2013-04-15, 06:46
  #1225
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Något säger mig att du inte ens vet vilka 99% av antirasisterna är. Din slutsats är därav inte logisk.

Det verkar även som att arvskuld är synonymt med att ha läst historia.

Jag är ganska blå i min politiska åskådning, så nu är du ute och cyklar igen.

Men det är bra att du säger att jag har en förutbestämd uppfattning i samma inlägg som du pekar på att 99% av en grupp, varav du med högsta trovärdighet inte ens kommit kontakt med 1%, följer en viss trend, är inte det i stort sett definitionen av en förutbestämd uppfattning?

99% är en personlig uppskattning. Slå upp ordet om du har svårt för det. Jag har i tråden tidigare tagit några övertydliga exempel.

1. Den "antirasistiska" organisationen EXPO's grundare Hübinette som önskar den vita mannens undergång
2. Mona Sahlins "vita majoriteten är problemet".
3. SSU's svarsmail på att publicera en film där afrikaner misshandlar en vit flicka och avslutar med honör följt av "vi äger era kvinnor". SSU menar att vita inte är utsatta för rasism. Eftersom offret har vit hudkulör är det inte rasism och man väljer att inte medverka. Man blir tom upprörd över att någon antyder att detta kan betraktas som rasism.



En metod att ljuga är att vägra se det uppenbara.

Citat:
Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug

I detta citat erkänner Birger att han tillhör din grupp, lögnarna och att han förnekar problemen. Du gör precis samma sak just nu. Du ser problemen, men låtsas inte om dem, därför att du är skolad på det sättet politiskt. Kanske blir du gammal en vacker dag och avslöjar att även du var en av lögnarna, när du var ung, i en liknande bok. Men jag ser redan nu att du tillhör den gruppen och jag ser igenom din lögn.

I vilket fall som helst så har jag träffar säkerligen 1000 sk antirasister i mitt liv och en absolut majoritet anser att den vite mannen är roten till problemen. Man har i olika varierande grad en fientlig inställning till vita människor. Några mycket få undantag förekommer, men det hör till de extrema ovanligheterna.

Därför kan man inte komma till någon annan slutsats att antirasist idag är synonymt med antivit.

På vilket sätt är du "blå" för övrigt? Är du en moderat som vill importera 50-100k bidragssomalier varje år till skillnad från V som vill importera 50-100k bidragssomalier varje år?
__________________
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-04-15 kl. 07:12.
2013-04-15, 10:21
  #1226
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Bra jämförelse faktiskt. Jag liknar dom närmare med fundamentalt religiösa dock. All information som inte stämmer in i deras världsbild är propaganda eller lögn etc.

Vilken information stämmer inte med det vi säger? Har du fakta som visar hur fantastiskt bra det är för vita länder att ta emot negrer och araber? Visa mig faktan, tack.

Vilket vitt land med populationer av araber och negrer och östfolk har INTE problem med icke-vit brottslighet, våldtäkter, misshandlar, rån, ligor, havererade skolor, socialbidragskostnader?

Ge mig exempel, tack.
2013-04-15, 17:11
  #1227
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Mindre självständiga och fritänkande folk, enklare att centralisera och införa globalt välde och diktatur, hat mot Vita? Finns 1000 och 1 svar.


Ok. Där var den då, logiken bakom hela antivit-resonemanget. Det är judarna som ligger bakom komplotten, eller hur?
2013-04-15, 17:44
  #1228
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vilken information stämmer inte med det vi säger? Har du fakta som visar hur fantastiskt bra det är för vita länder att ta emot negrer och araber? Visa mig faktan, tack.

Vilket vitt land med populationer av araber och negrer och östfolk har INTE problem med icke-vit brottslighet, våldtäkter, misshandlar, rån, ligor, havererade skolor, socialbidragskostnader?

Ge mig exempel, tack.
Snarare ett samhällsproblem som ni flitigt vill skylla på andra. Jag har v
Bevisat att det inte har något med invandringen att göra tidigare. Om ni hade haft rätt så hade länder som Finland och Skottland varit paradisen men likt förbannat är dom mer våldsamma än Sverige!

Ja just det jag glömde, tråden handlar om mantrat som en nazist har kommit påför att hjärntvätta korkade människor!
2013-04-15, 18:50
  #1229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Ok. Där var den då, logiken bakom hela antivit-resonemanget. Det är judarna som ligger bakom komplotten, eller hur?

Hmm, underligt, hade inte ens tänkt nämna judar? Men du tycker ju uppenbarligen att judarna är diktaturiska och antivita, alltså? Ja, får väl stå för dig då. Jag tycker däremot det inte är så viktigt vem som hatar, oavsett om det är förrädiska Vita-antivita eller fientliga antivita judar är det samma skräp som hatar Vita människor.

Eller vad menar du, är folkmord mot Vita rättfärdigat&OK om det är just judar som är antivita?
2013-04-15, 22:16
  #1230
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Hmm, underligt, hade inte ens tänkt nämna judar? Men du tycker ju uppenbarligen att judarna är diktaturiska och antivita, alltså? Ja, får väl stå för dig då. Jag tycker däremot det inte är så viktigt vem som hatar, oavsett om det är förrädiska Vita-antivita eller fientliga antivita judar är det samma skräp som hatar Vita människor.

Eller vad menar du, är folkmord mot Vita rättfärdigat&OK om det är just judar som är antivita?

Eftersom du tror att det ska skapas någon slags global diktatur genom utrotning av vita så tog jag förgivet att du tror att judar ligger bakom konspirationen. Det brukar nämligen folk med sådana uppfattningar tro.
Eller vilka är det som vill ha världsherraväldet menar du? Vilka är tänkta att bli diktatorer?
2013-04-15, 22:24
  #1231
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Snarare ett samhällsproblem som ni flitigt vill skylla på andra. Jag har v
Bevisat att det inte har något med invandringen att göra tidigare. Om ni hade haft rätt så hade länder som Finland och Skottland varit paradisen men likt förbannat är dom mer våldsamma än Sverige!

Ja just det jag glömde, tråden handlar om mantrat som en nazist har kommit påför att hjärntvätta korkade människor!

Besinna dig, pojke. Vad har skottars och finnars högre benägenhet till fylla och våld att göra med Sverige och våra svartskalleinvandrare?

Om du känner dig så sugen att svara på frågor jag skriver så svara på frågorna jag SKRIVER:

Vilken information stämmer inte med det vi säger? Har du fakta som visar hur fantastiskt bra det är för vita länder att ta emot negrer och araber? Visa mig faktan, tack.

Vilket vitt land med populationer av araber och negrer och östfolk har INTE problem med icke-vit brottslighet, våldtäkter, misshandlar, rån, ligor, havererade skolor, socialbidragskostnader?

Ge mig exempel, tack.
2013-04-15, 22:58
  #1232
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Besinna dig, pojke. Vad har skottars och finnars högre benägenhet till fylla och våld att göra med Sverige och våra svartskalleinvandrare?

Om du känner dig så sugen att svara på frågor jag skriver så svara på frågorna jag SKRIVER:

Vilken information stämmer inte med det vi säger? Har du fakta som visar hur fantastiskt bra det är för vita länder att ta emot negrer och araber? Visa mig faktan, tack.

Vilket vitt land med populationer av araber och negrer och östfolk har INTE problem med icke-vit brottslighet, våldtäkter, misshandlar, rån, ligor, havererade skolor, socialbidragskostnader?

Ge mig exempel, tack.
Men jag skrev att det är i grunden ett samhällsproblem och har inget med invandringen att göra. Både Skottland och Finland har en mycket liten invandring. Om era slutsatser hade varit rätta så hade dessa länder varit rena paradisen. Att många är inskränkta angående invandringen beror på fördomar och okunskap. Invandrarna tar sämsta jobben som ingen vill ha och det gör att svenskar får tillgång till bra och billig service. Med andra ord så är det svenskar som tjänar mest på den ekonomiska tillväxten.
2013-04-15, 23:41
  #1233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Eftersom du tror att det ska skapas någon slags global diktatur genom utrotning av vita så tog jag förgivet att du tror att judar ligger bakom konspirationen. Det brukar nämligen folk med sådana uppfattningar tro.
Eller vilka är det som vill ha världsherraväldet menar du? Vilka är tänkta att bli diktatorer?

Lilla fbobis, läs är du snäll. Jag skrev att svaren kan vara allt från 1000 till 1, det innebär att motiveringarna för antivitism kan vara alla möjliga.

T.ex. som dig, en enorm mångfald av antivitism. Du anser att en jude är=diktatorisk och antivit. Vilket sen tycks rättfärdiga för dig att judar ska få utrota Vita.

Varför är det så viktigt att just judar ska få begå folkmord, antivit?

http://www.friatider.se/forvirrade-vansterextremister-attackeras-av-invandrargang

Tillhör du denna AFA grupp, förgöra alla nationer förutom Israel, eller?
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2013-04-15 kl. 23:47.
2013-04-16, 00:06
  #1234
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Tänka till är ett högst intressant ord från en antivit! Med tanke på när antivit ena sekunden förnekar att folkmord begås, och i den andra uppmuntrar det antivit kallar utveckling/humanism/antirasism(o.s.v), när det egentligen alltid leder till en värld med färre Vita barn. Det vill säga i klarspråk - folkmord.

Men förstås, alla som inte särar skinkorna för antirasismens krav är korkade.

Ja visst är det intressant, du kanske kan prova?

Jag bara undrar en sak. Vi är flera som förklarat för dig dels att folkmord inte förekommer, och dels givit dig massor av belägg för detta, upprepade gånger. Du själv kommer inte med några som helst sakliga motargument mot våra förnekanden av din teori, utan upprepar bara din alternativa sanning om folkmord och antivitism. Tror du att du med denna inställning övertygar någon om att du har rätt? Ärligt talat, tror du verkligen det, att dina mantran och undvikande av all form av bevisföring, får någon att gå på din linje i frågan?

En annan fråga, av ren nyfikenhet. Hur många tror du anser att ett folkmord sker i Sverige?
2013-04-16, 01:07
  #1235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Ja visst är det intressant, du kanske kan prova?

Jag bara undrar en sak. Vi är flera som förklarat för dig dels att folkmord inte förekommer, och dels givit dig massor av belägg för detta, upprepade gånger. Du själv kommer inte med några som helst sakliga motargument mot våra förnekanden av din teori, utan upprepar bara din alternativa sanning om folkmord och antivitism. Tror du att du med denna inställning övertygar någon om att du har rätt? Ärligt talat, tror du verkligen det, att dina mantran och undvikande av all form av bevisföring, får någon att gå på din linje i frågan?

En annan fråga, av ren nyfikenhet. Hur många tror du anser att ett folkmord sker i Sverige?

Ingen fara, just med tänkandet som man kan se att antivitt folkmord inte måste uppfylla de krav som antivita ställer.

Flera? Ja antivita klubbens elit, vilket säger en hel del om er nivå i allmänhet. Men vad sägs om detta, säg oss vad det är som sker när Svenskar kommer vara bortblandade tack vare att media och stat alltid uppmuntrat, ljugit och pressat folket att acceptera invandring och integrera med icke-Vita.

Vad är det enligt dig, det har ju en tydlig vilja och drivkraft från antivita organisationer, medier, stat och andra intressen. Det leder till att Vita försvinner, om det inte är folkmord vad är det då?
2013-04-16, 10:14
  #1236
Medlem
MKultra72s avatar
Tycker det låter som att man slutat mitt i en mening när man säger "jag är antirasist!". Eller menar man verkligen att det är den enda orättvisan man är emot? Eller är just den orättvisan favoriserad över andra?

Låt säga att en mor plötsligt börjar misshandla sitt barn svårt, men precis samtidigt så kallar en arab en svensk tjej för "din jävla svennehora" och annat grovt rasistiskt.

Hur kommer med största sannolikhet antirasisten agera?

1) Först och främst agera mot rasism, även om det tyvärr kan innebära att barnet inte överlever misshandeln. Personen är ju trots allt antirasist i första hand och det går före andra orättvisor?

2) Rädda barnet (och helt gå miste om ett gyllene tillfälle att få utöva sin expertis inom antirasism)?

3) Sucka djupt och gå hem och byta T-shirt från "stoppa rasismen!" till "stoppa kattmördaren!"?

Jag tippar på 3.
__________________
Senast redigerad av MKultra72 2013-04-16 kl. 10:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in