Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-04, 12:09
  #4957
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Det är de som är grejen, du tror att han bara fantiserar- men grejen är att han gör verklighet av sina drömmar jämfört med många andra.
Med andra människors pengar, vilket han också berikar sig själv med.
Men vi får se när volymerna kommer och värderingen ser ut som skit fortfarande vart kursen tar vägen.
Citera
2021-04-04, 13:18
  #4958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Med andra människors pengar, vilket han också berikar sig själv med.
Men vi får se när volymerna kommer och värderingen ser ut som skit fortfarande vart kursen tar vägen.


Kommer alltid finnas stora investerare som satsar på elon
Citera
2021-04-04, 13:39
  #4959
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Kommer alltid finnas stora investerare som satsar på elon
Ja inga kurskorrigeringar har hänt tidigare i historien när hajpen upphör kring en aktie.
Citera
2021-04-04, 20:10
  #4960
Medlem
Framåtanda och potential finns det så det räcker och blir över i detta företag. Risk också. Vad händer med kursen om QuantumScape gör ett bättre batteri än Tesla lyckas med? De har ett samarbete med VW.

6,50 min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=oh5ULFMsQHU

Önskar att jag hade köpt för ett år sedan. Till den här kursen är det för mycket lotto för min del.
__________________
Senast redigerad av Virgil.Kane. 2021-04-04 kl. 20:12.
Citera
2021-04-04, 22:10
  #4961
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Framåtanda och potential finns det så det räcker och blir över i detta företag. Risk också. Vad händer med kursen om QuantumScape gör ett bättre batteri än Tesla lyckas med? De har ett samarbete med VW.

6,50 min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=oh5ULFMsQHU

Önskar att jag hade köpt för ett år sedan. Till den här kursen är det för mycket lotto för min del.

Jag köpte Quantumscape på IPO och höll ett tag trots att jag inser att det är en löljlig värdering sett till deras måttliga ambitioner.
Kan säkert bidra till framtida utveckligen men hoppas dom underdriver sina volymer(som också ligger 3-5 år i framtiden) annars är det ingen vettig investering.
Citera
2021-04-04, 22:21
  #4962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Jag köpte Quantumscape på IPO och höll ett tag trots att jag inser att det är en löljlig värdering sett till deras måttliga ambitioner.
Kan säkert bidra till framtida utveckligen men hoppas dom underdriver sina volymer(som också ligger 3-5 år i framtiden) annars är det ingen vettig investering.

Håller med om att kursen är för hög, men ställer mig frågande till att du tycker att ambitionen är låg. Vill de inte expandera?
Citera
2021-04-04, 22:42
  #4963
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Håller med om att kursen är för hög, men ställer mig frågande till att du tycker att ambitionen är låg. Vill de inte expandera?

” With output suitable for 60,000 EVs in their first full year of automotive production 2026”

Källan är från Quantunscape själva.
Har inte följt sen jag sålde så är inte helt up to date ska jag tillägga.

När bilhypen kom i början av 1900-talet hade USA 100-talas biltillverkare, idag är det bara en tillverkare som inte kånkat och det är Ford tror jag. Menar bara att man ska vara försiktig..
Citera
2021-04-05, 03:12
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
” With output suitable for 60,000 EVs in their first full year of automotive production 2026”

Källan är från Quantunscape själva.
Har inte följt sen jag sålde så är inte helt up to date ska jag tillägga.

När bilhypen kom i början av 1900-talet hade USA 100-talas biltillverkare, idag är det bara en tillverkare som inte kånkat och det är Ford tror jag. Menar bara att man ska vara försiktig..

Jag väljer att tro på det du skriver. Det ser ju verkligen ut som att de skyndar långsamt, men om de lyckas mycket bättre än Tesla med sina batterier ser jag en förtroendekris torna upp sig...
Då kan Giga-fabriker bli Giga-dyra.
Citera
2021-04-05, 15:14
  #4965
Medlem
nakamotos avatar
Upp som fan på premarket. Över 700 dollars. Kommer gå kort igen om US 10åringen fortsätter stiga under veckan.
Citera
2021-04-05, 16:31
  #4966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Framåtanda och potential finns det så det räcker och blir över i detta företag. Risk också. Vad händer med kursen om QuantumScape gör ett bättre batteri än Tesla lyckas med? De har ett samarbete med VW.

6,50 min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=oh5ULFMsQHU

Önskar att jag hade köpt för ett år sedan. Till den här kursen är det för mycket lotto för min del.

Minimum 2000 dollar inom 5 år. Då menar jag verkligen minimum.
Citera
2021-04-05, 20:21
  #4967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Minimum 2000 dollar inom 5 år. Då menar jag verkligen minimum.

Även om QuantumScape skulle visa sig göra mycket bättre batterier än någon annan?

2024 siktar de på att ha batterierna på gatan enligt videolänken ovan.
Citera
2021-04-05, 20:44
  #4968
Medlem
wwrs avatar
KIA har en ny EV som gör 0-100 på 3.5 sek.
https://www.nyteknik.se/elbilar/budg...arkena-7012575

Model S Plaid gör 0-100 under 2 sekunder. Över ett tusen hästkrafter!

Klimatet är räddat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in