2013-02-24, 17:50
Citat:
Att uppge sitt namn när man har förmånen att vara anonym, kan kännas bra för stunden. Konsekvensen är inte förutsägbar för de som har seriösa inlägg. Jag avråder från att uppge identitet, med tanke på hur arbetsgivare och myndigheter kan reagera.
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Nej, jag är inte judinna. Men du, vad spelar det för roll egentligen? Även om du inte alls menade det, känns din fråga faktiskt obehaglig just i detta sammanhang. Förstår du mig? Jag pratar ju med dig utan att bry mig om vilken bakgrund du har. Är inte det bland annat detta som är så bra med Flashbacks anonymitet - att andra beredvilligt lyssnar på ens åsikter utan att först bli påverkade av vem man är?
Och: Himla schysst erbjudande av dig! Det uppskattas! Jag tar gärna emot ditt riktiga namn i ett PM. Det skulle kännas skönt att vi båda presenterat oss för varandra, eftersom du frågar saker om mig som person och jag inte varit anonym här som du. Om du tycker är det känns okej för dig, alltså?
Kanske är det dags att starta den där tråden? Vill du göra det chainmail? Någon annan?
Och: Himla schysst erbjudande av dig! Det uppskattas! Jag tar gärna emot ditt riktiga namn i ett PM. Det skulle kännas skönt att vi båda presenterat oss för varandra, eftersom du frågar saker om mig som person och jag inte varit anonym här som du. Om du tycker är det känns okej för dig, alltså?

Kanske är det dags att starta den där tråden? Vill du göra det chainmail? Någon annan?
Det finns en anledning till att även seriösa journalister hänger regelbundet på flashback. Enda sättet att få förmedla det man verkligen tycker. Det som känns bra, är inte alltid bra. Det är fel att uppmana till frivillig outing.
Som Rödluvan och vargen eller som att pissa i byxorna, varmt en stund. Men sen blir det vått och kallt.