok i handen som valts ut själv… 🥲