Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-24, 22:18
  #8401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kan man inte räkna på ett företagsvärde så kan man inte. Jag vet att björnarna myser idag men de kommer fortsätta skriva bittra inlägg när vi fortsätter upp sen. Jag kommer fortsätta köpa fler aktier. Allt under $1000 är ruggigt billigt.

PM gärna om aktien passerar $1000 så bjuder jag på tårta.
Citera
2022-01-24, 22:37
  #8402
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Grym vändning idag. Väldigt bullish. Snart får vi tårta!
Citera
2022-01-24, 23:02
  #8403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musk har varit väldigt tyst i flera dar nu. Nästan så man funderarar om nått hänt farbrorn. Hans lärjungar törstar ju efter visdom. Gissa på en tweet om cybertruck som är helt ny version 2.0 som är supercool och snart kommer


Låter rimligt, världens mest twitterdrivna aktie
Citera
2022-01-25, 00:58
  #8404
Medlem
Det har bara börjat. TSLA kommer inte ens vara värd 500 vid slutet av detta år. Enjoy the decline, suckers.
Citera
2022-01-25, 01:15
  #8405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Det har bara börjat. TSLA kommer inte ens vara värd 500 vid slutet av detta år. Enjoy the decline, suckers.

Stackars sate, förstår att det suger att ha missat tåget. Ha det så kul med din fattiga avanza zero fond. Hah.
__________________
Senast redigerad av Dristigheten 2022-01-25 kl. 01:23.
Citera
2022-01-25, 04:24
  #8406
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Det har bara börjat. TSLA kommer inte ens vara värd 500 vid slutet av detta år. Enjoy the decline, suckers.
Skruvar Ryssland igen gasrören som går till EU så kan man i alla fall inte säga säkert att du får fel. Men om Putin sansar sig lite, så Biden kan lägga tillbaka sanktionspapprena på hyllan, då får du nog även se att inflationsspöket går och lägger sig igen.

Ränteskräcken är vad jag tycker kraftigt överdriven. Bolagen går inte bara starkt, utan produktivitetsökningar sker över hela brädan, och det verkar inflationsdämpande. Dessutom återhämtar sig arbetsmarknaden väl, med få till väldigt låga chanser att pandemin blossar upp igen och skapar kaos.

Paniksäljarna behöver växa upp nån gång de med, så detta kan bli en nyttig läxa för dem.
Citera
2022-01-25, 07:08
  #8407
Avstängd
wwrs avatar
Nu tar fossilen och elbolagen upp kampen mot Tesla ... enligt pressen

Som det ser ut nu blir det en kort kamp. Tesla verkar vara nere för räkning. Möjligen kan företaget räddas av något ingripande från globala aktörer som helt vänder trenden, men i dagsläget ser det kört ut.

Det saknas bra nätverk med billig ström i Europa som skulle kunna få folk att öka elbilsanvändningen. Men tydligen har Skellefteå Kraft satt upp några stolpar som får maximal publicitet. Skellefteå kraft verkar vara inblandade i denna bluff. Skellefteå Kraft har pushat för Northvolt som lyfts fram på samma överdrivna sätt i pressen. De kommer inga batterier ur Northvolt heller men pressen skriver om "kringhändelser" som en påstådd explosion vid batterifabriken eller problem med myndigheter.

Det hela verkar vara ett skämt. Berlinfabriken hade invigning i oktober men ännu har ingen säljbar bil kommit ur fabriken. Företagsledningen tycker det är lugnt och twittrar om schysst grafitti på fabriken. Ingen verklig fabrik skulle acceptera ett så långt driftstopp pga myndighetsåtgärder utan att protestera kraftigt.

Det man kan se av artikeln utanför betalmuren, är den späckad med tomma värdeladdade ord.
Citat:
Bensinbolag och eljättar tar upp kamp mot Tesla

Försäljningen av elbilar ökar snabbt i Sverige. Och nu slåss elbolag, bensinkedjor och biltillverkare om att bygga ut stora nät med snabbladdning. Det är många som vill bli störst när en ny marknad växer fram.

Det blåser isande kallt när Karin Hellgren, kommunikationschef för bensinkedjan OKQ8, kliver ut från macken i Upplands Väsby. Hon passerar bensinpumparna och går vidare till de nya snabbladdare för elbilar som bolaget nyligen satt upp tillsammans med Skellefteå kraft.

Eller ”supersnabbladdare” som de kallas, eftersom de ger betydligt mer kraft än vanligt. Här ska det räcka med 20 minuters laddning för att få ytterligare 25 mils körning.
https://www.svd.se/bensinbolag-och-e...mpen-mot-tesla
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-25 kl. 07:51.
Citera
2022-01-25, 08:09
  #8408
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Det har bara börjat. TSLA kommer inte ens vara värd 500 vid slutet av detta år. Enjoy the decline, suckers.

Köpte aktier på 883$ och 866$ 😆
Blir så jävla taggad när det blåser på börsen, frågade om min fru om jag inte fick sälja hennes bil och investera om nedgången fortsätter.
Blir kanske lite för engagerad och glad vid börsdraman 😅

Ska tillägga att det inte va TSLA jag skulle pantsätta bilen för att köpa.
Citera
2022-01-25, 09:05
  #8409
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Hur ska hatarna spinna denna story då?

Teen Cyber Prodigy Hijacks Teslas
Citera
2022-01-25, 09:25
  #8410
Medlem
BästeHrMongolids avatar
När gamarna samlas runt Tesla.

https://youtu.be/SUwPHTI47Lg
Citera
2022-01-25, 12:24
  #8411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Hur ska hatarna spinna denna story då?

Teen Cyber Prodigy Hijacks Teslas

elon värdelös på å koda
Citera
2022-01-25, 14:48
  #8412
Medlem
Jag tror att det finns köpläge idag, som alltid återstår då frågan när får man in. Kommer den ner till 850 USD idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback