Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-11, 19:00
  #6157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Den exakta bilen som jag testade kändes högkvalitativ, ja. Och modern, ja.
Vad exakt är "klass B" med Tesla:s produkter?

Håller dock med om att det är smart att vänta till åtminstone nästa år.
Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Nissan Ariya, Renault Megan-E och mycket annat. Inte minst Model Y från Berlinfabriken.
Exakt där ligger Tesla segmentet B Laget !
Det finns bilmärken som är Lyxbilar i "A Rank "Som inte fanns med självfallet.
B-lista ovan där ligger din Tesla likaså i inbördes .
__________________
Senast redigerad av bratider 2021-09-11 kl. 19:05.
Citera
2021-09-11, 19:03
  #6158
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Exakt där ligger Tesla segmentet B Laget !
Det finns bilmärken som är Lyxbilar i "A Rank " Som du självklart inte tog med på din A-lista ovan ..
Där finns tyvärr inte din Tesla med .

Väldigt icke konkret, igen.
  • Vad exakt är "klass B" med Tesla:s produkter?
  • Vilka bilar i samma prisklass som Model 3/Y är bättre? Det finns bilar från "premiumtillverkare" i samma prisklass, t.ex. Mercedes EQA eller Audi Q4.
Citera
2021-09-11, 19:16
  #6159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Väldigt icke konkret, igen.
  • Vad exakt är "klass B" med Tesla:s produkter?
  • Vilka bilar i samma prisklass som Model 3/Y är bättre? Det finns bilar från "premiumtillverkare" i samma prisklass, t.ex. Mercedes EQA eller Audi Q4.
Man köper inte en Tesla idag om man vet vad som kommer på marknaden nästa år, helt bortkastat kapital.
Citera
2021-09-11, 19:17
  #6160
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Man köper inte en Tesla idag om man vet vad som kommer på marknaden nästa år, helt bortkastat kapital.
Du rundar frågan, igen.
Vilka bilar i samma prisklass som 3/Y är bättre?
Om det kommer bättre bilar nästa år - vilka?

99% av Teslas nuvarande försäljning kommer från 3/Y. Om bilarna blir icke-konkurrenskraftiga fr.o.m nästa år, så är det värdefullt att veta.
Citera
2021-09-11, 21:14
  #6161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Man köper inte en Tesla idag om man vet vad som kommer på marknaden nästa år, helt bortkastat kapital.

Kom tillbaka när det finns en modell som slår model s nya rekord på nurburgring, utan modifikationer. Krossade porsches rekord med 12 sekunder. Är det tillräckligt med premium för dig?
Citera
2021-09-12, 00:07
  #6162
Medlem
Powrs avatar
Alla ni som tror att Tesla ligger sist i autonom körning måste leva under en sten. Guidehouse rankningen är internets största skämt, och alla som delar den länken uppvisar bara sin okunskap.

Fords autopilot funkar bara på raksträckor på motorvägar som är pre mapped, men de är före Tesla?
https://twitter.com/WholeMarsBlog/st...51646134083584

Daimler har avslutat sitt robotaxi projekt, men de är före Tesla?
https://www.sueddeutsche.de/wirtscha...ende-1.5378806

Waymo, som hållt på i 12 år, är aktiv i en liten sandlåda som heter Chandler. Googla "Waymo service area" så ser du hur litet området är. Så vi kan säga att Waymo är bättre i en liten pisshåla och Tesla ligger före i resten av världen.

VW har inte ens visat upp något än, precis som många andra på den blufflistan
Citera
2021-09-12, 00:31
  #6163
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Regenerativ bromsning verkar livsfarligt, vad jag förstår. Man kör med en pedal och snurrar lätt av vägen om man släpper gasen när man passerar en isfläck. Förra året tog Tesla dessutom bort den låga inställningen för bromsningen.

Vad jag förstår har de där kalifornierna aldrig sett snö eller is. Men jag har inte sett detta diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av David86

Så är det, bilarna är i grund och botten byggda för ett soligt Kalifornien, det sista man vill göra om man tappar greppet på halt underlag är att tillföra en massa broms på alla hjulen för att man släpper upp gaspedalen.
Alltså va??!! Hur jävla muppiga är ni två egentligen? Ni fantiserar om problem som inte ens existerar! Har ni verkligen så tråkiga liv att ni måste sitta och fabrikera upp egna scenarion?
Ni vet att alla elbilar har regenerativ bromsning va?
Ni vet ju redan att Teslor finns runt hela värden, även länder med kallt klimat! Varför snackar ni som att de bara finns i Kalifornien??

Ni har aldrig kört en Tesla men tror er ändå veta mer än de som faktiskt äger en
Fan vilka sopor ni är!!
Citera
2021-09-12, 09:23
  #6164
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Alla ni som tror att Tesla ligger sist i autonom körning måste leva under en sten. Guidehouse rankningen är internets största skämt, och alla som delar den länken uppvisar bara sin okunskap.
...

Hur är Teslas FSD i förhållande till andra tillverkare tror du?
Citera
2021-09-12, 09:24
  #6165
Medlem
MahaNakhons avatar
Mercedes EQS (säljs nu) kan köpas med level 3 self driving (extraval, kostar extra).

Och detta (diverse testprojekt som indikerar kapabiliteten):
Citera
2021-09-12, 10:07
  #6166
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Hur är Teslas FSD i förhållande till andra tillverkare tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Mercedes EQS (säljs nu) kan köpas med level 3 self driving (extraval, kostar extra).

Och detta (diverse testprojekt som indikerar kapabiliteten):
Teslas FSD ligger självklart på första plats eftersom de andra inte visat upp något än. Du skickar bara en massa länkar med text. Vart är resultaten då? Guidehouse påstår att alla andra är före, visa mig!
FSD V10 släpptes igår och det är ännu en förbättring. Sök på Youtube så kan du kolla själv. Vi kan följa Teslas resultat med FSD, varje version blir bättre och bättre och den uppdateras i raketfart jämfört med konkurrenterna som fortfarande inte visat något. Bara en massa tomma löften som ni tror på. Fortfarande inga resultat, så säg mig, vem tror du ligger på första plats?
Citera
2021-09-12, 10:08
  #6167
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Teslas FSD ligger självklart på första plats eftersom de andra inte visat upp något än.
...
Fortfarande inga resultat, så säg mig, vem tror du ligger på första plats?

Waymo. Du kan åka till USA och själv åka med deras level 4. Det råder ingen brist på Youtube klipp som visar Waymo heller. Här är ett exempel från Veritasium.

Teslas FSD V10 är level 2. Jag har redan sett några YouTube klipp, onekligen imponerande.
Mercedes EQS kan inom kort köpas med level 3.
__________________
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-09-12 kl. 10:16.
Citera
2021-09-12, 10:27
  #6168
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Waymo. Du kan åka till USA och själv åka med deras level 4. Det råder ingen brist på Youtube klipp som visar Waymo heller. Här är ett exempel från Veritasium.

Teslas FSD V10 är level 2. Jag har redan sett några YouTube klipp, onekligen imponerande.
Mercedes EQS kan inom kort köpas med level 3.
Jag har sett Waymo på Youtube och den funkar bra. Men som jag redan sagt så är den bara aktiv i en pytteliten del av en liten stad. Tesla ligger före i resten av världen eller?

FSD vs Waymo ser du här, båda tar samma rutt men Teslan är framme på 5 min medan Waymo tog 8 min eftersom den försöker undvika vänstersvängar om den kan. Kolla början av klippet så ser du att Waymo tar 4 högersvängar medan Teslan inte har några problem alls att svänga vänster
https://youtu.be/sibfRCgMiFE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback