Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-06, 09:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Just nu är det ju inte färdig FSD utan det är "supervised" och då är det den som sitter bakom ratten som är ansvarig om något händer. Man får så klart inte köra full med FSD supervised. Dock så är ju målet att komma till level 4-5 och då ska den som sitter bakom ratten (om ens någon) inte vara ansvarig.

Min gissning är att Tesla kommer vilja att ägaren av bilen har Teslas försäkring för att slippa ansvar och få sitta full i bilen eller i baksätet eller något annat.

Troligen Waymo, finns ju ingen annan som kan vara ansvarig. Sen har de säkert snordyra försäkringar för sitt projekt som ska rädda dom om sånt händer.

Det var mestadels en retorisk fråga, men här går det att läsa vad jag nästan tycker säger sig självt.

https://www.victimslawyer.com/blog/w...if-they-crash/
Citera
2024-09-06, 09:58
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nonsens! Raskens vet bättre än Andrej, Elon, hela Tesla och Warren buffet. Han är svinrik i hemlighet men sitter bara här för han bryr sig om oss vilsna Tesla-ägare så mycket.

Tja... vi gör alla våra egna bedömningar... och får ta konsekvenserna av dem...

// CC
Citera
2024-09-06, 19:18
Medlem
The-9s avatar
Bra drag i aktien idag. Med lite tur så är Tesla ikapp GME i slutet av december.
Citera
2024-09-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Bra drag i aktien idag. Med lite tur så är Tesla ikapp GME i slutet av december.

Under veckan du varit borta är Tesla upp 4%, index är ner 4%

Ser fram emot $500 mot slutet av året så vi slipper er tröttbjörnar i tråden
Citera
2024-09-06, 21:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Nonsens! Raskens vet bättre än Andrej, Elon, hela Tesla och Warren buffet. Han är svinrik i hemlighet men sitter bara här för han bryr sig om oss vilsna Tesla-ägare så mycket.

Tesla har en skön VD som stöttar fullt ut en presidentkandidat som vill ta bort alla sanktioner mot Ryssland OCH Iran och ohämmat sprider inlägg från influenser som fått 100miljoner USD från två åtalade ryssar som flytt landet.

https://x.com/JayinKyiv/status/1831556200728498267

Tja visst, hans genialitet är av bruna visdomar och pojkrumsdrömmar om självförsörjande Marskolonier.

Ett företag med en VD i det facket är onekligen spännande. Men jag tror han har anammat Scientologins skapare L Ron Hubbard som hade genidraget att använda religion som affärsidé.
Citera
2024-09-06, 21:53
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla har en skön VD som stöttar fullt ut en presidentkandidat som vill ta bort alla sanktioner mot Ryssland OCH Iran och ohämmat sprider inlägg från influenser som fått 100miljoner USD från två åtalade ryssar som flytt landet.

https://x.com/JayinKyiv/status/1831556200728498267

Tja visst, hans genialitet är av bruna visdomar och pojkrumsdrömmar om självförsörjande Marskolonier.

Ett företag med en VD i det facket är onekligen spännande. Men jag tror han har anammat Scientologins skapare L Ron Hubbard som hade genidraget att använda religion som affärsidé.

Jaså då är du en Kamala Harris supporter?
Mycket trodde jag du var men hade aldrig gissat på kommunist.
Citera
2024-09-06, 22:04
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Under veckan du varit borta är Tesla upp 4%, index är ner 4%

Ser fram emot $500 mot slutet av året så vi slipper er tröttbjörnar i tråden

Gme är upp 11%. GME att nå runt 80 dollar i slutet av året. För jag antar att din magiska fantasi-formel går att applicera på hela marknaden? Eller är det bara Tesla som fungerar så?
Citera
2024-09-06, 22:55
Medlem
Citat:
Gme är upp 11%. GME att nå runt 80 dollar i slutet av året. För jag antar att din magiska fantasi-formel går att applicera på hela marknaden? Eller är det bara Tesla som fungerar så?

Varför drar du in GME här?

En del aktier kan förväntas gå upp av olika skäl, andra gå ner. Vet inget om GME men om Tesla får till något spännande i år så finns det en god uppsida mot nytt ATH.
Citera
2024-09-07, 02:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jaså då är du en Kamala Harris supporter?
Mycket trodde jag du var men hade aldrig gissat på kommunist.

Ska bli intressant att se Teslas kursutveckling med en VD och minoritetsägare som förslår ett styre med hormonstinna alfahanar. Det har gjorts många försök med det, Pol Pot, Sovjet, Tyskland 1933, kommunist-Kina och några till. Det har gått sådär...

https://www.newsweek.com/elon-musk-s...ocracy-1947873

Spekulationer som en 12åring på sitt pojkrum brukar fantisera om när han leker med tennsoldater efter att ha förläst sig på Bigglesböcker... men han är ju ett geni.
Senast redigerad av raskens 2024-09-07 kl. 02:19.
Citera
2024-09-07, 07:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ska bli intressant att se Teslas kursutveckling med en VD och minoritetsägare som förslår ett styre med hormonstinna alfahanar. Det har gjorts många försök med det, Pol Pot, Sovjet, Tyskland 1933, kommunist-Kina och några till. Det har gått sådär...

https://www.newsweek.com/elon-musk-s...ocracy-1947873

Spekulationer som en 12åring på sitt pojkrum brukar fantisera om när han leker med tennsoldater efter att ha förläst sig på Bigglesböcker... men han är ju ett geni.

Tolkat verkligheten genom en vinklad artikel nu igen? Vad ovanligt.
Citera
2024-09-07, 08:22
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Varför drar du in GME här?

En del aktier kan förväntas gå upp av olika skäl, andra gå ner. Vet inget om GME men om Tesla får till något spännande i år så finns det en god uppsida mot nytt ATH.

Vad ska få Tesla att gå till 500?
Citera
2024-09-07, 08:47
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Vad ska få Tesla att gå till 500?

Här är ekvationen:

Teslas värdering utöver deras fordonssektor och energisektor = marknadsvärdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar, minus risken att Tesla inte lyckas utveckla så pass bra AI som gör deras produkter användbara eller konkurrenskraftiga.

Om du tror att chansen att Tesla lyckas med det är 0% så är aktien övervärderad. Om chansen är 50% eller högre så är aktien undervärderad. Tesla själva tycks tro att chansen är 100%, annars hade de inte utformat en helt ny modell och ett system för detta ändamålet.

Att Tesla satsar i princip hela sin framtid på att få full autonomi att fungera skapar stor volatilitet då marknaden gillar förutsägbara företag. En risk på ens 5% att Tesla misslyckas kan skapa svängningar om 10-50%, beroende på om det samtidigt uppstår andra orosmoln.

Jag tror inte jag vet någon aktieägare i Tesla som inte är medveten om riskerna, så det du hittills har bidragit med är helt menlöst. Men det håller åtminstone forumet vid liv att några inte har bättre saker för sig än att sitta här och försöka provocera aktieägare. Så tack, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in