Citat:
Ursprungligen postat av
The-9
Vad ska f Tesla att g till 500?
Hr r ekvationen:
Teslas vrdering utver deras fordonssektor och energisektor = marknadsvrdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar, minus risken att Tesla inte lyckas utveckla s pass bra AI som gr deras produkter anvndbara eller konkurrenskraftiga.
Om du tror att chansen att Tesla lyckas med det r 0% s r aktien vervrderad. Om chansen r 50% eller hgre s r aktien undervrderad. Tesla sjlva tycks tro att chansen r 100%, annars hade de inte utformat en helt ny modell och ett system fr detta ndamlet.
Att Tesla satsar i princip hela sin framtid p att f full autonomi att fungera skapar stor volatilitet d marknaden gillar frutsgbara fretag. En risk p ens 5% att Tesla misslyckas kan skapa svngningar om 10-50%, beroende p om det samtidigt uppstr andra orosmoln.
Jag tror inte jag vet ngon aktiegare i Tesla som inte r medveten om riskerna, s det du hittills har bidragit med r helt menlst. Men det hller tminstone forumet vid liv att ngra inte har bttre saker fr sig n att sitta hr och frska provocera aktiegare. S tack, antar jag.