Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Det r fr att Tesla har Legat i Californien och de hatar Tesla dr d det r massa woke-minded folk som bor dr och det r vl dr domaren tagit upp det.
Men i och med flytten till Texas s blir det nog stopp p tokerierna.
Snarare r vl Kalifornien progressivt ("go woke go broke") och har ett klimat som elbilar klarar och Teslas solpaneler. Domstolen ligger i Delaware p stkusten. Men jag kanske misstolkar dig.
Texas r ju konservativt. Orsaken att Tesla flyttar dit r fr att stra den oberoende texanska kulturen, anser jag.
Musk har ju redan gjort narr av texansk kultur. Jag kommer inte ihg exakt men i samband med ngon invigning (motsgelsefullt kallad CyberRodeo) var det Teslabilar som drev boskap, Tesla med longhorn, texanernas stora bltesspnnen drev han med och deras stora hus vnde han p och bodde i en liten modulkoja.
Han r en progressiv sabotr och Tesla r utsnt att frstra Texas. Precis som hans lrjunge Peter Carlsson/Northvolt har attackerat Scania och Volvo i Sverige. Musk r en antikrist som sprider frdelse. Se hur han frstrt mnprogrammet och hjlper ryssarna I kriget, med Starlink.
S' nt hr 😀
https://youtu.be/oBWmijC09Y4