2013-03-13, 23:12
Medlem
KCLundgrens avatar
Man bör döma folk (i detta sammanhang invandrare) individuellt istället för att generalisera efter raser samt sätta krav på de invandrare vi tar in. Detta skulle lösa det stora problemet vi tyvärr har idag.

Jag är medveten om att mångkulturen har ställt till det och att det finns en del invandrarkritiska människor, i synnerhet beroende av att vi har en dåliga invandringspolitik. Dock tror inte jag att det är mångkulturen i sig som är orsaken utan snarare det faktum att Sverige inte ställer tillräckligt höga krav på de invandrare och flyktingar vi tar in samt att vi tar in fler flyktingar än vi har resurser till att hjälpa. Dessutom är det personer som tar tillvara på rättigheterna men inte skyldigheterna samt inte vill integreras i det svenska samhället som är det stora problemet, inte att de är av en annan ras, har annan hudfärg.

Trots att en stor andel invandrare utgör ett problem så får vi inte glömma bort att det faktiskt finns skötsamma invandrare som vill integreras i vårt samhälle. Eftersom även skötsamma invandrare kan vara av annan ras än vit eller komma från andra kulturella förhållanden än europeiska är det tillräckligt nog för att man bör sluta generalisera folk efter etiska och kulturella grupper och istället se individuellt från person till person/ från handling till handling.
Senast redigerad av KCLundgren 2013-03-13 kl. 23:14.
2013-03-14, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCLundgren
Man bör döma folk (i detta sammanhang invandrare) individuellt istället för att generalisera efter raser samt sätta krav på de invandrare vi tar in. Detta skulle lösa det stora problemet vi tyvärr har idag.

Jag är medveten om att mångkulturen har ställt till det och att det finns en del invandrarkritiska människor, i synnerhet beroende av att vi har en dåliga invandringspolitik. Dock tror inte jag att det är mångkulturen i sig som är orsaken utan snarare det faktum att Sverige inte ställer tillräckligt höga krav på de invandrare och flyktingar vi tar in samt att vi tar in fler flyktingar än vi har resurser till att hjälpa. Dessutom är det personer som tar tillvara på rättigheterna men inte skyldigheterna samt inte vill integreras i det svenska samhället som är det stora problemet, inte att de är av en annan ras, har annan hudfärg.

Trots att en stor andel invandrare utgör ett problem så får vi inte glömma bort att det faktiskt finns skötsamma invandrare som vill integreras i vårt samhälle. Eftersom även skötsamma invandrare kan vara av annan ras än vit eller komma från andra kulturella förhållanden än europeiska är det tillräckligt nog för att man bör sluta generalisera folk efter etiska och kulturella grupper och istället se individuellt från person till person/ från handling till handling.

Inget av det du skriver har med trådens ämne att göra. Vill du lätta ditt hjärta så finns det andra trådar.
2013-03-14, 07:55
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Omöjligt. så fort man blir antivit upphör man vara antirasist. En antirasist kan inte anskriva vita negativa attribut, då upphör denne vara antirasist och blir rasist.

Det är precis vad som händer men den antivite rasisten fortsätter naturligtvis att betrakta sig själv som antirasist. Grattis du har löst gåtan och knäckt koden!
2013-03-14, 14:57
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Inget av det du skriver har med trådens ämne att göra. Vill du lätta ditt hjärta så finns det andra trådar.

Kanske inte helt och hållet men indirekt i och med att det har med raser att göra. Sant i och för sig att det nog finns andra trådar med om jag vill lätta på hjärtat.
2013-03-14, 15:08
Medlem
Citat:
Kanske inte helt och hållet men indirekt i och med att det har med raser att göra. Sant i och för sig att det nog finns andra trådar med om jag vill lätta på hjärtat.

Vad tycker du som "antirasist" att när Vita blir i minoritet/blandas bort och får mindre makt så blir det häxjakt på oss? Är det okej enligt dig, så länge dem icke-Vita som bedriver häxjakten är "integrerade", och firar Svenska traditioner vid sidan av sitt antivita hat?

http://www.friatider.se/vit-skolpersonal-uppmanas-bara-sarskilt-armband

Och vad anser du förresten om att Vita blandas bort, är du också lika antirasistisk som din hen-kamrat, som menar att bortblandning av Vita är "utveckling"?

Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Ja ser inte var mänskligheten försvinner? För att vita försvinner är ju ingen utrotning utan utveckling. Det sker naturligt. Är du anti-utveckling? Den mänskliga arten stärks genom genblandning.
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-14 kl. 15:10.
2013-03-14, 16:06
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Nu tänker du på Nigger. Neger är betydligt äldre och betyder bara svart, varken mer eller mindre.

Men då vill jag invända och säga att neger och nigger eller svart används på samma sätt som när man säger utlänning. En utlänning är åtminstone inte ljushårig så en svartskalle eller en nigger är fanimej samma sak.
2013-03-14, 20:28
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Och din antirasistiska kompis, 'Rationalisterna'. Han vill utrota Vita för att det är "utveckling", vad tycker du om det egentligen, är det "utveckling/mångfald/humanism" att blanda bort Vita? Delar du hans antirasistiska budskap?

Vita kommer inte att "utrotas", hela resonemanget om bortblandning är nonsens.
Antirasism är inte likamed antivit.
2013-03-14, 22:29
Medlem
Citat:

Jag tycker inte att det finns en koppling indirekt heller.
2013-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40

Det här är faktiskt det bästa du kan komma med. Det blir inte bättre än så.

Jag tror att du dessutom har problem med vad man brukar kalla för förståelse. De som kallas och kallar sig antrasister är nästan alltid antivita. Vilket du är ett exempel på.
2013-03-14, 23:20
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Vad tycker du som "antirasist" att när Vita blir i minoritet/blandas bort och får mindre makt så blir det häxjakt på oss? Är det okej enligt dig, så länge dem icke-Vita som bedriver häxjakten är "integrerade", och firar Svenska traditioner vid sidan av sitt antivita hat?

http://www.friatider.se/vit-skolpersonal-uppmanas-bara-sarskilt-armband

Och vad anser du förresten om att Vita blandas bort, är du också lika antirasistisk som din hen-kamrat, som menar att bortblandning av Vita är "utveckling"?

Jag ser ingen poäng med rasindelning då det inte har någon betydelse för hur människor är. Det har däremot enskilda (utländska) personers värderingar, beteenden och inflytande i ett nytt samhälle (nytt land).
Det finns många idiotiska invandrare som håller på att göra oss till en minoritet. Dock har det ingenting med raser att göra utan helt enkelt att dessa människor kommer utifrån och har dåliga värderingar och dåligt inflytande. Sedan att dem är etiska somalier, etiska norrmän eller blandraser spelar ingen roll i mitt tycke utan det enda är att personer från andra länder inte ska bestämma över oss veteraner (svenskar och invandrare som sköter sig och inte ställer till något).

Angående artikeln du länkade till så tycker jag det är sjukt att vit skolpersonal måste bära särskilda armband, egentligen inte för att de är vita utan för att dem är en ras skild från andra raser. Detta problem skulle förhoppningsvis vara ur vägen om man slutade med rasindelning.
2013-03-14, 23:40
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Vad tycker du då om hur Israel, Japan och Sydkorea behandlar invandrare och flyktingar?
2013-03-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40

Trots att din lilla vän, 'Rationalisterna' som så högtidligt prisade dig vill blanda bort Vita? Förnekar du hans existens? Tror du gör honom litet ledsen!

Sägs om hela Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, USA och fler Vita länder som kommer ha Vit minoritet som ALL statistisk och demografi visar, men detta finns då inte?

http://www.friatider.se/vita-i-minoritet-i-flera-storstader-i-usa
http://www.friatider.se/norrman-i-minoritet-inom-30-ar
https://www.realisten.se/2012/12/12/vita-britter-i-minoritet-i-london/

Har alla ni antirasister så svårt med att greppa verkligheten, måntro? I och för sig inte så svårt att vara antivit nu när man tänker på det, när man lever i en isolerad bubbla av förnekelse..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in