Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Så Eberhard är geniet bakom Tesla? Han som fick sparken innan roadstern ens släpptes
Gå lägg dig din lilla tönt

https://www.cnbc.com/2021/02/06/tesl...elon-musk.html

Knappast en hemlighet. Står ju klart och tydligt i media, enbart du som inte kan se det med Musks säd i dina ögon. Gå och tvätta ansiktet och försök se verkligheten din pajas.

Geniet är ju den som har idén och visionen, inte den som har pengasäcken.
Citera
2022-06-19, 20:50
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
https://www.cnbc.com/2021/02/06/tesl...elon-musk.html

Knappast en hemlighet. Står ju klart och tydligt i media, enbart du som inte kan se det med Musks säd i dina ögon. Gå och tvätta ansiktet och försök se verkligheten din pajas.

Geniet är ju den som har idén och visionen, inte den som har pengasäcken.
Haha var det ditt bevis? Klart att han försöker ta åt sig äran men sanningen är att den luffaren fick sparken innan Tesla släppt en enda bil.
Elon och JB är de riktiga grundarna. Men spelar det ens någon roll? Jag skiter i om det var jultomten som grundade Tesla, det enda jag bryr mig om är hur mycket pengar jag tjänat och hur mycket jag kommer tjäna.

"Geniet är ju den som har idén och visionen, inte den som har pengasäcken."
Nej din jävla idiot. Geniet är den som förvandlar idén och visionen till verklighet, alltså Elon och JB
Citera
2022-06-19, 20:51
Medlem
libbens avatar
Citat:
Säkert. Fin profilbild med Tesla bilden, givetvis visste du ju inte ens att Elon Musk inte var en founder. Skiter väl i vad de andra likasinnade realister tycker och tänker, det är deras ensak.

Tro mig, jag vet mer om Tesla och resten av skitbolagen i Musksfären än vad du och dina patetiska penisryttare vet tillsammans. Det är därför jag är kort fattar du väl din nolla.

I slutändan är Tesla enbart ett pyramidspel. Det finns ingen avkastning och således är allting byggt på att det skall komma en idiot i framtiden som är villig att betala mer för din del än vad du gjorde.

Bullcaset: Musk har lurat en mängd människor till att han är ett geni. Dessa råttor gör vad han vill när han vill och sitter och köper hans skitbolag i ur och skur. "There is a sucker born every minute" och "Den sista idioten är inte född än" är motton för denna skara av människor.

Bearcaset: Tick tock. En fasad håller bara så länge och för varje sekund som går så ökar risken att verkligheten kommer ikapp. När den gör det så skall alla ut genom samma dörr och då blir det kaos. Tick tock.

Du skrev en vädligt massa text tidigare. Du verkar mest gå på känslor enligt mig när jag läser dina inlägg. Hur definierar du en founder?

Jag har hört Elons story och tittar man på vad han säger så stämmer det rätt väl överens med vad tidpunkterna och datan generellt säger. Vart hittar du information som är verifierbar som säger att Elon inte är en Founder i dess rätta bemärkelse?
Citera
2022-06-19, 20:54
Medlem
Citat:
Haha var det ditt bevis? Klart att han försöker ta åt sig äran men sanningen är att den luffaren fick sparken innan Tesla släppt en enda bil.
Elon och JB är de riktiga grundarna. Men spelar det ens någon roll? Jag skiter i om det var jultomten som grundade Tesla, det enda jag bryr mig om är hur mycket pengar jag tjänat och hur mycket jag kommer tjäna.

"Geniet är ju den som har idén och visionen, inte den som har pengasäcken."
Nej din jävla idiot. Geniet är den som förvandlar idén och visionen till verklighet, alltså Elon och JB

Falsk marknadsföring för att lura med samhällets dummaste kan knappast ses som ett genidrag.

“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.” – Mark Twain.

Inom en snar framtid kommer verkligheten komma ikapp din psykos grundad i ignorans och dumhet, och i det ögonblicket så vill jag att du skall tänka på det här: "I told you so, bitch"

Må bästa man vinna.
Citera
2022-06-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du skrev en vädligt massa text tidigare. Du verkar mest gå på känslor enligt mig när jag läser dina inlägg. Hur definierar du en founder?

Jag har hört Elons story och tittar man på vad han säger så stämmer det rätt väl överens med vad tidpunkterna och datan generellt säger. Vart hittar du information som är verifierbar som säger att Elon inte är en Founder i dess rätta bemärkelse?

En founder är någon som är med och startar företaget, inte som stämmer företaget så att man får en founderstitel för att man investerade i början.

Om jag skapar ett företag, konceptet och patenten men du kommer in några år senare med en pengasäck och tvingar till dig att du var med och grundade, så var du inte med och grundade.

Det är verkligheten.
Citera
2022-06-19, 21:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Falsk marknadsföring för att lura med samhällets dummaste kan knappast ses som ett genidrag.

“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.” – Mark Twain.

Inom en snar framtid kommer verkligheten komma ikapp din psykos grundad i ignorans och dumhet, och i det ögonblicket så vill jag att du skall tänka på det här: "I told you so, bitch"

Må bästa man vinna.
Hur stor är din position? Kan tänka mig att du är en liten tönt som satsat 1000 kr
Citera
2022-06-19, 21:22
Medlem
Är ganska irrelevant för de flesta vem som grundade Tesla (även om musk mailat runt till samtliga medier som inte benämnt honom som grundare). Faktum är att när Roadstern revealades var Eberhart ansiktet utåt för tesla. Någonting Musk har varit oerhört tydlig med att han hatade.

You can see it in the emails Musk sent to members of the Tesla team, pasted from court documents below.

In a July 18, 2006, email to Mike Harrigan, who was effectively coordinating Tesla's press at the time, Musk wrote that he would "like to talk with every major publication within reason."

He continued:

The way that my role as been portrayed to date, where I am referred to merely as "an early investor" is outrageous. That would be like Martin [Eberhard] being called an "early employee."

Apart from me leading the Series A & B and co-leading the Series C, my influence on the car itself runs from the headlights to the styling to the door sill to the trunk, and my strong interest in electric transport predates Tesla by a decade. Martin should certainly be the front and center guy, but the portrayal of my role to date has been incredibly insulting.

TOM musk ansåg att Eberhart skulle ses som "the front and center guy". någonting han backat på senare där han obegrundat påstått att Eberhart inte gjorde ett skit och att ingenting fanns i bolaget när han köpte det. musk påstår alltså att han betalade 65 miljoner SEK för "ingenting"

EXAKT samma sak hände med Peter rawlinson i samtliga av Teslas dokument och filmer när de announcade Model S så var Peter ansiktet utåt, han hade titeln "chief engineer". När Peter sedan lämnade tesla för att grunda Lucid motors så stack det så fruktansvärt i musk ögon att han gick ut på twitter och påstod att 1: Peter lämnade långgt innan utvecklingen av Model S var klar och 2: Peters roll i utvecklingen var minimal, han var en helt vanlig anställd.

Så absurt uppenbara narcissistiska drag där varenda person som lämnat tesla blir benämda som arroganta usla anställda som inte gjorde någonting.

Men visst, Elon grundade tesla och Peter Rawlinson gjorde ingenting. Även fast teslas interna dokument bevisar motsatsen

https://www.businessinsider.com/elon...4-11?r=US&IR=T

Mycket av detta kommer vara glömt om några år. Men en sak är säker, bilbolaget med 2% av marknaden kommer vara värt betydligt mindre än 600 miljarder dollar.
Senast redigerad av job230ge 2022-06-19 kl. 21:24.
Citera
2022-06-19, 21:28
Medlem
Citat:
Hur stor är din position? Kan tänka mig att du är en liten tönt som satsat 1000 kr

Du får tro vad du vill, spelar ingen roll för min del. Men nej, mer än 1000 kr har jag allt satsat.

Åkt ner och stängt positionen efter November och i Februari, men fyllde på redigt i April och början på Maj. Sedan blanka jag ner till 760, GAV på 861. Är även lång LEAPS puts, 200P, 150P, 100P Jan/24. Även kort naked calls, 1000C Dec/22. Dessa är deep ITM, ~6X.

Sedan en del MINI S TESLA NORDNET 92 i mitt ISK konto "for good measure".

Så jag är locked n loaded. Byxorna är nere och jag är redo att gänga.
Citera
2022-06-19, 21:35
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill, spelar ingen roll för min del. Men nej, mer än 1000 kr har jag allt satsat.

Åkt ner och stängt positionen efter November och i Februari, men fyllde på redigt i April och början på Maj. Sedan blanka jag ner till 760, GAV på 861. Är även lång LEAPS puts, 200P, 150P, 100P Jan/24. Även kort naked calls, 1000C Dec/22. Dessa är deep ITM, ~6X.

Friskt vågat. Tar iaf bra mycket hellre din sida av traden än smått efterblivna som laddat upp med 2500 dollar leaps EOY 2023 då "cAtHie wOOds lOvA aTT dE sKulLe vArA väRD 4 trIljONer då"
Citera
2022-06-19, 21:38
Medlem
Powrs avatar
Citat:

Åh!! Det var detta jag ville höra
Jag har 90% av hela min förmögenhet i Tesla.
Inget fancy som dig, bara vanliga aktier.
Vi är båda locked n loaded, må bäste man vinna
Citera
2022-06-19, 21:40
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Friskt vågat. Tar iaf bra mycket hellre din sida av traden än smått efterblivna som laddat upp med 2500 dollar leaps EOY 2023 då "cAtHie wOOds lOvA aTT dE sKulLe vArA väRD 4 trIljONer då"
Vad väntar du på? Put your money where your mouth is. Du kan satsa ditt studiebidrag varje månad
Citera
2022-06-19, 21:44
Medlem
Citat:
Vad väntar du på? Put your money where your mouth is. Du kan satsa ditt studiebidrag varje månad

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in