Citat:
Fast jag har haft helt rätt om teslas batteriproduktion, förutom att även jag var på tok för bullish
Citat:
Ganska tydligt att du inte har en susning. Om jag orkar så kan jag återkomma 2023 så kommer du se hur absurt fel du haft, Tesla kommer inte ens tillverka hälften så mycket batterier som BYD 2023. Och BYD kommer ändå mer än dubbla sin produktion kommande 2 åren.
Tesla har inte gett en roadmap alls förutom en slide på en PowerPoint där det stod ”100ghw inhouse 2022” och ”3twh 2030” du kommer bli väldigt förvånad när du inser att Teslas produktion i Texas inte ens har kapacitet för 100ghw (som lovades på battery day) 😬
NMC batterier har inte en ljus framtid inom BEV kommande år, när folk börjar prioritera säkerhet kommer LFP fortsätta att äta marknadsandelar, du kan gissa själv vilka som är världsledande inom LFP.
BYD har 10st batterifabriker och lika många under konstruktion, samtliga är endast LFP, de gick all in på LFP med deras blade battery för länge sedan. Tesla som fortfarande satsar på NMC med deras 4680 har ej än förstått fördelarna, de är ett decennium bakom med teknologin.
https://twitter.com/bridgemccarthy_/...WfzuvEGDTcIBUg
Tesla har inte gett en roadmap alls förutom en slide på en PowerPoint där det stod ”100ghw inhouse 2022” och ”3twh 2030” du kommer bli väldigt förvånad när du inser att Teslas produktion i Texas inte ens har kapacitet för 100ghw (som lovades på battery day) 😬
NMC batterier har inte en ljus framtid inom BEV kommande år, när folk börjar prioritera säkerhet kommer LFP fortsätta att äta marknadsandelar, du kan gissa själv vilka som är världsledande inom LFP.
BYD har 10st batterifabriker och lika många under konstruktion, samtliga är endast LFP, de gick all in på LFP med deras blade battery för länge sedan. Tesla som fortfarande satsar på NMC med deras 4680 har ej än förstått fördelarna, de är ett decennium bakom med teknologin.
https://twitter.com/bridgemccarthy_/...WfzuvEGDTcIBUg
Nu visade de sig tyvärr att Tesla inte ens har 1 procent av BYDs produktion. Men, du har säkert rätt. 2023 är ju året Tesla går om BYD. eller fan de är ju redan 2024 och de måste typ producera 200x för att komma ikapp.
Nu har ett år passerat, och åter igen ser du lika patetisk ut
Killen som förstår produktionsteknik hahaha. ska du inte fråga "din kompis på KTH" han verkar ju kunna allt
Senast redigerad av job230ge 2024-01-05 kl. 14:57.
Senast redigerad av job230ge 2024-01-05 kl. 14:57.