Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Något säger mig att du inte ens vet vilka 99% av antirasisterna är. Din slutsats är därav inte logisk.
Det verkar även som att arvskuld är synonymt med att ha läst historia.
Jag är ganska blå i min politiska åskådning, så nu är du ute och cyklar igen.
Men det är bra att du säger att jag har en förutbestämd uppfattning i samma inlägg som du pekar på att 99% av en grupp, varav du med högsta trovärdighet inte ens kommit kontakt med 1%, följer en viss trend, är inte det i stort sett definitionen av en förutbestämd uppfattning?
Det verkar även som att arvskuld är synonymt med att ha läst historia.
Jag är ganska blå i min politiska åskådning, så nu är du ute och cyklar igen.
Men det är bra att du säger att jag har en förutbestämd uppfattning i samma inlägg som du pekar på att 99% av en grupp, varav du med högsta trovärdighet inte ens kommit kontakt med 1%, följer en viss trend, är inte det i stort sett definitionen av en förutbestämd uppfattning?
99% är en personlig uppskattning. Slå upp ordet om du har svårt för det. Jag har i tråden tidigare tagit några övertydliga exempel.
1. Den "antirasistiska" organisationen EXPO's grundare Hübinette som önskar den vita mannens undergång
2. Mona Sahlins "vita majoriteten är problemet".
3. SSU's svarsmail på att publicera en film där afrikaner misshandlar en vit flicka och avslutar med honör följt av "vi äger era kvinnor". SSU menar att vita inte är utsatta för rasism. Eftersom offret har vit hudkulör är det inte rasism och man väljer att inte medverka. Man blir tom upprörd över att någon antyder att detta kan betraktas som rasism.
En metod att ljuga är att vägra se det uppenbara.
Citat:
Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem.
http://sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
I detta citat erkänner Birger att han tillhör din grupp, lögnarna och att han förnekar problemen. Du gör precis samma sak just nu. Du ser problemen, men låtsas inte om dem, därför att du är skolad på det sättet politiskt. Kanske blir du gammal en vacker dag och avslöjar att även du var en av lögnarna, när du var ung, i en liknande bok. Men jag ser redan nu att du tillhör den gruppen och jag ser igenom din lögn.
I vilket fall som helst så har jag träffar säkerligen 1000 sk antirasister i mitt liv och en absolut majoritet anser att den vite mannen är roten till problemen. Man har i olika varierande grad en fientlig inställning till vita människor. Några mycket få undantag förekommer, men det hör till de extrema ovanligheterna.
Därför kan man inte komma till någon annan slutsats att antirasist idag är synonymt med antivit.
På vilket sätt är du "blå" för övrigt? Är du en moderat som vill importera 50-100k bidragssomalier varje år till skillnad från V som vill importera 50-100k bidragssomalier varje år?
__________________
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-04-15 kl. 07:12.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-04-15 kl. 07:12.