Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Men då har det då. Att vara för raskvotering som riktas mot vita, och i synnerhet vita män, är att vara antirasist. Vi är ense.
Du försöker låtsas som om din politik inte implementeras. Du skriver rakt ut vad agendan är här. Genetisk utrotning. Du anvvänder ordet "genetik".
Nej då det handlar om ett begrepp som både kan anses vara positivt, för marginaliserade grupper att ta större del i arbetslivet, men även innebär nackdelar för de vita som drabbas, kan man inte med säkerhet säga att ett stöttande av denna metod är antivit rasism. Om man bara ser det ur ett perspektiv att vissa branscher har tagit in oproportionerligt stor andel vita, och därmed missgynnat andra grupper enbart pga deras etnicitet, trots att de haft lika hög eller högre kompetens än de vita, då kan man se det som ett rättvist återställande av jämviktsläget mellan grupperna. Nu är ju inte verkligheten så enkel, men för folk som inte är överdrivet insatta och bara går efter detta första spontana intryck, kan man inte med bestämdhet pådyvla dem epitetet antivita, så länge man inte vet att det varit deras avsikt att vita skulle drabbas.
Nej nu blir jag trött på dina försök att ge mig diverse negativa stämplar med stöd enbart av din bristande analysförmåga. Skärpning. Jag förklarade att det går åt det hållet, framtidsprognosen är att det de genetiska skillnaderna kommer minska, och att jordens befolkning genetiskt kommer konvergera mot en enda gemensam blandras. Om detta sker så har det inget med folkmord att göra utan pga globalisering, politik, och folks individuella val att fortplanta sig över rasgränserna.
Detta går inte att stoppa, om man inte geografiskt isolerar olika raser, vilket då skulle vara motsatsen till utrotning enligt dig?