2024-04-19, 09:26
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag tryckte på play med intentionen att ha ett öppet och ickedömande, generöst sinnelag. Jag lovar. Men alltså, det här var verkligen inte bra? Märklig text, o-catchy melodi och aaaalldeles för lågt tempo. Det hade kunnat vara ett specialarbete i ÅK8 i valfri musikklass.

Jag gick också in med ett öppet sinne, även om RubyT här i tråden inte kommer tro mig. Texten är verkligen inte bra. I låttexter brukar man ju låta en del vara outtalat, öppet för tolkning. Här var det väldigt viktigt för Sandra att förklara exakt allting hon lärt sig om palatalisering oavsett om det passar in i låten eller ej. Refrängen är catchy men verserna känns bara stumma.

Men hon är en marknadsförare ut i fingerspetsarna, hon förstår ju att kombinationen barnsligt tralala och pretentiösa termer kommer ge reklam.
Citera
2024-04-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jag gick också in med ett öppet sinne, även om RubyT här i tråden inte kommer tro mig. Texten är verkligen inte bra. I låttexter brukar man ju låta en del vara outtalat, öppet för tolkning. Här var det väldigt viktigt för Sandra att förklara exakt allting hon lärt sig om palatalisering oavsett om det passar in i låten eller ej. Refrängen är catchy men verserna känns bara stumma.

Men hon är en marknadsförare ut i fingerspetsarna, hon förstår ju att kombinationen barnsligt tralala och pretentiösa termer kommer ge reklam.

Håller med. Det kändes som en informativ barnvisa. Typ Fem Myror. Väldigt märklig låt och text.
Citera
2024-04-19, 09:57
Medlem
farlings avatar
Alltså, jag försökte VERKLIGEN lyssna på låten med ett öppet sinne, men seriöst - vad är det för skit?
Hade inga förhoppningar alls, men blev ändå besviken. Detta kändes nästan olyssningsbart.
Citera
2024-04-19, 10:17
Medlem
Jag gillade den! Tyckte lite gullig och trallvänlig. Kommer lyssna igen. Tycker det var ett roligt grepp att ha en lite udda historia i en låt, brukar gilla när artister gör så överlag
Citera
2024-04-19, 12:05
Medlem
Jag gick verkligen in med ett öppet sinne, om än jag hade läst texten på förhand innan min lyssning. Men jag kan inte för mitt liv förstå hur Sandra kunde trycka på hur svenska låttexter gått på tomgång de senaste åren, för att sedan själv leverera vad som känns som en ofullständig tanke som hade behövt gå några varv till innan den blev till en färdig låt.
Citera
2024-04-19, 13:04
Medlem
Kan inte låta bli att störa mig enormt på att texten går "Alla A-la-laska", istället för "A-la-la-la-laska". I sistnämnda fallet blir det att man trallar och upprepar "la" några gånger i ordet Alaska. Nu låter det bara jättemärkligt att hon sjunger "A-la/Alla" först, och sen börjar om på Alaska, som att texten är "Alla A(la)laska".

Läste nu i hennes blogg att hon ville skriva en refräng som var "AL-LA-LA-LA-LASKA" så konstigt att hon inte själv reagerade på att sångerskan inte sjunger så.
Senast redigerad av omidag 2024-04-19 kl. 13:14.
Citera
2024-04-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag tryckte på play med intentionen att ha ett öppet och ickedömande, generöst sinnelag. Jag lovar. Men alltså, det här var verkligen inte bra? Märklig text, o-catchy melodi och aaaalldeles för lågt tempo. Det hade kunnat vara ett specialarbete i ÅK8 i valfri musikklass.

Samma här. Tryckte play och: vad i helvete är det här? Sedan läste jag texten, eller orden, och blev faktiskt förvånad över hur uselt det är! Skriva brukar hon ju kunna men det här..😂
Vilket magplask. Pinsamt.
Citera
2024-04-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerycheesesauce
Jag gick verkligen in med ett öppet sinne, om än jag hade läst texten på förhand innan min lyssning. Men jag kan inte för mitt liv förstå hur Sandra kunde trycka på hur svenska låttexter gått på tomgång de senaste åren, för att sedan själv leverera vad som känns som en ofullständig tanke som hade behövt gå några varv till innan den blev till en färdig låt.
Håller med, den historien som Sandra beskrev i sin blogg var ju lite kul men jag hade inte fattat nånting av den genom att bara höra låten och läsa dess text. Kanske var den mycket längre och skars ned så mycket att den blev obegriplig? Låten känns som ett ofärdigt koncept och jag undrar hur resten låter. Man brukar väl släppa den starkaste låten först?
Citera
2024-04-19, 17:20
Medlem
Tyckte också att låten var lite för övertydlig/förklarande. Inget mellan raderna alls utan rakt på sak.
Citera
2024-04-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omidag
Kan inte låta bli att störa mig enormt på att texten går "Alla A-la-laska", istället för "A-la-la-la-laska". I sistnämnda fallet blir det att man trallar och upprepar "la" några gånger i ordet Alaska. Nu låter det bara jättemärkligt att hon sjunger "A-la/Alla" först, och sen börjar om på Alaska, som att texten är "Alla A(la)laska".

Läste nu i hennes blogg att hon ville skriva en refräng som var "AL-LA-LA-LA-LASKA" så konstigt att hon inte själv reagerade på att sångerskan inte sjunger så.

Ja, hon sjunger ju verkligen inte så som Sandra beskrev att hon ville ha refrängen.
Citera
2024-04-19, 19:52
Medlem
Såg bilderna inför elle-galan på hennes insta nu. Jag förstår att hon vill ha 60talshåret, men det ser mest ut som e bebis som blivit utplockad med sugklocka... det verkar inte vara en bra frisör/stylist de anlitat. Ingen höjdardag för Sandra det här.
Citera
2024-04-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistererai
Jag tycker musikprojektet känns roligt! Tror hennes romantiska tonårstjej-estetik kan komma till sin rätt i poplåtar. Hela grejen med att det är en ”fiktiv artist” och att det är ”tonsatt poesi” osv känns pretentiöst och onödigt men känns spännande och mil ifrån samarbeten med Dyson-dammsugare och Mantle-krämer. Ska bli spännande, hennes radionovell var ju dock total flopp så hoppas detta blir bättre

På vilket sätt floppade radionovellen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in