2024-04-20, 05:52
Hon borde insett hon behövt hjälp och jobbat med nån duktig.
Citera
2024-04-20, 07:04
Medlem
Hon jämför alltså sin låt med den otroligt sommarpoppiga gamla dängan Mysterious Girl med Peter Andre… hjälp
Citera
2024-04-20, 08:05
Medlem
kaktusplastiks avatar
Det är oerhört svalt mottagande i hennes egna kanaler. 25 kommentarer på IG, 55 på bloggen. Inte ens mycket likes.

På Bloggbevakning låter det likadant som här: någon enstaka gillar melodin, övriga undrar om det är en barnlåt. https://nyheter24.se/bloggbevakning/...appt/#comments
Citera
2024-04-20, 09:08
Medlem
plommonstups avatar
Tyckte det lät väldigt charmigt allting och gillade konceptet med Tjejdikter men det var inte bra någonstans. Läste dikten innan jag hörde själva låten och gillade den, det gör jag fortfarande. Men melodin och arrangemanget var barnslig och platt, helt obegripligt för mig att en professionell producent varit inblandad i detta. Så synd, hade hoppats på något med mer karaktär och nerv.
Citera
2024-04-20, 11:00
Medlem
Alltså, det är väl inte ens samma språkljud i Gisela med j och det där palatalisering?
Citera
2024-04-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jag gick också in med ett öppet sinne, även om RubyT här i tråden inte kommer tro mig. Texten är verkligen inte bra. I låttexter brukar man ju låta en del vara outtalat, öppet för tolkning. Här var det väldigt viktigt för Sandra att förklara exakt allting hon lärt sig om palatalisering oavsett om det passar in i låten eller ej. Refrängen är catchy men verserna känns bara stumma.

Men hon är en marknadsförare ut i fingerspetsarna, hon förstår ju att kombinationen barnsligt tralala och pretentiösa termer kommer ge reklam.

Nej jag håller med, detta var inget att skriva hem om, jag lyssnade inte ens klart.
Citera
2024-04-22, 05:49
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axiome
Alltså, det är väl inte ens samma språkljud i Gisela med j och det där palatalisering?

Det är många som försöker förstå i Sandras kommentarsfält men hon verkar mest bli irriterad. Någon av hennes riddare kom till undsättning och snäste ungefär ”vad jobbigt det måste vara att lyssna på vanliga låtar när ni måste analysera minsta grej så här”. Sandra höll med.

Borde hon inte vara glad att folk vill veta mer om detta som hon uppenbarligen försöker lära ut om?

Det här hittade jag på någon Linus Ganmans blogg. Muljering och palatalisering är samma sak.
Citat:
Muljeringen är som ett halvkvävt j-ljud, som aldrig kommer till skott, utan drunknar i föregående konsonant.

Han har även med en bra lista på exempel som förklarar hur ett sånt språkljud blir till. Det hade varit bra för Sandra att läsa det innan hon påstod att Jisela är ett sådant. Borde uttalas Gjisela i så fall.
Citera
2024-04-22, 07:09
Medlem
Vem ska säga till Sandra att på repeatspellistan ju är individuell och att inte alla Spotifyanvändare har samma omslag...? 😅
Citera
2024-04-22, 07:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensjudas
Vem ska säga till Sandra att på repeatspellistan ju är individuell och att inte alla Spotifyanvändare har samma omslag...? 😅

Haha neeeej. Skäms.

Citat:
Spotify har även lagt in Alaska på sina egna spellistor New Music Friday Sweden, New Music Friday Danmark, New Music Friday Island, Indie Highlights och som OMSLAGET på spellistan på repeat!
Citera
2024-04-22, 09:12
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Haha neeeej. Skäms.

Fast nej nu får jag ta tillbaka, tydligen styr Spotify första låten och tillhörande bild? Det verkar finnas två olika listor som heter på repeat. Den som är ens egna favoriter har bara en evighetssymbol på min lista.

Tycker faktiskt det var skönt, vore för pinsamt att vara stolt över att man spelat sin egen låt mycket haha.
Citera
2024-04-22, 09:27
Medlem
Citat:
Fast nej nu får jag ta tillbaka, tydligen styr Spotify första låten och tillhörande bild? Det verkar finnas två olika listor som heter på repeat. Den som är ens egna favoriter har bara en evighetssymbol på min lista.

Tycker faktiskt det var skönt, vore för pinsamt att vara stolt över att man spelat sin egen låt mycket haha.

Haha då får jag också backa från mitt inlägg.

Obs tyckte dock att låten var ganska bra och har lyssnat några gånger. Ska bli spännande att höra vad mer som kommer ut framöver. Rolig och otippad grej av Beijer som ändå känns väldigt hon nu när det är igång. ✌🏻
Citera
2024-04-22, 12:24
Medlem
Citat:
Det är många som försöker förstå i Sandras kommentarsfält men hon verkar mest bli irriterad. Någon av hennes riddare kom till undsättning och snäste ungefär ”vad jobbigt det måste vara att lyssna på vanliga låtar när ni måste analysera minsta grej så här”. Sandra höll med.

Borde hon inte vara glad att folk vill veta mer om detta som hon uppenbarligen försöker lära ut om?

Det här hittade jag på någon Linus Ganmans blogg. Muljering och palatalisering är samma sak.

Han har även med en bra lista på exempel som förklarar hur ett sånt språkljud blir till. Det hade varit bra för Sandra att läsa det innan hon påstod att Jisela är ett sådant. Borde uttalas Gjisela i så fall.

Haha Sandra är så jävla korkad. Dra igång värsta grejen om ett begrepp som hon den förklarat fel. Begriper inte hur hon ens lyckas med saker som detta…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in