Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Det är för att Tesla har Legat i Californien och de hatar Tesla där då det är massa woke-minded folk som bor där och det är väl där domaren tagit upp det.
Men i och med flytten till Texas så blir det nog stopp på tokerierna.
Snarare är väl Kalifornien progressivt ("go woke go broke") och har ett klimat som elbilar klarar och Teslas solpaneler. Domstolen ligger i Delaware på östkusten. Men jag kanske misstolkar dig.
Texas är ju konservativt. Orsaken att Tesla flyttar dit är för att störa den oberoende texanska kulturen, anser jag.
Musk har ju redan gjort narr av texansk kultur. Jag kommer inte ihåg exakt men i samband med någon invigning (motsägelsefullt kallad CyberRodeo) var det Teslabilar som drev boskap, Tesla med longhorn, texanernas stora bältesspännen drev han med och deras stora hus vände han på och bodde i en liten modulkoja.
Han är en progressiv sabotör och Tesla är utsänt att förstöra Texas. Precis som hans lärjunge Peter Carlsson/Northvolt har attackerat Scania och Volvo i Sverige. Musk är en antikrist som sprider förödelse. Se hur han förstört månprogrammet och hjälper ryssarna I kriget, med Starlink.
Så' nt här 😀
https://youtu.be/oBWmijC09Y4