Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Intressant dom. Ska bli spnnande se vilka fljder den fr:
https://carup.se/tesla-erkanner-i-do...e-ga-ur-bilen/
Jag som investerare tror som helhet p Teslas framtid, men hller med om detta och en del andra dumheter som Tesla frsker sig p.
Kamera kan INTE erstta riktiga backsensorer, inte idag i alla fall. Jag frstr varfr Tesla vill ta bort det och spara pengar och lgga allt krut p kameror, men jag tycker i alla fall att de br ha riktiga sensorer till den dag de kan visa att kamera r minst lika bra.
Ta bort spakarna och frska blinka med knappar r inte heller smart och ngot de skulle antingen vntat med eller implementerat smartare s att knapparna inte svnger med ratten, d.v.s. att knapparna sitter p sin egen cirkel p ratten som inte snurrar med vriga ratten s att man fr leta efter vart knapparna befinner sig i olika lgen.
FSD d? Ja det tror jag p och jag tror p att det fungerar med endast kameror, i alla fall nr man kr framt, fr kameror erstter ju mnniskors gon, s fungerar det med gon s ska det fungera med kameror ocks.
Backsensorer erstter dock inte vra gon. Jag har stor nytta varje dag av bde backkamera, men ocks backsensorer. Backar dagligen in p mycket trnga parkeringsplatser i ett garage och hade det fungerat s dligt som med Tesla s hade jag hgst troligt skadat bilen mnga gnger vid det hr laget d det krvs millimeter precision fr att kunna parkera utan skador.
Bara backsensorer eller bara backkamera hade inte hjlpt skulle jag tro. Jag mste ha bde och fr att kunna parkera skert utan skador.