2013-03-02, 02:30
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Nu är jag iofs emot all rasism, även mot vita människor. Men vi är utan tvekan de som varit jävligast i historien när det kommer till förtryck.

Om man tycker de kommentarer du postat är anti-vita kan man ju inget annat än att kontra med: hahaha
Det är vad du tror eftersom du indoktrinerats med en anti-vit historiebeskrivning. Att peka ut en ras som ondare än andra vilket du gör brukar så kallade anti-rasister kalla rasism men eftersom du gör det mot vita så tror du i ditt förvridna sinne att det är ok eftersom det är vad anti-vita har lärt dig.
2013-03-02, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det är vad du tror eftersom du indoktrinerats med en anti-vit historiebeskrivning. Att peka ut en ras som ondare än andra vilket du gör brukar så kallade anti-rasister kalla rasism men eftersom du gör det mot vita så tror du i ditt förvridna sinne att det är ok eftersom det är vad anti-vita har lärt dig.

Hahahaha.. Japp.. Historieskrivning som vi vita själva skrivit då vi har segrat i stort sett i 100% av fallen. verkar ganska trovärdig faktiskt.

JAg har aldrig pekat ut någon ras ondare än andra. Om man ens uppmärksammar ras bör man flyttas till en grotta att leva med andra babianer i min mening. Att däremot påpeka negativt aggerande i historien är inget annat än kunskap och sunt förnuft.

Det intressanta är att nästan alla mina vänner är vita, kan du förklara varför jag utsätter mig själv för människor jag tydligen är anti?
2013-03-02, 02:41
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Hahahaha.. Japp.. Historieskrivning som vi vita själva skrivit då vi har segrat i stort sett i 100% av fallen. verkar ganska trovärdig faktiskt.

JAg har aldrig pekat ut någon ras ondare än andra. Om man ens uppmärksammar ras bör man flyttas till en grotta att leva med andra babianer i min mening. Att däremot påpeka negativt aggerande i historien är inget annat än kunskap och sunt förnuft.

Det intressanta är att nästan alla mina vänner är vita, kan du förklara varför jag utsätter mig själv för människor jag tydligen är anti?
Många av våra historieböcker har en politiskt korrekt vinkling och det är inte till vita människors fördel.

Om du inte ser det anti-vita i de bilderna jag postade så är det för att du inte vill se. Tror du att du bevisar att du inte är anti-vit genom att börja babbla om hur jävliga vita människor är din fårskalle?
2013-03-02, 02:41
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Nu är jag iofs emot all rasism, även mot vita människor. Men vi är utan tvekan de som varit jävligast i historien när det kommer till förtryck.

Om man tycker de kommentarer du postat är anti-vita kan man ju inget annat än att kontra med: hahaha

Är du helt säker på det? Det är oftast bilden som media vill förmedla, men om du går lite längre tillbaks i tiden, innan koloniseringarna, vilka var det som stod för förtryck?

Eller ta slaveriet som exempel, vilka var det som sålde slavar?
2013-03-02, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Är du helt säker på det? Det är oftast bilden som media vill förmedla, men om du går lite längre tillbaks i tiden, innan koloniseringarna, vilka var det som stod för förtryck?

Eller ta slaveriet som exempel, vilka var det som sålde slavar?

Innan koloniseringen var och förtryck var? Innan vi hade personer av annan etnicitet att förtrycka förtryckte vi väll varandra? Med tanke på hur överlägsna våra vapen var mot tex Afrikanernas verkar det tyda som att förtrycket inte existerade i lika hög grad där. Man uppfinner vad man behöver.

Typ alla sålde slavar (nationaliteter dvs).. Det var en enorm handel på den tiden. Antar att Spanjorer var bland de ledande, som i övrigt innan denna tid var blekare i hyn..
2013-03-02, 02:52
Bannlyst
Citat:
Många av våra historieböcker har en politiskt korrekt vinkling och det är inte till vita människors fördel.

Om du inte ser det anti-vita i de bilderna jag postade så är det för att du inte vill se. Tror du att du bevisar att du inte är anti-vit genom att börja babbla om hur jävliga vita människor är din fårskalle?

Vilket är helt otroligt då det är de vita själv som skrivit historien och de källor vi utgår från är just dessa.

Låter lite som när jehovas vittnen säger att vetenskapen är vinklad till evolutionens fördel.

Jag bryr mig iofs inte om någon tycker jag är anti-vit, jag söker inte fler vänner. Och om du tycker att jag är antivit för att jag babblade om det så ja, då bevisade du det jag ursprungligen sa om det uttrycket.
2013-03-02, 03:10
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Vilket är helt otroligt då det är de vita själv som skrivit historien och de källor vi utgår från är just dessa.

Låter lite som när jehovas vittnen säger att vetenskapen är vinklad till evolutionens fördel.

Jag bryr mig iofs inte om någon tycker jag är anti-vit, jag söker inte fler vänner. Och om du tycker att jag är antivit för att jag babblade om det så ja, då bevisade du det jag ursprungligen sa om det uttrycket.
Det finns många judar och kommunister i universitetsvärlden som inte har vårt bästa för ögonen. Folk som ser ut som oss men som inte har någon lojalitet till oss. De som väljer vilka skolböcker som skall publiceras har makt över folks medvetanden.
2013-03-02, 03:26
Bannlyst
Citat:
Det finns många judar och kommunister i universitetsvärlden som inte har vårt bästa för ögonen. Folk som ser ut som oss men som inte har någon lojalitet till oss. De som väljer vilka skolböcker som skall publiceras har makt över folks medvetanden.

Intressant, själv har jag studerat på universitetet i sex och ett halvt år och inte haft en enda judisk lärare av alla ca 50 lärare jag haft att göra med trots att jag studerat religion.

De skolböcker som publiceras är de som stöds i vetenskap och som har den mest relevanta forskningen vid tiden de införskaffades. Att den forskningen du talar om inte kommer med är att den för det mesta felbevisas.

Du inser att jehovas vittnens argument om evolutionsteorin är identiska med det argument du just nu för? "Det är ateister i universitetsvärlden som döljer kreationisternas bevis"
2013-03-02, 03:31
Medlem
http://american3rdposition.com/wp-content/uploads/UNFAIR.jpg

Vidrigt hur många ruttna lutheranska kyrkor som sprider sådan här skit tillsammans med stora fackföreningar och Föreningen För Färgat Folk, i ett område där ca 90% är "vita", och många är svenskättlingar. Klart de måste börja må dåligt över att de har ORÄTTVIS/OFAGER HY och att de bor i ett område som forskare som Putnam klassat som de tryggaste med mest sammanhållning i USA.

MISSION

To raise awareness about white privilege in our community, provide resources for understanding and action, and facilitate dialogue and partnership that result in fundamental, systemic change towards racial justice.

VISION

An evolved community free of individual, systemic and institutionalized racism.

tips om hur man kan börja göra bot:

Accept that you have unearned privilege and advantages—write them down
Start seeing/hearing the privileges and advantages you have:

Campaign Partners

Central Labor Body: www.laborworld.org/clb_home.htm
CHUM (Churches United In Ministry): www.chumduluth.org
City of Duluth (Mayor’s Office, Human Rights Commision, American Indian Commision) http://www.duluthmn.gov/
Clayton, Jackson, McGhie Memorial Inc.: www.claytonjacksonmcghie.org
Community Action Duluth: www.communityactionduluth.org
Domestic Abuse Intervention Project: www.theduluthmodel.org
Lake Superior College: www.lsc.edu
League of Women Voters: www.lwvduluth.org
Life House: www.lifehouseduluth.org
Luthern Social Service – Duluth Services: www.lssmn.org
Men as Peacemakers: www.menaspeacemakers.org
NAACP: www.naacp.org
Peace Church UCC: www.peaceucc.org
St. Louis County Public Health and Human Services: www.stlouiscountymn.gov
University of Wisconsin Superior: www.uwsuper.edu
YWCA: www.ywcaduluth.org

Citat:

Ja, är man så begåvad som du så kan man kanske inget annat. Emot all rasism, säger du. Hur kan du vara emot strukturell , eller ens individuell, rasism mot vita? Vet du inte hur efterblivet det är? För att citera Riad Aliefendic från SSU, man kan faktiskt bli förbannad när du gör så, de vita är inte utsatta!

Citat:
Spanjorer ... som i övrigt innan denna tid var blekare i hyn..
haha...va?
Berätta mer så att du kan bli tagen på allvar
Senast redigerad av HermanLundborg 2013-03-02 kl. 03:35.
2013-03-02, 03:46
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Intressant, själv har jag studerat på universitetet i sex och ett halvt år och inte haft en enda judisk lärare av alla ca 50 lärare jag haft att göra med trots att jag studerat religion.

De skolböcker som publiceras är de som stöds i vetenskap och som har den mest relevanta forskningen vid tiden de införskaffades. Att den forskningen du talar om inte kommer med är att den för det mesta felbevisas.

Du inser att jehovas vittnens argument om evolutionsteorin är identiska med det argument du just nu för? "Det är ateister i universitetsvärlden som döljer kreationisternas bevis"
Du bör bekanta dig med den politiska korrektheten för att inse hur mycket av det som lärs ut präglas av kulturmarxism. Det finns en stark ideologisk vinkling. Forskning om ras är exempelvis bannlyst av ideologiska, "anti-rasistiska" skäl, inte för att den typen av forskning inte är relevant eller har blivit motbevisad.
2013-03-02, 03:54
Bannlyst
Citat:
Du bör bekanta dig med den politiska korrektheten för att inse hur mycket av det som lärs ut präglas av kulturmarxism. Det finns en stark ideologisk vinkling. Forskning om ras är exempelvis bannlyst av ideologiska, "anti-rasistiska" skäl, inte för att den typen av forskning inte är relevant eller har blivit motbevisad.

Ja då jag vet vad kulturmarxism är så vet jag ju iaf att ingen av den litteraturen jag tagit del av är präglad av den. Utom möjligtvis Marx, som man självklart läst lite utav för bildningens skull.

Nej, forskning om ras görs hela tiden i genetik och har bevisat att det faktiskt inte finns några skillnader utöver pigment och mindre muskelbyggnad.

Vad skulle vara relevant att forska om menar du? Du vill ut å gräva upp indiangravar å börja mäta näsor igen eller vad? Vi har redan haft det rasbiologiska institutet som inte bevisade ett skit. Och även om man bevisade någon ras bättre än någon annan, vad spelar det för roll? Inte så att världen skulle agera annorlunda för det.
2013-03-02, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
http://american3rdposition.com/wp-content/uploads/UNFAIR.jpg

Ja, är man så begåvad som du så kan man kanske inget annat. Emot all rasism, säger du. Hur kan du vara emot strukturell , eller ens individuell, rasism mot vita? Vet du inte hur efterblivet det är? För att citera Riad Aliefendic från SSU, man kan faktiskt bli förbannad när du gör så, de vita är inte utsatta!

haha...va?
Berätta mer så att du kan bli tagen på allvar

VArför skulle jag vara för rasism mot vita? JAg vet att de vita inte är utsatta, men detta gör dem inte sämre av etniska skäl.

Vad tror du effekten blir av att ta in stora grupper svarta människor i en "ljusbrun" befolkning som man sedan med tiden börjar skaffa barn tillsammans med? Detta är en 40 generationer sedan eller något som minst. Det är i nuläge få länder som hade mycket slavar vars befolkning är "helt vit" till följd utav få personer i dessa länder inte har något slavblod i sig. Du kan se liknande effekt på hur många som är besläktade med valloner i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in