Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Intressant dom. Ska bli spännande se vilka följder den får:
https://carup.se/tesla-erkanner-i-domstol-maste-ga-ur-bilen/
Jag som investerare tror som helhet på Teslas framtid, men håller med om detta och en del andra dumheter som Tesla försöker sig på.
Kamera kan INTE ersätta riktiga backsensorer, inte idag i alla fall. Jag förstår varför Tesla vill ta bort det och spara pengar och lägga allt krut på kameror, men jag tycker i alla fall att de bör ha riktiga sensorer till den dag de kan visa att kamera är minst lika bra.
Ta bort spakarna och försöka blinka med knappar är inte heller smart och något de skulle antingen väntat med eller implementerat smartare så att knapparna inte svänger med ratten, d.v.s. att knapparna sitter på sin egen cirkel på ratten som inte snurrar med övriga ratten så att man får leta efter vart knapparna befinner sig i olika lägen.
FSD då? Ja det tror jag på och jag tror på att det fungerar med endast kameror, i alla fall när man kör framåt, för kameror ersätter ju människors ögon, så fungerar det med ögon så ska det fungera med kameror också.
Backsensorer ersätter dock inte våra ögon. Jag har stor nytta varje dag av både backkamera, men också backsensorer. Backar dagligen in på mycket trånga parkeringsplatser i ett garage och hade det fungerat så dåligt som med Tesla så hade jag högst troligt skadat bilen många gånger vid det här laget då det krävs millimeter precision för att kunna parkera utan skador.
Bara backsensorer eller bara backkamera hade inte hjälpt skulle jag tro. Jag måste ha både och för att kunna parkera säkert utan skador.