Citat:
Ursprungligen postat av
ReAnimater
Tyvärr kan man inte säga "men vaddå.. de på Flashback sa ju att det var rätt!!" när svaret ska vara någonting annat.
Jo, jag läste igenom boken efter jag ställde min fråga och insåg att alternativ A var dålig och alternativ K var mest lämpad.
Man ska aldrig tro helt och hållet på vad någon här på Flashback säger. Det finns trots allt folk här som är övertygade om att jorden är platt och att vi styrs av utomjordiska insekter... Men vetenskap är något annat. Det är något man kan ta på och undersöka för sig själv. Beväpnad med kunskap och information kan du sålla ut vad som är riktigt och vad som är fantasi. Acceptera aldrig information från endast en enda källa som absolut sanning.
En värld med en K stjärna som sol skulle ha väldigt lång tid på sig att utveckla liv då den viktigaste ingrediensen för liv är tid. Vår sol har varit vänlig för liv i 4,5 miljarder år och kommer förbli det i minst 1 miljard år till. Och titta vad som lever här på jorden nu. En K stjärna kan vara stabil i 15 miljarder år. Bra odds...