Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-19, 11:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja? Istället för att lägga 1.5 miljarder dollar på bitcoin skulle de kunnat ha 10000 anställda med miljonlön i över 1.5 år. Säger bara att investeringen var av betydelse.

Och FYI så håller tesla på att minska anställningarna DRASTISKT. Det är vad den riktiga datan visar. https://twitter.com/taylorogan/statu...9cGjtwWw8zIlhg

Ja? Kan du inte formulera dig korrekt så att det uppfattas i enlighet med hur verkligheten ser ut när du argumenterar för din sak? Åtminstone när du känner till hur det ligger till?

"Och FYI så håller tesla på att minska anställningarna DRASTISKT. Det är vad den riktiga datan visar."

Som där t.ex. Istället för att formulera dig som att det kunde röra sig om ett minskat antal anställningar så kunde du sagt att antalet platsannonser minskat. Det är nästan så man tror att du vill att det jämt skall låta värre än vad det är?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-19 kl. 11:43.
Citera
2022-06-19, 11:52
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Det var min teori förra veckan, men ur ett lite mer långsiktigt perspektiv för Elon skulle det nog vara en dålig idé. Blir inte speciellt förtroendegivande att som VD sälja aktier när aktien gått ner 50%
Dålig idé indeed, men Elon verkar inte bry sig om sånt. Visar det sig att han sålde så hade jag nog tappat förtroende för honom. Inte för att han säljer när kursen är låg utan mer för att han specifikt sa "no more tsla sales planned after today"

Vi får veta på tisdag va?
Citera
2022-06-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Dålig idé indeed, men Elon verkar inte bry sig om sånt. Visar det sig att han sålde så hade jag nog tappat förtroende för honom. Inte för att han säljer när kursen är låg utan mer för att han specifikt sa "no more tsla sales planned after today"

Vi får veta på tisdag va?

Jag har fått för mig att det handlar om 48h efter försäljning är deadline. Men då räknas nog bara dagar där börsen är öppen. Men jag tror att Elon i helgen skulle hinta att han sålt på twitter för att lugna marknaden.

Så jag är ganska säker på att han inte sålt
Citera
2022-06-19, 13:51
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Data shows that 7 months ago could only 3.5% of every ride be done without disengegements!
But today that number has rised to 37.5%
A really good enhancement, but a long way to go… so it seams, but let’s not forget, AI learns exponentially, so I think, we will see FSD soon! https://t.co/UDwu1IRL0H
Citera
2022-06-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Data shows that 7 months ago could only 3.5% of every ride be done without disengegements!
But today that number has rised to 37.5%
A really good enhancement, but a long way to go… so it seams, but let’s not forget, AI learns exponentially, so I think, we will see FSD soon! https://t.co/UDwu1IRL0H

Du tycker att man inte kan använda NHTSAs data men Svenska Nicklas som samlat de 107 största sektmedlemmarna inom Tesla, hans data kan man lita på

När ska Tesla börja redovisa data om disengagements? Alla andra inom AV industrin gör ju det, är datan bra finns det ingen anledning att inte redovisa
Citera
2022-06-19, 14:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du tycker att man inte kan använda NHTSAs data men Svenska Nicklas som samlat de 107 största sektmedlemmarna inom Tesla, hans data kan man lita på

När ska Tesla börja redovisa data om disengagements? Alla andra inom AV industrin gör ju det, är datan bra finns det ingen anledning att inte redovisa

Data är data. Bara att du inte förstår vad datan säger och vad den inte säger. Sätter man en siffra på "incidents" där man bara ser att ett fordon är inblandat men inte på vilket sätt eller vems fel det var så är det bara fel på den som drar massa slutsatser om säkerheten.
Citera
2022-06-19, 14:21
Medlem
Citat:
Data är data. Bara att du inte förstår vad datan säger och vad den inte säger. Sätter man en siffra på "incidents" där man bara ser att ett fordon är inblandat men inte på vilket sätt eller vems fel det var så är det bara fel på den som drar massa slutsatser om säkerheten.

och frågar man 107 aktieägare om hur produkten fungerar finns de anledning till att vara skeptisk.

NHTSAs data är det enda vi kan gå på då tesla själva vägrar redovisa hur deras FSD performar
Citera
2022-06-19, 14:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
och frågar man 107 aktieägare om hur produkten fungerar finns de anledning till att vara skeptisk.

NHTSAs data är det enda vi kan gå på då tesla själva vägrar redovisa hur deras FSD performar

De försöker åtminstone inte validera sina ihopfantiserade slutsatser med "datan säger...".
Citera
2022-06-19, 18:10
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Nej, mina åsikter är mina egna och behöver inte ha någon community där jag kan sitta och runka tillsammans som er Musk stans.
Du sitter ju här och runkar med resten av björnarna. Har sett detta mönster många gånger. Varje gång kursen går ner så kryper det fram massa nya kackerlackor som börjar snacka skit.
Det är så jävla uppenbart att inte vet ett skit om Tesla. Du styrs av dina känslor mot Elon Musk.
Vet du vad det är för människor som hatar framgångsrika människor? Totala losers!
Citera
2022-06-19, 20:07
Medlem
Citat:
Om man läser allt du vräker ur dig och inte får en tillstymmelse av misstanke att du bara sitter och skriver vedertagna floskler som mynnar ur någon slags personlig agg så förtjänar man ju att förlora sina pengar. Jag tror inte ens job230ge & co här inne tycker att det är rätt ställt med dina inlägg, men de är antagligen tysta för att det passar dem bättre.

Du får tycka vad du vill, faktum kvarstår, du vet inte vad du pratar om.

Du är en kuksugande liten Elon Musk stan som har honom som bakgrundsbild på telefon och dator. Känner inget agg gentemot honom då jag inte känner honom, utan snarare så anser jag att personen är en hycklare och en bedragare som utnyttjar dummare människor för sin egen vinning och jag finner det omoraliskt.

Längre än så går det inte och kommer aldrig göra. Sedan har det varit en riktig kassako för mig och varje dag som jag har rätt i mitt bear case så tjänar jag mycket pengar.

Men hur kan man idolisera en person man inte vet något om? Har aldrig förstått den typen av veka människor som hela tiden söker "store bror" eller fadersfigurer i diverse kändisar. Höjden av patetisk existens.

Sätt dig nu in i bear caset för Elon Musk och hans företag och då kommer nog även du kunna se sanningen, om du vågar.
Citera
2022-06-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Du sitter ju här och runkar med resten av björnarna. Har sett detta mönster många gånger. Varje gång kursen går ner så kryper det fram massa nya kackerlackor som börjar snacka skit.
Det är så jävla uppenbart att inte vet ett skit om Tesla. Du styrs av dina känslor mot Elon Musk.
Vet du vad det är för människor som hatar framgångsrika människor? Totala losers!

Säkert. Fin profilbild med Tesla bilden, givetvis visste du ju inte ens att Elon Musk inte var en founder. Skiter väl i vad de andra likasinnade realister tycker och tänker, det är deras ensak.

Tro mig, jag vet mer om Tesla och resten av skitbolagen i Musksfären än vad du och dina patetiska penisryttare vet tillsammans. Det är därför jag är kort fattar du väl din nolla.

I slutändan är Tesla enbart ett pyramidspel. Det finns ingen avkastning och således är allting byggt på att det skall komma en idiot i framtiden som är villig att betala mer för din del än vad du gjorde.

Bullcaset: Musk har lurat en mängd människor till att han är ett geni. Dessa råttor gör vad han vill när han vill och sitter och köper hans skitbolag i ur och skur. "There is a sucker born every minute" och "Den sista idioten är inte född än" är motton för denna skara av människor.

Bearcaset: Tick tock. En fasad håller bara så länge och för varje sekund som går så ökar risken att verkligheten kommer ikapp. När den gör det så skall alla ut genom samma dörr och då blir det kaos. Tick tock.
Citera
2022-06-19, 20:26
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Säkert. Fin profilbild med Tesla bilden, givetvis visste du ju inte ens att Elon Musk inte var en founder. Skiter väl i vad de andra likasinnade realister tycker och tänker, det är deras ensak.

Tro mig, jag vet mer om Tesla och resten av skitbolagen i Musksfären än vad du och dina patetiska penisryttare vet tillsammans. Det är därför jag är kort fattar du väl din nolla.

I slutändan är Tesla enbart ett pyramidspel. Det finns ingen avkastning och således är allting byggt på att det skall komma en idiot i framtiden som är villig att betala mer för din del än vad du gjorde.

Bullcaset: Musk har lurat en mängd människor till att han är ett geni. Dessa råttor gör vad han vill när han vill och sitter och köper hans skitbolag i ur och skur. "There is a sucker born every minute" och "Den sista idioten är inte född än" är motton för denna skara av människor.

Bearcaset: Tick tock. En fasad håller bara så länge och för varje sekund som går så ökar risken att verkligheten kommer ikapp. När den gör det så skall alla ut genom samma dörr och då blir det kaos. Tick tock.
Så Eberhard är geniet bakom Tesla? Han som fick sparken innan roadstern ens släpptes
Gå lägg dig din lilla tönt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback