2023-11-09, 08:49
Medlem
Ännu en riktig partykväll helt random, blir så förundrad över att det liksom ingår i en vanlig vecka för henne haha! Går ut och super sig stupfull och dansar utan speciell anledning ens, nästa dag är det björns tur! Festar han lika friskt eller är det mer städat umgänge med någon vän/middag? Om hon nu har ett stort behov av socialt umgänge med vänner, lite fest, god mat etc hur kommer det sig att de verkligen aldrig bjuder hem vänner på middag? Känns som ett mer rimligt alternativ till festandet ute? Eller i umgås utan alkohol nån gång ibland för den delen? Om det nu är vuxentiden hon vill åt ? (Och inte alkoholen..?) Såklart hon kan festa till det ibland men varje vecka? Inte konstigt att hon blir trött och grinig 😅
Citera
2023-11-09, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Haha tack för att någon mer reagerade! Både pinsamt och såg oaptitligt ut.. och då gillar jag ändå socker för mycket Väldigt taffligt gjord.. vilket dock känns typiskt henne på något sätt. Lite "tappat". Det var ägg i en del av grädden men inte i allt? Och 1 dl är tydligen typ en halv? Överlag ett konstigt och pinsamt program (tyckte jag), så det passade kanske in

EDIT: Glömde attt hon slickade på fingrarna och petade på allt efteråt. Alltså så äckligt.

Ja usch! Man förvånas över hon inte är mer ”artig” eller ”väluppfostrad” ibland haha. Ovanligt och äckligt
Citera
2023-11-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja usch! Man förvånas över hon inte är mer ”artig” eller ”väluppfostrad” ibland haha. Ovanligt och äckligt

Haha SB går ju liksom till McDonalds med sin tvååring. Känns överlag ganska sluskigt och slappt.
Citera
2023-11-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Inte riktigt så jag menar, men man brukar se på folk hur de reagerar om någon pratar om bebisar. Det är mycket "Åh så gulligt och fint, en så mysig tid trots sömnbrist" men pratar man om större barn eller tonåringar så är det mer "Oj oj då har du KAOS och skrik och bråk hemma va? Höhö". Det är lite olika attityd. Och där tror jag många missförstår Sandra i att hon nog briljerar som mamma till ett lite större barn, medan de där bebisälskarna fasar inför 13-årsdagen. Syns också i talesättet "Små barn små problem, stora barn stora problem".

Jag tycker att det här med Sandras anknytning till sin son i denna tråd överanalyseras om jag ska vara ärlig. Genom bloggen och instagram ser vi en så liten del av deras liv ihop att det är omöjligt att säga något om att anknytningen skulle vara svag/skadad/dålig. Man behöver nog stå Sandra nära, eller vara hennes terapeut, för att ha ordentlig insyn i det. Allt annat är tolkningar utifrån sociala medier och det är sällan en god idé att diagnosticera eller tro sig förstå allt om influencers bara via det pyttelilla fönstret in till deras värld.
Med det sagt, visst, Sandra är öppen med att hon saknar egentid och frihet emellanåt. Det tycker inte jag är konstigt. Jag älskar mitt liv men är ofrivilligt barnlös och saknar ett familjeliv, men den saknaden kan få existera jämsides med att jag ändå trivs mycket fint med livet jag har. Jag har många kollegor och bekanta som kan säga med drömsk blick "Åh du har sovmorgon hela helgen och kan göra vad du vill!" men jag tolkar det inte som att de inte har ett fint liv och anknytning till sina småbarn...

Tror kommentarer här om t.ex. anknytningen beror på att det är många som aldrig skulle uttrycka sig som hon gör offentligt, om tiden med och ifrån sitt väldigt unga barn. Lite märkligt att så få tar upp barnperspektivet också, även om hon mest skriver om sina egna känslor.
Citera
2023-11-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ännu en riktig partykväll helt random, blir så förundrad över att det liksom ingår i en vanlig vecka för henne haha! Går ut och super sig stupfull och dansar utan speciell anledning ens, nästa dag är det björns tur! Festar han lika friskt eller är det mer städat umgänge med någon vän/middag? Om hon nu har ett stort behov av socialt umgänge med vänner, lite fest, god mat etc hur kommer det sig att de verkligen aldrig bjuder hem vänner på middag? Känns som ett mer rimligt alternativ till festandet ute? Eller i umgås utan alkohol nån gång ibland för den delen? Om det nu är vuxentiden hon vill åt ? (Och inte alkoholen..?) Såklart hon kan festa till det ibland men varje vecka? Inte konstigt att hon blir trött och grinig 😅

Skriver hon någonsin nåt lite mindre smickrande om honom/vad som är jobbigt där, eller varför är han annars fredad på bloggen och inte barnet?
Party like its 1999...
Citera
2023-11-10, 22:56
Medlem
Ogdens avatar
Tandställning nu alltså, spännande! Man önskar ju fan att det där hade funnits när en annan var i tonåren, det där verkar ju bekvämare än räls...
Citera
2023-11-10, 23:30
Medlem
Hennes tänder är verkligen groteska i samarbets-reelen på Instagram. Jag är glad att hon förhoppningsvis får ordning på dem nu men det är skrattretande att hon gått runt så länge bara för att vänta på ett samarbete. Ärligt talat hon borde kunnat unna sig tandställning istället för någon av de dyra märkesvaror hon har...
Citera
2023-11-11, 13:34
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Hennes tänder är verkligen groteska i samarbets-reelen på Instagram. Jag är glad att hon förhoppningsvis får ordning på dem nu men det är skrattretande att hon gått runt så länge bara för att vänta på ett samarbete. Ärligt talat hon borde kunnat unna sig tandställning istället för någon av de dyra märkesvaror hon har...

Störde mig också på detta. Hon ju garanterat varit missnöjd med sina tänder en längre tid och pengar saknas ju inte.
Citera
2023-11-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Skriver hon någonsin nåt lite mindre smickrande om honom/vad som är jobbigt där, eller varför är han annars fredad på bloggen och inte barnet?
Party like its 1999...

Nä hon skriver knappt alls om honom, det blir nästan konstigt opersonligt. Fattar såklart att hon inte vill vara för personlig eller skriva något utlämnande eller negativt om honom. Men han syns flitigt på bilder och typ ”B har lagat mat det var så gott” men inget annat haha. Inget om hans personlighet finns liksom med i hennes inlägg, inte om D heller.
Citera
2023-11-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Störde mig också på detta. Hon ju garanterat varit missnöjd med sina tänder en längre tid och pengar saknas ju inte.

Väldigt konstigt ärligt talat. Men inte så förvånande med tanke på hur hon verkar vara 😅
Citera
2023-11-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup

Men vadå, är väl skönt med en influenser där allt inte måste vara perfekt yta hela tiden, som de som springer efter ingrepp vid varje liten skavank, eller till och med hittar på fel (paow). Klart hon har pengar till detta med tanke på hur hon lever, men prioterar väl annat.

Hade aldrig ens börjat läsa bloggen om hon sett ut som alla andra på insta, kloner.
Citera
2023-11-13, 17:28
Medlem
Jag tyckte hennes tänder var personliga och unika på ett bra sätt. Kan förstå hon rättar till dem av praktiska skäl dock. Att hon inte betalar för det utan får det bekostat via samarbete är väl helt i linje med hennes beryktade snålhet.

Detta att hon inte gör personporträtt av de andra medlemmarna av hennes familj (varesig föräldrar, syskon, sambo eller son) hedrar henne faktiskt. De har inte valt att fläka ut sina liv på det sättet hon gör med sitt och om hon håller den gränsen för andra ska hon ha kred för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in