Citat:
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Aj, det där gjorde ont. Ungefär så känns det för mig att gå in på Avpixlat, det är så mycket ilska och frustration som lyser igenom där. Men okidoki. Jag får väl se det som en "läxa" från dig Meiji.
Ska passa på att ställa mig i ledet o ge dig en känga också. Haha...
Obs, kängor kan vara väldigt utvecklande. Begrunda igen Flashback-tolerans i min signatur om du tycker det känns jobbigt med eventuella kängor du får.
Hursom, här kommer min känga.
Är du helt 100% säker på att din uppfattning att det är så mycket ilska och frustration som lyser igenom på Avpixlat är korrekt? Att den är sann?
Är du verkligen det? Nu börjar du kanske tveka men när du skrev detta är jag övertygad om att du i ditt huvud var helt säker på att är så.
Om det skulle vara så, hur vet du det? Har du varit inne i skribenternas hjärnor och tittat på deras tankar?
Kan det vara så att det är människor med andra åsikter om hur vi bäst ska ta hand både om oss själva och övriga världen?
Om det nu skulle vara som du tänkte, varför går du då in på Aftonbladet ibland eftersom där är väl med den måttstocken lika mycket (eller mer?) ilska och frustration över allt möjligt i samhället, t ex SDs framfart. Varför upplever du stort obehag mot Avpixlat medan du snarare upplever obehag över det som Aftonbladet tar upp och inte själva Aftonbladet.
Vad är grundorsaken att du upplever att det är så mycket ilska och frustration där som i sin tur ger dig så starka känslor?
Varför inte samma starka motbjudande känslor när du läser vad Aftonbladet skriver om t ex näringslivstopparna? Mot Aftonbladets journalister alltså eller det som skrivs i kommentatorsfälten och inte mot själva näringslivstopparna?
Går man in i huvudet på näringslivstopparna så lär deras uppkomna känslor vara riktade just mot Aftonbladets skribenter och de som kommenterar. Varför är dina riktade tvärs om?
Allt detta är bara retoriskt igen. Svara inte. Intressant att tänka på dock. Världen är inte vad vi tror. Världen är inte som vi "ser" den. Inte alls faktiskt. Fast för att komma fram till det behöver man läsa en massa här på Flashback eller sådant som är skrivet av filosofer, eller ha tur, eller pluggat en massa olika ämnen, eller träffat någon som kan förklara detta för en. Vilket är grymt svårt. Önskar våra journalister kunde ta del av sådana här kurser för jag ser iaf inte några spår alls av att de besitter den kunskapen. Några kanske, men de kan nog inte använda den för då blir de stämplade av övriga som inte gör det. Spånar bara.
Rekommenderar verkligen att läsa inlägget av TransitGloria nedan som skrevs några sidor tillbaka. Det var grymt bra. Eventuellt svårt att ta in för dig än så länge, vet inte. Skulle tro att de flesta människor inte kan ta in det och förstå det. Oavsett om de själva tror att de gör det eller inte.
Här är det.
https://www.flashback.org/sp42220886
Tack TransitGloria för att du lyckades förmedla detta på ett bra sätt. Inte lätt. Försökt beskriva det för vänner men det går inte så bra. De hänger inte med på vad jag pratar om.